Bosch: Νέο σύστημα ABS ¶
Από: johnygalan στις 22/07/2011 5:01 μμ.
Με την ευκαιρία που μιλάμε για ABS
Ένα νέο σύστημα ABS αποκλειστικά σχεδιασμένο για μοτοσικλέτες ανέπτυξε και παρουσίασε η Bosch.Το νέο σύστημα είναι σημαντικά μικρότερο σε όγκο αλλά και ελαφρύτερο από τα υπάρχοντα και μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με το μοντέλο και τα χαρακτηριστικά του.
Το Bosch generation 9, η ένατη γενιά του συστήματος της γερμανικής εταιρίας έχει όγκο 0,4 λίτρα και ζυγίζει 700 γραμμάρια, δηλαδή λίγο πιο πάνω από το μισό βάρος και όγκο των ABS του υπάρχοντος συστήματος. Προς το παρόν και σύμφωνα με τον ειδικό της Bosch, Tobias Fluck, αυτή η ιδιαιτερότητά του το κατατάσσει, ως τη μικρότερη μονάδα ABS στον κόσμο.
Άλλη ιδιαιτερότητα του συστήματος είναι ότι έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές εκδόσεις οι οποίες θα ταιριάζουν σε διαφορετικούς τύπους δίκυκλων και θα είναι ανάλογες και με το κόστος τους. Πέρα, λοιπόν, από τη βασική έκδοση που θα μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί σε entry level μοτοσικλέτες και λογικά σε scooter, η εταιρία θα διαθέτει και άλλες δύο παραλλαγές για πιο απαιτητική χρήση.
Η δεύτερη παραλλαγή ονομάζεται ABS 9 plus, είναι εξοπλισμένη με αισθητήρα πίεσης και προορίζεται για πολύ ισχυρά συστήματα πέδησης. Σκοπός του αισθητήρα είναι να αντιλαμβάνεται την ισχύ που ασκείται στη μανέτα και να εξαλείφει την πιθανότητα endo, που θα μπορούσε να έχει δυσάρεστες συνέπειες για κάποιον αναβάτη με μικρή εμπειρία.
Η τρίτη έκδοση του συστήματος ενσωματώνει στις λειτουργίες της και αυτή της συνδυασμένης πέδησης και ονομάζεται ABS 9 enhanced. Η κατανομή της πέδησης μεταξύ του εμπρός και τους πίσω τροχού γίνεται ηλεκτρονικά και η ιδιαιτερότητα του συστήματος εντοπίζεται στο ότι ο αναβάτης δεν χρειάζεται να επέμβει και στα δύο φρένα. Το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα και το δεύτερο φρένο, χωρίς να χρειάζεται ο αναβάτης να καταβάλλει περισσότερη πίεση στο φρένο που χρησιμοποιεί.
Η Bosch συνεχίζει την εξέλιξη του συστήματός της και στο μέλλον αναμένεται να παρουσιάσει και άλλες εκδόσεις του, στις οποίες το δυνατό φρενάρισμα θα μπορεί να πραγματοποιείται με επιτυχία ακόμη και μέσα στη στροφή. Σύμφωνα με τη εταιρία αυτά είναι μόνο η αρχή αφού με το εν λόγω σύστημα ανοίγονται μπροστά της νέοι δρόμοι όπως ο έλεγχος της πρόσφυσης του πίσω τροχού (Traction Control) αλλά και η υποβοήθηση εκκίνησης στης ανηφόρες, μία τεχνολογία αρκετά δημοφιλής στα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Το ABS της Bosch είναι ήδη διαθέσιμο στην αγορά και χρησιμοποιείται από τις Kawasaki, BMW, Ducati και KTM.
Προς το παρόν μόνο το 16% των μοτοσικλετών που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά είναι εφοδιασμένες με ABS, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα που φέρουν το σύστημα στον βασικό τους εξοπλισμό από το 2004. Αυτό το νούμερο αναμένεται να αλλάξει από το 2017 με το ABS να γίνεται υποχρεωτικό στις μοτοσικλέτες και αυτό θα μειώσει τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 5.000 ανά έτος, σύμφωνα με ευρωπαϊκές μελέτες.
Πηγη μοτο τριτη
Ένα νέο σύστημα ABS αποκλειστικά σχεδιασμένο για μοτοσικλέτες ανέπτυξε και παρουσίασε η Bosch.Το νέο σύστημα είναι σημαντικά μικρότερο σε όγκο αλλά και ελαφρύτερο από τα υπάρχοντα και μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με το μοντέλο και τα χαρακτηριστικά του.
Το Bosch generation 9, η ένατη γενιά του συστήματος της γερμανικής εταιρίας έχει όγκο 0,4 λίτρα και ζυγίζει 700 γραμμάρια, δηλαδή λίγο πιο πάνω από το μισό βάρος και όγκο των ABS του υπάρχοντος συστήματος. Προς το παρόν και σύμφωνα με τον ειδικό της Bosch, Tobias Fluck, αυτή η ιδιαιτερότητά του το κατατάσσει, ως τη μικρότερη μονάδα ABS στον κόσμο.
Άλλη ιδιαιτερότητα του συστήματος είναι ότι έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές εκδόσεις οι οποίες θα ταιριάζουν σε διαφορετικούς τύπους δίκυκλων και θα είναι ανάλογες και με το κόστος τους. Πέρα, λοιπόν, από τη βασική έκδοση που θα μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί σε entry level μοτοσικλέτες και λογικά σε scooter, η εταιρία θα διαθέτει και άλλες δύο παραλλαγές για πιο απαιτητική χρήση.
Η δεύτερη παραλλαγή ονομάζεται ABS 9 plus, είναι εξοπλισμένη με αισθητήρα πίεσης και προορίζεται για πολύ ισχυρά συστήματα πέδησης. Σκοπός του αισθητήρα είναι να αντιλαμβάνεται την ισχύ που ασκείται στη μανέτα και να εξαλείφει την πιθανότητα endo, που θα μπορούσε να έχει δυσάρεστες συνέπειες για κάποιον αναβάτη με μικρή εμπειρία.
Η τρίτη έκδοση του συστήματος ενσωματώνει στις λειτουργίες της και αυτή της συνδυασμένης πέδησης και ονομάζεται ABS 9 enhanced. Η κατανομή της πέδησης μεταξύ του εμπρός και τους πίσω τροχού γίνεται ηλεκτρονικά και η ιδιαιτερότητα του συστήματος εντοπίζεται στο ότι ο αναβάτης δεν χρειάζεται να επέμβει και στα δύο φρένα. Το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα και το δεύτερο φρένο, χωρίς να χρειάζεται ο αναβάτης να καταβάλλει περισσότερη πίεση στο φρένο που χρησιμοποιεί.
Η Bosch συνεχίζει την εξέλιξη του συστήματός της και στο μέλλον αναμένεται να παρουσιάσει και άλλες εκδόσεις του, στις οποίες το δυνατό φρενάρισμα θα μπορεί να πραγματοποιείται με επιτυχία ακόμη και μέσα στη στροφή. Σύμφωνα με τη εταιρία αυτά είναι μόνο η αρχή αφού με το εν λόγω σύστημα ανοίγονται μπροστά της νέοι δρόμοι όπως ο έλεγχος της πρόσφυσης του πίσω τροχού (Traction Control) αλλά και η υποβοήθηση εκκίνησης στης ανηφόρες, μία τεχνολογία αρκετά δημοφιλής στα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Το ABS της Bosch είναι ήδη διαθέσιμο στην αγορά και χρησιμοποιείται από τις Kawasaki, BMW, Ducati και KTM.
Προς το παρόν μόνο το 16% των μοτοσικλετών που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά είναι εφοδιασμένες με ABS, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα που φέρουν το σύστημα στον βασικό τους εξοπλισμό από το 2004. Αυτό το νούμερο αναμένεται να αλλάξει από το 2017 με το ABS να γίνεται υποχρεωτικό στις μοτοσικλέτες και αυτό θα μειώσει τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 5.000 ανά έτος, σύμφωνα με ευρωπαϊκές μελέτες.
Πηγη μοτο τριτη
" Ω ΞΕΙΝ, ΑΓΓΕΛΕΙΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΙΣ ΟΤΙ ΤΗΔΕ ΚΕΙΜΕΘΑ ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΠΕΙΘΟΜΕΝΟΙ"