το κόψε ράψε σε ένα μηχανάκι είναι εξίσου εύκολο και εξίσου δύσκολο.
Πρώτα από όλα, επιλέγεις μηχανάκι που να ξέρεις τι πιθανά προβλήματα (μηχανικά) μπορεί να έχει γιατί είτε το αφήσεις έτσι είτε το κάνεις κόμπο, τα προβλήματα (αν υπάρχουν) θα πρέπει να τα αντιμετωπίσεις.
Γενικά το να φτιάξεις ένα μηχανάκι, δεν σημαίνει ότι πας σε ένα συνεργείο το οποίο να έχει μία λίστα εξαρτημάτων και από κει να διαλέγεις. Υπάρχουν πράγματα που γίνονται εύκολα, που γίνονται δύσκολα και που γίνονται με πολλά χρήματα.
Τα περισσότερα συνεργεία ΔΕΝ ασχολούνται με τέτοιες υποθέσεις. Θα πρέπει να βρεις το κατάλληλο συνεργείο, θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου το τι θες να κάνεις (συνήθως μία φωτογραφία λύνει πολλά), και να έχεις Χ 2 (ίσως και περισσότερα) τα χρήματα που θα θεωρήσεις ως προϋπολογισμό. Σέλες για παράδειγμα φτιάχνει ένας σελάς, αρκεί να του πεις τι θες να φτιάξεις, φώτα θα πρέπει να βρεις τον τρόπο που θα το τοποθετήσεις αν και τα περισσότερα π.χ. στρογγυλοφάναρα δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην τοποθέτησή τους. Όργανα επίσης θα βρεις πανεύκολα. Εκεί που θα πρέπει να προσπαθήσεις σε συνεργασία με το συνεργείο είναι το τι θα κάνεις σε περίπτωση που θελήσεις να αλλάξεις το μπροστινό ή το πίσω ή ζάντες ή αν αποφασίσεις να κόψεις υποπλαίσιο, αναρτήσεις κλπ. Εκεί θέλει εμπειρία από τον μηχανικό σου, απόφαση από εσένα, μηχανουργείο ίσως, και πάλι και μη το ξεχνάς... ΧΡΗΜΑΤΑ! Τιμόνια (clip on) επίσης βρίσκεις πανεύκολα όπως και μανέτες, φρένα, τρόμπες φρένων.
Και τι άλλο... ΧΡΗΜΑΤΑ, μη το ξεχνάς!
Αν η μετατροπή σου είναι αλλαγή τιμονιού με χαμηλότερα clip on, μία βαφή, αφαίρεση περιττών πλαστικών και μία σέλα που να φέρνει σε μονόσελο, ένα οργανάκι άντε κι ένα στρογγυλό φανάρι τη βγάζεις εύκολα και σχετικά οικονομικά. Αν προχωρήσεις σε ουσιαστικά βήματα (μπροστινό, τροχοί, αναρτήσεις, κόψιμο υποπλαισίου) θέλει έρευνα (μελέτη ιντερνετική), υπομονή, προσπάθεια και ... τι άλλο ρε φίλε; ΧΡΗΜΑΤΑ!!!
Πάντως μην ξεχνάς να επιλέξεις σωστή βάση, δηλαδή ένα μηχανάκι με όσο το δυνατόν λιγότερα μηχανικά προβλήματα.
Άντε και καλό αποτέλεσμα.