Αλλαγή εκκεντροφόρων στο νέο ZX-10R
Η Kawasaki προχώρησε σε αλλαγές στο εσωτερικό του κινητήρα του Ninja
Η ανάκληση του καινούριο Ninja ZX-10R της Kawasaki στις ΗΠΑ έκανε το γύρο του κόσμου και συζητήθηκε αρκετά στο τέλος του 2010. Το ιαπωνικό εργοστάσιο κράτησε χαμηλούς τόνους για το θέμα και δεν θέλησε να δώσει συνέχεια στο θέμα προχωρώντας άμεσα σε επιδιόρθωση του προβλήματος που προέκυψε.
Το πρόβλημα ανακαλύφθηκε όταν οι μοτοσικλέτες παρουσίασης του μοντέλου και οι μοτοσικλέτες δοκιμών επέστρεψαν στο εργοστάσιο για μετρήσεις. Εκεί διαπιστώθηκε ότι τα ελατήρια των βαλβίδων σε κάποια μοντέλα προκαλούσαν ένα είδος ταλάντωσης το οποίο επηρέαζε τη θέση των βαλβίδων.
Η ανακοίνωση της Kawasaki έλεγε τα εξής: «Ανακαλύψαμε ότι μερικές καινούριες μοτοσικλέτες Ninja ZX-10R του 2011 όταν λειτουργούσαν σε υψηλές στροφές σε ιδιαίτερες συνθήκες – όπως στην πίστα – υπήρχε περίπτωση τα ελατήρια των βαλβίδων εισαγωγής να αστοχήσουν. Όταν συνέβαινε αυτό το σπάνιο φαινόμενο μία ή δύο βαλβίδες υπήρχε περίπτωση να μην καθίσουν σωστά με αποτέλεσμα να μην αποδίδει σωστά ο κινητήρας».
Οι διορθωτικές κινήσεις της Kawasaki ήταν να αλλάξει τους εκκεντροφόρους και τα ελατήρια των βαλβίδων, όπως δήλωσε στο βρετανικό MCN ο Martin Lambert, διευθυντής marketing της Kawasaki UK. «Δεν θα αλλάξουμε τους εκκεντροφόρους λόγω φθοράς ή πρόβλημα στην επιφάνειά τους – όλα έγιναν για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του ανοίγματος των ελατηρίων. Όλες οι μοτοσικλέτες προ-παραγωγής και οι μοτοσικλέτες που χρησιμοποιήθηκαν στην παρουσίαση – συνολικά 50 ή 60 – επέστρεψαν στο εργοστάσιο για να μετρηθούν. Περιμένεις να υπάρχει διακύμανση στο όριο αντοχής – είναι οι πρώτες μοτοσικλέτες με εξαρτήματα παραγωγής τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σκληρά από τους αναβάτες. Αλλά αν έχεις έστω και μία ή δύο μοτοσικλέτες έξω από τις αποδεκτές προδιαγραφές πρέπει να αποφασίσεις τι θα κάνεις. Είναι δύσκολο».
Ο Lambert ωστόσο υπογράμμισε πως η ισχύ της μοτοσικλέτας έπειτα από τη συγκεκριμένη αλλαγή θα παραμείνει στους 197 ίππους.
http://msfree.gr/