ΚΡΑΝΩΜΕΝΟΣ Ή ΑΚΡΑΝΩΤΟΣ???

ΚΡΑΝΩΜΕΝΟΣ Ή ΑΚΡΑΝΩΤΟΣ???  

  Από: petros1479 στις 31/01/2012 11:06 μμ.

Φυσικα και ξερουμε την απαντηση! Ας το φοραμε το ρημαδι, οσο ξεροκεφαλη και να ειμαστε
Σας παρουσιάζω μόνο το συμπέρασμα, αλλα ειναι ενα ενδιαφερον αρθρο για να το δειτε ολοκληρο...

Conclusions
Both the design and materials used in manufacturing motorcycle helmets have improved
throughout the 1990’s, resulting in a significant improvement in their effectiveness in
protecting against fatal head injuries. Despite the improvement in effectiveness, from 29
percent to 37 percent, motorcycle fatalities continue to increase as riders choose not to
take advantage of the protection afforded by helmets. The weakening or repeal of
compulsory helmet use laws in many states has been shown to be associated with a
dramatic drop in the percentage of motorcyclists who wear helmets.
Using the new, recomputed effectiveness to calculate the number of lives saved over the
ten-year period from 1993 through 2002 shows that motorcycle helmets have saved 7,808
lives, 2,378 more than was previously thought. Unfortunately, with the declining use
rates in some states more riders are dying unnecessarily. If all riders consistently wore
proper helmets, the number of additional fatalities that could have been prevented over
the same ten-year period would have raised the total lives saved to 11,915 persons.
Policies directed toward increasing acceptance of helmets as a protective device can have
a significant impact on reducing our overall traffic fatality count. Motorcycles compose
less than three percent of all registered passenger vehicles in the United States, but
motorcyclist fatalities account for nine percent of all passenger vehicle occupant
fatalities. In recent years, passenger car fatalities have been trending downward – the
annual rise in overall passenger vehicle fatalities is due to fatal motorcycle and light truck crashes.

ΠΗΓΗ: National Highway Traffic Safety Administration
ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ: Motorcycle Helmet Effectiveness Revisited (March 2004)
HIGHWAY TO HELL.

Re: ΚΡΑΝΩΜΕΝΟΣ Ή ΑΚΡΑΝΩΤΟΣ???  

  Από: PTiger800 στις 01/02/2012 6:56 μμ.

Είναι θέμα ασφάλειας και ως εκ τούτου θέμα αρχής.
Δεν έχει σημασία πόσο κοντινή είναι μία μετακίνηση ή πόσο ζέστη κάνει ή αν έχω βάλει τζελ στο μαλλί.
Κανένα από τα παραπάνω δεν καθιστά τη σκληρότητα της ασφάλτου μικρότερη από τη σκληρότητα του κρανίου μας.
...metal under tension, begging you to touch and go...

Re: ΚΡΑΝΩΜΕΝΟΣ Ή ΑΚΡΑΝΩΤΟΣ???  

  Από: leonithastz στις 01/02/2012 7:48 μμ.

PTiger800"Είναι θέμα ασφάλειας και ως εκ τούτου θέμα αρχής.
Δεν έχει σημασία πόσο κοντινή είναι μία μετακίνηση ή πόσο ζέστη κάνει ή αν έχω βάλει τζελ στο μαλλί.
Κανένα από τα παραπάνω δεν καθιστά τη σκληρότητα της ασφάλτου μικρότερη από τη σκληρότητα του κρανίου μας."



ανεξαρτήτως τι δίκυκλο καβαλάμε
[size=200:1w8ajxcf]μη σκας για ότι μπορείς να διορθώσεις και για ότι, δεν μπορείς να διορθώσεις