guraki"Μπορει καποιος να μου εξηγησει τι συμβαινει οταν αυξανω(στριβω δεξια με κατσαβιδι την αντιστοιχη βιδα...) την αποσβεση επαναφορας στο πιρουνι???Δηλαδη τι αισθηση εχω στον δρομο πρακτικα..."
Όταν βιδώνεις την βίδα της απόσβεσης επαναφοράς κάνεις την επαναφορά πιο γρήγορη. Τα υδραβλικά του πηρουνιού φρενάρουν λιγότερο την επαναφορά του στην αρχική του θέση.
----------------------------------
Από το
motocikleta.gr:
Η απόσβεση επαναφοράς, φροντίζει να έρθει ο τροχός στην αρχική του θέση, όσο πιο ομαλά γίνεται
Αν δεν υπήρχε η εν λόγω απόσβεση, όταν η μηχανή θα έπεφτε σε μια λακούβα ή θα συναντούσε ένα σαμαράκι, θα έκανε τραμπάλα με φθίνουσα ταλάντωση..... και αν συναντούσε και δεύτερη ανωμαλία πριν αποσβεσθεί πλήρως η τραμπάλα, τα αποτελέσματα αφήνονται στην φαντασία σας ....
Η ρύθμιση της ποσότητας (ισχύος) της απόσβεσης επαναφοράς πρέπει να γίνεται με γνώμονα το βάρος της μηχανής, του τρόπου οδήγησης, των ανωμαλιών που έχει να αντιμετωπίσει ό τροχός και του πως θέλουμε να συμπεριφέρεται η μηχανή .... Για να καταλάβουμε και πρακτικά την επίδραση της απόσβεσης επαναφοράς, πιάνουμε ακραίες περιπτώσεις όπου, εάν έχουμε:
ΛΙΓΗ απόσβεση επαναφοράς, η μηχανή "χοροπηδάει σαν κατσίκι" περνώντας πάνω από κάθε ανωμαλία, ενώ σε μικρές συνεχόμενες ανωμαλίες "χάνει τον μπούσουλα" από τις αναπηδήσεις (στέλνει με το παραμικρό τον τροχό στον αέρα)!
(Αν το μηχανάκι μας τραμαπαλίζεται, έστω και λίγο, μετά από ένα ξαφνικό άνοιγμα του γκαζιού, έχουμε ΛΙΓΗ απόσβεση επαναφοράς).
ΠΟΛΥ απόσβεση επαναφοράς, η μηχανή περνάει σχετικά ομαλά τις μια δυό πρώτες συνεχόμενες ανωμαλίες και αρχίζει να πέφτει με συμπιεσμένη ανάρτηση (βροντάει) στις επόμενες μέχρι το ακραίο σημείο να φτάνει να πέφτει πλήρως συμπιεσμένη.
(Αν στο μηχανάκι μας παρουσιάζονται ταλαντώσεις, έστω και μικρές, στον πίσω τροχό κατά την είσοδο σε στροφή ή στον μπροστινό τροχό κατά την έξοδο από στροφή, τότε έχουμε ΠΟΛΥ απόσβεση επαναφοράς).
Για να ΜΗΝ αφήνουμε το "κακό" έμβολο να αναπτύσσει κατά την φάση της συμπίεσης ταχύτητες που θα αναγκάζαν το λάδι να μας ξεχέσει, προσπαθούμε να απαλύνουμε τα πράγματα με την απόσβεση ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ!
Ουσιαστικά ρυθμίζουμε το πόσο γρήγορα (και σε ακραία περίπτωση, το πόσο πολύ) θα μετακινηθεί το τροχός προς την μηχανή, προσπαθώντας να "απλώσουμε" ομοιόμορφα την κλωτσιά που μας έρχεται!
ΛΙΓΗ απόσβεση συμπίεσης κάνει την ανάρτηση να τερματίζει εύκολα σε ΜΙΑ και μόνο ανωμαλία και γενικά, το μηχανάκι "κοπανάει" με το παραμικρό....
ΠΟΛΥ απόσβεση συμπίεσης κάνει την ανάρτηση να χτυπάει στις ανωμαλίες (δίνοντας μια "σφιχτή" αίσθηση λειτουργίας) και σε ακραίες περιπτώσεις να "κλειδώνει".
Η διαφορά των παραπάνω είναι ότι στην πρώτη περίπτωση έχουμε μια μαλακιά ανάρτηση η οποία τερματίζει και χτυπάει απότομα, ενώ στην δεύτερη ξεκινάει ένα απλωμένο και ομοιόμορφο χτύπημα σε όλη την φάση της συμπίεσης....
------------------------------------------------------------------------------
Ένα ακόμα αρθράκι (δε θυμάμαι όμως από που το έχω "κλεψει")
Forks - Lack of Rebound:
Symptoms
Forks are plush, but increasing speed causes loss of control and traction.
The motorcycle wallows exiting the turn causing fading traction and loss of control.
When taking a corner a speed, you experience front-end chatter, loss of traction and control.
Aggressive input at speed lessons control and chassis attitude suffers.
Front end fails to recover after aggressive input over bumpy surfaces.
Solution
Insufficient rebound - Increase rebound "gradually" until control and traction are optimized and chatter is gone.
Forks - Too Much Rebound:
Symptoms
Front end feels locked up resulting in harsh ride.
Suspension packs in and fails to return, giving a harsh ride.
Typically after the first bump, the bike will skip over subsequent bumps.
With acceleration, the front end will tank slap or shake violently due to lack of front wheel tire contact.
Solution
Too much rebound - Decrease rebound "gradually" until control and traction are optimized.