Επιστροφή των Turbo σε Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες παραγωγής;! ¶
Από: voyager1970 στις 25/07/2014 12:25 πμ.
http://www.motorcycle.in.th/article.php ... in-Develop
http://www.motorcyclistonline.com/featu ... _to_speed/
http://www.motorcyclenews.com/mcn/news/ ... ed-engine/
Αυτό σημαίνει πως θα δούμε κάτι σαν τις παλιές «σκοτώστρες» της δεκατίας του 1980 (Honda CX500, Yamaha XJ 650, Kawasaki GPz750, Suzuki XN85) με μοντέρνα εμφάνηση;
Σίγουρα όχι! Πάρα πολλά έχουν αλλάξει απο τότε (φρένα, αναρτήσεις, πλαίσια, ψεκασμός, κλπ).
Ομως το βασικό πλεονέκτημα είναι τα ηλεκρονικά «καλούδια» που επεμβαίνουν σε κάθε δυσκολή στιγμή και σου δίνουν την ψευδαίσθηση ότι είσαι «πιλότος» και πως μπορείς από το παπάκι/ σκουτεράκι να πας και να καβαλάς μοτοσυκλέτα με 150+ άλογα (ABS, traction control, launch control, κλπ.)
Και ουσιαστικά πως το επιτυγχάνουν;; Απλά... δεν αφήνουν να χειριστεί όλη την ιπποδύναμη ο αναβάτης παρά μόνο υπο ορισμένες συνθήκες (π.χ. σε μεγάλη ευθεία)!! Δηλαδή, από τα 200-άλογα την δεδομένη στιγμή (π.χ. σε στροφή), όσο και να το «στύβεις» δεν σου δίνει ούτε 60-άλογα!
Έτσι, ο εκάστοτε «πιλότος» νομίζει πως το "πάει" ... αλλά ουσιαστικά αυτό τον "πάει"!!!
Αυτό βέβαια το θέμα το ξεκίνησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και δεκαετίες που πουλάνε αυτοκίνητα με 200~1000 άλογα στον κάθε πελάτη (που έχει τα χρήματα φυσικά), χωρίς κανένα προβλημα.
Βέβαια, για να μην χαρακτηριστούν ως «σκοτώστρες», φυσικά τα έχουν εξοπλίσει με τα αντίστιχα ηλεκρονικά που θα βοηθήσουν πάρα πολύ τον οδηγό να χειριστεί τέτοια μεγάλη ιπποδύναμη.
Το ερώτημα είναι σε τι βαθμό οι αναβάτες θα γίνουν (καταντήσουν) απόλυτα εξαρτημένοι απο αυτά τα ηλεκρονικά συστήματα στις επόμενες δεκατίες ;; Xωρίς αυτά, η πλειοψηφία των αναβατών θα είναι σχεδόν ανίκανοι να οδηγήσουν μια συμβατική μοτοσυκλέτα;;
Η εξέλιξη στις μοτοσυκλέτες σίγουρα δεν σταματά. Δεν είμαι σίγουρος εάν ισχύει όμως για τους αναβάτες;;!!