Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)

Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: Parisis στις 29/05/2017 5:40 μμ.

Καλησπέρα σε όλους..
Εχω ένα street triple 2010 R εδώ
και λίγο καιρό...δεν εχω καταλάβει ποτε πρεπει
Να συμπληρωνω παραφλου στο δοχειο διαστολης...
Τωρα που μιλαμε η ενδειξη οταν το μηχανακι είναι
Κρυο η ενδειξη.ειναι στη μεση...αλλα οταν ζεσταθει φτανει στο max...χρειαζεται να συμπληρωσω;;
Την σταθμη την κοιταμε με κρυο ή ζεστό μηχανάκι;
Ποτε εχουμε σωστη ενδειξη;;

Ευχαριστω πολυ

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: mario στις 29/05/2017 9 μμ.

Όταν εννοείς max ανάβει και το σχετικό λαμπάκι???
Τσέκαρε το καλύτερα σε έναν μηχανικό μην πάθεις καμιά ζημιά ......

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: Tigris3 στις 29/05/2017 9:47 μμ.

Όταν ζεσταίνεται το μοτέρ ανεβαίνει η στάθμη, είναι φυσιολογικό αυτό. Το ελέγχεις όταν είναι κρύο και πρέπει να είναι στη μέση η στάθμη. Όταν πέσει κάτω από το MIN συμπληρώνεις. Τώρα το καλοκαίρι, καλό είναι να το ελέγχουμε συχνότερα.

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: Parisis στις 29/05/2017 11:20 μμ.

Σε ευχαριστώ πολύ tigris 3

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: dimchrist στις 30/05/2017 3:35 μμ.

Όταν είναι κρύο και σε όρθια θέση (όχι σε πλαϊνό σταντ) δεν πρέπει να είναι κάτω από το σημείο της ένδειξης min. Ιδανικά θα πρέπει να είναι κοντά στη μέση. Αν έχει παραπάνω ενδεχομένως να κάνει υπερχείλιση.
Σε περίπτωση αντικατάστασης (ενδεικτικό χρονικό διάστημα περίπου ανά 2 χρόνια) καλό είναι να βάλουμε όσο λέει ο κατασκευαστής. Στη συνέχεια βάζουμε μπροστά το μοτέρ και το αφήνουμε να κυκλοφορήσουν τα καινούρια υγρά. Ιδανικά μία σύντομη βόλτα βοηθάει και μετά αφού κρυώσει τσεκάρουμε τη στάθμη η οποία δεν πρέπει να είναι κάτω από το min.

Triple Way

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: sprint900 στις 30/05/2017 7:53 μμ.

Την στάθμη στο δοχείο διαστολής , την ελέγχουμε πάντα με ζεστό τον κινητήρα.
Εξ ου και αν χρειαστεί να συμπληρώσουμε μέχρι την άνω στάθμη που πρέπει να είναι φυσιολογικά τα υγρά, δεν θα έχουμε μετά υπερχείλιση από την φυσιολογική διαστολή των υγρών.
Βέβαια εμπειρικά ξέρουμε ότι με κρύο κινητήρα η στάθμη από την μέση θα ανεβεί όταν ζεσταθεί ο κινητήρας στο άνω σημείο, αυτό που έχει σημασία είναι να μην έχουμε απώλεια υγρών ορατή σε διάστημα μικρότερο κάποιων μηνών, κάθε απότομη αλλαγή στάθμης πρέπει να συζητηθεί με τον μηχανικό γιατί κάτι δεν πάει καλά!

Μάταιόν εστι παρά θεών αιτείσθαι ά τις εαυτώ χορηγήσαι ικανός εστι.

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: Polymhxanos στις 31/05/2017 1:59 μμ.

Κοιτάμε ΚΥΡΙΩΣ την στάθμη μέσα στο ψυγείο.

Το να κοιτάμε να έχουμε το δοχείο κομπλέ, και το ψυγείο ξεχασμένο να είναι σχεδόν άδειο, δεν θα μας σώσει από την υπερθέρμανση και το κόλλημα του μοτέρ....
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: mario στις 31/05/2017 9:49 μμ.

Nα προσθέσω ότι η τάπα των ψυγείων της triumph είναι λίγο ευαίσθητη στο λαστιχάκι άρα τσεκάρισμα της τάπας και της στάθμης στο ψυγείο .....και εαν ειναι για αλλαγή μονο γνήσια(15 ευρω) γιατι στην αγορα aftermarket για 1.3 bar πιεση δεν υπάρχει .....

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: sprint900 στις 31/05/2017 10:16 μμ.

Polymhxanos"Κοιτάμε ΚΥΡΙΩΣ την στάθμη μέσα στο ψυγείο.

Το να κοιτάμε να έχουμε το δοχείο κομπλέ, και το ψυγείο ξεχασμένο να είναι σχεδόν άδειο, δεν θα μας σώσει από την υπερθέρμανση και το κόλλημα του μοτέρ...."


Λάθος, καταστρέφουμε χωρίς λόγο έτσι την τάπα του ψυγείου.
Αν ελέγχουμε πότε πότε, αν το δοχείο διαστολής με ζεστό κινητήρα αυξάνει σχετικά την στάθμη, είμαστε σίγουροι ότι όλα πάνε καλά στο κύκλωμα ψύξεως και ότι το ψυγείο μας έχει υγρά.
Άλλωστε στα δυο χρόνια, στην αλλαγή που προτείνει ο κατασκευαστής στα υγρά του κυκλώματος ψύξεως, ελέγχεται η στάθμη στο ψυγείο και μαζί η τάπα του!
Το πιθανότερο που μπορεί να κάνει, ένας που δεν έχει πείρα σκαλίζοντας τάπες που πρέπει να κουμπώσουν καλά και σωστά, είναι να κάνει ζημιά.
Μάταιόν εστι παρά θεών αιτείσθαι ά τις εαυτώ χορηγήσαι ικανός εστι.

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: Aris. στις 31/05/2017 11:38 μμ.

Αμα κοιταξεις προσεκτικα πανω στο δοχειο εχει γραμμες για να δειχνει που πρεπει να ειναι
Οχι οτι αν ειναι και λιγο παρακατω τρεχει τιποτα... ετσι και αλλιως το παραπανησιο του κυκλωματος ειναι αυτο που βλεπεις.
Παραπανω να μην ειναι οταν ειναι κρυο γιατι θα τα ξερασει απο την υπερχειληση και θα στο κανει χαλια το εργαλειο!
Τωρα τα υπολοιπα .. αστα να τα δει ο μαστορας.
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: Polymhxanos στις 02/06/2017 2:11 πμ.

Και άμα καεί το μοτέρ και θέλει 2000 ευρώ επισκευή, στον μάστορα που θα ρωτήσει ''μα καλά κι εσύ ρε φίλε δεν το κοίταξες μια φορά;'' θα πεις ''ειχα διαβάσει σε ένα φόρουμ ότι χαλάει η τάπα, κι άμα ανεβοκατεβαίνει η στάθμη στο δοχείο, δεν έχει θέμα''. Τότε θα την πληρώσει από το φόρουμ την επισκευή αυτός που είπε να μην κοιτάς την στάθμη.



Ρε τι άλλο θα διαβάσουμε εδώ μέσα.... Μην κοιτάτε την στάθμη γιατί χαλάει η τάπα...

1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html

Re: Δοχείο διαστολής (πως ελέγχω;)  

  Από: sprint900 στις 03/06/2017 11:15 μμ.

Polymhxanos"Και άμα καεί το μοτέρ και θέλει 2000 ευρώ επισκευή, στον μάστορα που θα ρωτήσει ''μα καλά κι εσύ ρε φίλε δεν το κοίταξες μια φορά;'' θα πεις ''ειχα διαβάσει σε ένα φόρουμ ότι χαλάει η τάπα, κι άμα ανεβοκατεβαίνει η στάθμη στο δοχείο, δεν έχει θέμα''. Τότε θα την πληρώσει από το φόρουμ την επισκευή αυτός που είπε να μην κοιτάς την στάθμη.



Ρε τι άλλο θα διαβάσουμε εδώ μέσα.... Μην κοιτάτε την στάθμη γιατί χαλάει η τάπα...

"

Γιατί σπέρνεται τον τρόμο, με αυτά που ποστάρετε άνευ λόγου και αιτίας και μάλιστα χωρίς να τεκμηριώνεται αυτό που λέτε; Και πουλάτε και ειρωνεία σε αυτούς που διορθώνουν τα άσχετα που γράφετε;
Η ημιμάθεια χείρων εστί και αυτής ταύτης της αμαθείας, έλεγαν η τόσο λυπημένοι όταν βλέπουν εμάς τους σύγχρονους απογόνους τους αρχαίοι Έλληνες.

Αποκλείεται να ανεβοκατεβάζει την στάθμη ζεστό κρύο στο δοχείο διαστολής χωρίς να έχει την σωστή στάθμη το δοχείο διαστολής και να μην έχει υγρά το ψυγείο! Ότι σενάριο και να πεις δεν παίζει. Αν δεν έχει υγρά το ψυγείο, θα κατέβει από την πρώτη φορά ακόμα, η στάθμη αδικαιολόγητα, αν έχασες υγρά δηλαδή από την πρώτη φορά που θα βάλεις μπροστά! Για να χάσει υγρά το ψυγείο, στα καλά καθούμενα πρέπει να πάθεις ζημιά στα υπόλοιπα! Με το να συμπλήρωσης υγρά στο ψυγείο αν κατά τύχη το δεις κοντά όταν έπαθες την όποια ζημιά το κάνει να χάνει τα υγρά του, χωρίς να βρεις τι προκαλεί την απώλεια, την έκανες σίγουρα την ζημιά για γενική όπως λες με της λάθος οδηγίες σου!

Για να χάσει τα υγρά το ψυγείο άμεσα πρέπει η να κάνει τρύπα σωλήνας η το ψυγείο η να τα φτύσει η τρόμπα νερού η φυσικά να κάνει κρακ κεφαλή φλάντζα η χιτώνιο, αλλά αν συμβεί κάτι τέτοιο δεν έχει σημασία έχεις δεν έχεις ελέγξει της στάθμες παντού. Και αν πω σε ένα μηχανικό έλεγχα πριν ξεκινήσω στάθμη στο δοχείο διαστολής και αρκετά συχνά αν σηκώνεται η στάθμη αυτή όταν το μηχανάκι ζεσταθεί και μου έλεγε γιατί δεν έλεγχες το ψυγείο για στάθμη, με το παρντόν θα τον έλεγα το λιγότερο άσχετο! Και φυσικά δεν θα ξαναπάταγα στο μαγαζί του ποτέ!

Αν είσαι τυχερός και γλυτώσεις την φλάντζα σε μια τέτοια περίπτωση βλέποντας το όργανο θερμοκρασίας, προτού σου σκάσει την τάπα από υπερθέρμανση, φυσικά και θα επισκευάσεις την βλάβη που σου έκανε την διαρροή, θα συμπληρώσεις υγρά κάνοντας και εξαέρωση όπως επιβάλλεται τότε ανοίγοντας την τάπα του ψυγείου ξανά θα ελέγξεις τα πάντα μετά την επισκευή ώστε να είσαι σίγουρος ότι όλα πάνε καλά!
Αν και εγώ αφού θα έκανα το πρώτο γέμισμα στο ψυγείο κάνοντας μια σωστή εξαέρωση και συμπληρώνοντας τα υγρά μετά που θα άνοιγε ο θερμοστάτης και κρύωνε το μοτέρ δεν θα ξανά ασχολιόμουνα με τάπα, θα έλεγχα απλά αν χάνει η καινούργια που θα έβαζα, θα κράταγα ρεζέρβα την παλιά καλού κακού για κάνα ταξίδι και θα κοίταγμα της πρώτες φόρες συστηματικά τα υγρά στο δοχείο για στάθμη και το κύκλωμα γενικά για διαρροές και τέλος!

Και το σωληνάκι της υποπίεσης να τα φτύσει, αυτό που ενώνει δηλαδή το ψυγείο με το δοχείο διαστολής, και δεν δεις το δοχείο διαστολής που πρέπει και είναι εύκολο να παρακολουθείς καθημερινά ,η μόνη πιθανή βλάβη που κινδυνεύεις να πάθεις είναι σε 10-15 φορές που ένας υγιής κατά τα άλλα κινητήρας είναι να κατεβάσει λίγο την στάθμη στο ψυγείο , μια ζημιά που όμως την καταλαβαίνεις πανεύκολα μόλις δεις ότι το δοχείο διαστολής δεν φούσκωσε την στάθμη ζεστό μόλις το δεις! Και από το λίγο αφύσικο ποιο γρήγορο ζέσταμα του κινητήρα και πολύ ποιο γρήγορη ενεργοποίηση του ανεμιστήρα, λόγο μειωμένου ψυχτικού υγρού!

Είναι πανεύκολο να κάνεις έλεγχο στην στάθμη στο δοχείο διαστολής και σε κρύο και ζεστό κινητήρα οπτικά κάθε φορά που βάζεις μπροστά, το να βάζεις όμως άνευ λόγου και αιτίας ανθρώπους που δεν έχουν την πείρα να ξέρουν πότε η τάπα του ψυγείου χάλασε και σε μοντέλα με φέρινκ έτσι όπως είναι στριμωγμένη συνήθως με τον φόβο να μην κουμπώσει σωστά και να γίνει χοντρή ζημιά είναι χαζό, δεν υπάρχει λόγος να γίνετε αυτό. Για αυτό και ο ηλίθιος που κατασκεύασε την μοτοσυκλέτα έβαλε μια βίδα να την κλειδώνει στην θέση της! Και φυσικά στο μάνουαλ, λέει αυτό που λέω εγώ υπακούοντας φυσικά στης σοφές οδηγίες του βλάκα που της κατασκεύασε, θα έγραφα μαλάκα αλλά διαβάζουν και κοπέλες, καθημερινό έλεγχο υγρών εύκολα στο δοχείο διαστολής!

Και ανακεφαλαιώνω, πάντα κοιτάμε το δοχείο διαστολής ζεστό και κρύο, για να είμαστε σίγουροι, αν δούμε διάφορα αξιοσημείωτη, δηλαδή διάφορα στάθμης ζεστό κρύο μηδενική άρα κομμένο σωληνάκι υποπίεσης η χαλασμένη τάπα και ξαφνικά κατέβασμα της στάθμης στο δοχείο διαστολής τα γράφω από πάνω από τι και συμπληρώνω ίσως και από την σπάνια βλάβη ακόμα και των ο ρίνκ των χιτωνίων, φυσικά και θα λύσουμε την τάπα στο ψυγείο για να δούμε πρώτα βέβαια όχι μόνο την στάθμη, αλλά το αν φουσκώνει τα νερά όταν ανοίξει ο θερμοστάτης, αν κυκλοφορεί τα νερά σωστά η τρόμπα πράγμα φυσικά λίγο απίθανο να συμβεί βέβαια και φυσικά την στάθμη στο ψυγείο! Αν ξέρουμε να τα κάνουμε αυτά, αν έχει χάσει αδικαιολόγητα πολλά υγρά, συμπληρώνουμε βέβαια υγρά, αλλά πάμε στο μηχανικό μας, να μας το γλυτώσει και δεν κάνουμε την βλακεία να περιμένουμε τι θα μας πει κάθε ένας σε ένα φόρουμ και να κάψουμε το μοτέρ μας μέχρι να μάθουμε, της πολλές λεπτομέρειες που κάνουν ένα μηχανικό.


Και το φουκαριάρικo το 675 το έχει το δοχείο διαστολής σε ένα σημείο που το ελέγχεις πανεύκολα! Κάθε φορά που καβάλας ξεκαβαλάς πέφτει εκεί το μάτι! Τώρα δεν θα πω που έχει την τάπα του ψυγείου.
Σελίδα 72 στο manual.

http://www.triumph675.net/Daytona675-owners-manual.pdf
Μάταιόν εστι παρά θεών αιτείσθαι ά τις εαυτώ χορηγήσαι ικανός εστι.