Περί ψύξης...

Περί ψύξης...  

  Από: panos2 στις 08/03/2012 8:50 μμ.

Σκέφτομαι ότι είναι ώρα να αλλάξω το αντιψυκτικό στο 'θηρίο'.
Αλλά επίσης αναρωτιέμαι αν θα πρέπει να ξαναβάλω κλασικό αντιψυκτικό.Να σας πώ το γιατί.
Πρίν λίγο καιρό ένα βιομηχανικό ψυκτικό σύστημα που χρησιμοποιώ στη δουλειά μου άρχισε να παρουσιάζει σκουριά μέσα στο ψυκτικό υγρό, το οποίο αποτελείτο από νερό και κλασικό αντιψυκτικό αυτοκινήτου (και μάλιστα φτηνό).
Μετά από έρευνα αποδείχθηκε ότι ο ψύκτης είχε καταστραφεί εντελώς μετά από μόλις 3 χρόνια χρήσης.Οι ψύκτρες του εναλλάκτη έλιωναν στο χέρι σου ,σαν να ήταν φτιαγμένες από άμμο.Ο κατασκευαστής αποφάνθηκε ότι το όλο πρόβλημα οφειλόταν στο αντιψυκτικό και πρότεινε να χρησιμοποιούμε πλέον προπυλενογλυκόλη .

Σκέφτομαι λοιπόν μήπως είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσω κάποιο εναλλακτικό προιόν για το ψυγείο της μηχανής.
Έχει ψάξει το θέμα κανείς σας;

Re: Περί ψύξης...  

  Από: ad1 στις 08/03/2012 10:08 μμ.

panos2"Σκέφτομαι ότι είναι ώρα να αλλάξω το αντιψυκτικό στο 'θηρίο'.
Αλλά επίσης αναρωτιέμαι αν θα πρέπει να ξαναβάλω κλασικό αντιψυκτικό.Να σας πώ το γιατί.
Πρίν λίγο καιρό ένα βιομηχανικό ψυκτικό σύστημα που χρησιμοποιώ στη δουλειά μου άρχισε να παρουσιάζει σκουριά μέσα στο ψυκτικό υγρό, το οποίο αποτελείτο από νερό και κλασικό αντιψυκτικό αυτοκινήτου (και μάλιστα φτηνό).
Μετά από έρευνα αποδείχθηκε ότι ο ψύκτης είχε καταστραφεί εντελώς μετά από μόλις 3 χρόνια χρήσης.Οι ψύκτρες του εναλλάκτη έλιωναν στο χέρι σου ,σαν να ήταν φτιαγμένες από άμμο.Ο κατασκευαστής αποφάνθηκε ότι το όλο πρόβλημα οφειλόταν στο αντιψυκτικό και πρότεινε να χρησιμοποιούμε πλέον προπυλενογλυκόλη .

Σκέφτομαι λοιπόν μήπως είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσω κάποιο εναλλακτικό προιόν για το ψυγείο της μηχανής.
Έχει ψάξει το θέμα κανείς σας;"


Εγω αλλαξα προσθατα αλλα εβαλα ενα απο τα praktiker. Αν μαθεις κατι παραπανω ενημερωσε μας

Re: Περί ψύξης...  

  Από: vassat στις 08/03/2012 10:43 μμ.

Αλλάζω κάθε Μάη αντιψυκτικό και βάζω Water Wetter, υποτίθεται πως προστατεύει, ενώ έχει σαφώς χαμηλότερες θερμοκρασίες (τσεκαρισμένο με όργανο σε αμάξι).
/ ΒΣ

Re: Περί ψύξης...  

  Από: Polymhxanos στις 09/03/2012 12:30 πμ.

Έχει πάθει κάτι το αντιψυκτικό σου και πρέπει να το αλλάξεις; Δεν αλλάζουμε αντιψυκτικό έτσι περιοδικά, δεν είναι λάδι του μοτέρ να το αλλάζουμε κάθε τόσο, το αλλάζουμε όταν χαλάσει, κουραστεί, διαβρωθεί, λύσουμε μοτέρ κ.ο.κ.

Τα αντιψυκτικά του εμπορίου, είναι απεσταγμένο νερό ανακατεμένο με κάποια βαρειά αλκοόλη, π.χ. αιθυλενογλυκόλη ή προπυλενογλυκόλη που είπες κι εσύ.

Αν χάλασε το μηχάνημά σας, προφανώς κάτι του βάλατε που δεν έπρεπε. Αν ήταν απο αλουμίνιο, να ξέρεις, δεν τα πάει καθόλου καλά με τα άλατα (που κανονικά δεν πρέπει να υπάρχουν στο αντιψυκτικό). Ότι και να έκανε το μηχάνημα, είναι άλλο πράγμα από την μοτοσυκλέτα, οπότε μην βγάζεις περίεργα συμπεράσματα από παράλογες συγκρίσεις.

'Αλλο πράγμα το νερό και άλλο πράγμα το απεσταγμένο νερό. Αν στο μηχάνημα βάλατε από το πρώτο, μην απορείς γιατί χάλασε...

Τέλος, την καλύτερη απαγωγή θερμότητας, την έχει το σκέτο κατασκέτο απεσταγμένο νερό, χωρίς γλυκόλη δλδ. Αλλά χωρίς γλυκόλη, και παγώνει και βράζει πιο εύκολα. Με την γλυκόλη θυσιάζουμε μέρος της απαγωγής, για να βελτιώσουμε το θέμα πάγωμα-βράσιμο. Επιπλέον η γλυκόλη προστατεύει τις τσιμούχες της αντλίας νερού από το γήρας. Αν κάποιος θέλεο την μέγιστη δυνατή ψύξη, τους καλοκαιρινούς μήνες, μπορεί να βάλει ΜΟΝΟ απεσταγμένο νερό ή να αραιώσει το μίγμα του εμπορίου περαιτέρω με απεσταγμένο νερό.

Αυτά.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html

Re: Περί ψύξης...  

  Από: panos2 στις 09/03/2012 6:56 μμ.

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

@polymhxanos
To αντιψυκτικό το αλλάζουμε προληπτικά.Αν περιμένουμε να χαλάσει-κουραστεί-διαβρωθεί κλπ ,τότε είναι αργά.Έχει ήδη αρχίσει να κάνει ζημιά.

Επίσης ,θεωρώ τουλάχιστον υπερβολικό να θεωρείς 'παράλογη' τη σύγκριση μεταξύ δύο συστημάτων ψύξης.Εκτός κι αν οι γνώσεις σου στο αντικείμενο είναι τόσες πολλές που εμείς οι υπόλοιποι σου φαινόμαστε τελείως αμόρφωτοι.
Σ'αυτή τη περίπτωση ζητάω συγγνώμη για την άγνοιά μου..

Αυτά...

Re: Περί ψύξης...  

  Από: Polymhxanos στις 09/03/2012 8:19 μμ.

Όχι σε καμία περίπτωση δεν το αλλάζουμε προληπτικά.

Το παρακολουθούμε, ναι, το ελέγχουμε, ναι, το συμπληρώνουμε αν χρειαστεί, ναι, όλα αυτά ναι, αλλά δεν το αλλάζουμε γιατί έτσι μας την κάρφωσε.

Ο λόγος είναι πολύ απλός: Δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξεις. Αν δεν έχει βλάβη το μοτέρ μας, το αντιψυκτικό ΔΕΝ ΦΘΕΙΡΕΤΑΙ. ΠΟΤΕ. Δεν μολύνεται από κατάλοιπα καύσης όπως το λάδι του μοτέρ π.χ. δεν σπάει από γρανάζια, δεν καίγεται, δεν, δεν, γιατί απλά δεν έρχεται σε επαφή με τέτοιους παράγοντες. Κανονικά δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξεις.

Και είναι κακό δλδ να το αλλάζουμε; Ναι, είναι. Γιατί; Γιατί αφενός κάνουμε κακό στην τσέπη μας, αφετέρου, κάθε φορά που το αλλάζουμε όλο, φέρνουμε και κάποιο πολύ μικρό αλλά όχι μηδενικό ποσοστό καινούριας ''μολυνσης'' στο μοτέρ μας. Όσο ποιοτικό και να είναι ένα αντιψυκτικό, πάντα θα έχει ένα μικρό ποσοστό μόλυνσης, θες αυτά να είναι άλατα, θες να είναι φορτισμένα ιόντα, κάθε φορά που το αλλάζουμε, κάποια μικρογραμμάρια κάθονται και επιδρούν. Αν δεν το αλλάζαμε άνευ λόγου, θα μέναμε μόνο με την αρχική ''μόλυνση'' του αρχικού υγρού συν την μόλυνση του όσο προσθέσαμε μόνο.

Για το τι σχέση έχει μια ψύξη σε ηλεκτρολογική εγκατάσταση, με την ψύξη μιας μοτοσυκλέτας, τι να σου πω, άμα είναι παιδιά να μην καταλαβαίνουμε πρωτοβάθμιες, δεν έχει νόημα να λέμε για δευτεροβάθμιες, ναι;

BTW το ψωριασμένο αλουμίνιο, είναι δείγμα γαλβάνωσης-ηλεκτρόλυσης.

Οι συγνώμες δεν με ενδιαφέρουν.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html

Re: Περί ψύξης...  

  Από: panos2 στις 09/03/2012 10:10 μμ.

Polymhxanos"Όχι σε καμία περίπτωση δεν το αλλάζουμε προληπτικά."


Μάλιστα. Τότε μάλλον η Triumph δεν ξέρει τι της γίνεται μιας και στο service manual της μηχανής μου γράφει ότι αλλάζεται κάθε 30000χλμ ή κάθε 2 χρόνια.
Τσέκαρε και το maintenance chart της Daytona 675 από εδώ

http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=& ... fO2AAgFUEw


όπου προτείνει αλλαγή του ψυκτικού κάθε 20000χλμ.


[quote:ya0d5pwx]Για το τι σχέση έχει μια ψύξη σε ηλεκτρολογική εγκατάσταση, με την ψύξη μιας μοτοσυκλέτας, τι να σου πω, άμα είναι παιδιά να μην καταλαβαίνουμε πρωτοβάθμιες, δεν έχει νόημα να λέμε για δευτεροβάθμιες, ναι;[/quote:ya0d5pwx]

Μίλησε κανείς για ηλεκτρολογική εγκατάσταση;Μήπως τα έχεις μπερδέψει λίγο;Εγώ δεν είπα καν πως χρησιμοποιείται το βιομηχανικό σύστημα στη δουλειά μου.Για την ιστορία όμως ,ψύχει υγρό το οποίο στην συνέχεια ψύχει μεταλλικά καλούπια. Σου θυμίζει κάτι; Μήπως και στη μηχανή το ψυκτικό υγρό ψύχει μέταλλο;
Και πιό το νόημα να προσβάλλεις το συνομιλητή σου; Μόνο αλλαζονεία δείχνει αυτό και λυπάμαι για σένα.

Re: Περί ψύξης...  

  Από: epistimon στις 10/03/2012 1:19 πμ.

παντος το παραφλου της triumph ειναι για αλλαγη απο την πρωτη στιγμη.ειναι απαραδεκτη η ποιοτητα του για τα λεφτα που στοιχιζει η μηχανητι βαλεις απο το βενζιναδικο τι αυτο το ιδιο πραγμα ειναι

Re: Περί ψύξης...  

  Από: GOGOS στις 11/03/2012 12:33 πμ.

epistimon"παντος το παραφλου της triumph ειναι για αλλαγη απο την πρωτη στιγμη.ειναι απαραδεκτη η ποιοτητα του για τα λεφτα που στοιχιζει η μηχανητι βαλεις απο το βενζιναδικο τι αυτο το ιδιο πραγμα ειναι"



+1050 και καλο ειναι να βαλετε κατι ποιοτικο και επωνυμο γιατι τα triumph μας μεσα στην πολη το καλοκαιρι τρελαινονται απο την ζεστη.

Re: Περί ψύξης...  

  Από: epistimon στις 11/03/2012 1:50 πμ.

φιλε μου επειδη ειχα και εγω το ιδιο προβλημα τα πληρωσα 12 ευρω το λιτρο και ειδα διαφορα.αμα εβαζα απο το βενζιναδικο με 5 ευρω τα 4 λιτρα μια απο τα ιδια θα ηταν

Re: Περί ψύξης...  

  Από: Native στις 11/03/2012 5:24 μμ.

Το καλυτερο που μπορείτε να κάνετε ειναι να βάλετε θαλασσινό νερό και στο μοτερ και στην μπαταρία.
Είναι γλυκό το γκάζι...στο φρένο είναι η πίκρα...

Re: Περί ψύξης...  

  Από: TRIUMPHAKIAS στις 12/03/2012 9:23 πμ.

Native"Το καλυτερο που μπορείτε να κάνετε ειναι να βάλετε θαλασσινό νερό και στο μοτερ και στην μπαταρία. "

Για να προετοιμάζεται για την βουτιά ε?
Και Σερρά Σερρά....δικοί μας θα'ναι και πάλι οι δρόμοι....

Re: Περί ψύξης...  

  Από: antostam στις 16/05/2013 9:57 μμ.

Σήμερα έκανα μια βιαστική αγορά Antifreeze με 8€ τα 4Λίτρα της evo.
Αναφέρει -20c μέχρι +107c.
Aυτο που με κάνει να σκέφτομαι να το πετάξω είναι οτι περιέχει 36% αιθυλενογλυκόλη και πρόσθετα και η αναλογία απιονισμένου νερού είναι 64%.
Το manual και ένα ψάξιμο στο internet αναφέρει σαν ιδανική αναλογία 50%-50%.
Πείτε καμία γνώμη...

Re: Περί ψύξης...  

  Από: epistimon στις 16/05/2013 11:15 μμ.

υπαρχει της motul στα 5,5 ευρω το λιτρο και ειναι για +135c .εγω αυτα εβαλα.δεν καταφερα να βρω τα liqui moly kfs 12 .ειναι ψιλο ακριβα αλλα βλεπεις διαφορα

Re: Περί ψύξης...  

  Από: Max Manos στις 17/05/2013 11:11 πμ.

Προσφατα αλλαξα και γω αντιψυκτικο ..To motul το ειχα δοκιμασει παλαιοτερα σε αλλη μοτο
και δεν μου αφησε καλες εντυπωσεις.Τωρα εβαλα το moto chill της BEL-RAY. με 10 ευρω το λιτρο.
Πιο πυκνο απο οποιοδηποτε αντιστοιχο σκευασμα που εχω δοκιμασει..δειχνει πολυ πιο ποιοτικο
και στα χαρακτηριστικα του αναφερει οτι δεν διαβρωνει χαλκο,αλουμινιο και μαγνησιο.

http://www.belray.com/bel-ray-moto-chill-racing-coolant
"No Guts,No Glory"