Υλικα κατασκευης εξοπλισμου αναβατη ¶
Από: bonnie στις 01/01/2012 11:25 μμ.
Υλικα κατασκευης εξοπλισμου αναβατη
Cordura
Τη συναντάμε ως εξωτερική επένδυση σε τζάκετ ή σύνολα τζάκετ-παντελόνι παντός καιρού. Με βάση το νάιλον, είναι μια ελαφριά κατασκευή ανοιχτής ύφανσης που επιτρέπει στον ιδρώτα και την υγρασία να αξατμίζεται από το σώμα. Πολύ ανθεκτικό υλικό που δε θα γίνει λωρίδες σε ενδεχόμενο σύρσιμο στην άσφαλτο. Όπως και τα άλλα συνθετικά υλικά μοτοσυκλετιστικής ένδυσης, χωρίζεται σε κλίμακες τραχύτητας. Η 500ρα π.χ Cordura είναι τραχύ υλικό που θα συνδυαστεί περίφημα με μία άνω του μέσου όρου μοτοσυκλετιστική περιβολή. Το κακό με την Cordura είναι ότι δεν είναι αδιάβροχη και ο αναβάτης θα χρειαστεί έξτρα αδιάβροχη εσωτερική επένδυση. Στην ίδια κατηγορία με την Cordura ανήκουν και τα υλικά Airdura, Taslon και Tactwill
Hypertek
Το Hypertek είναι κι αυτό ένα υλικό με βάση το νάιλον ανοιχτής ύφανσης, αλλά όχι τόσο τραχύ όσο μια 500ρα Cordura. Συνήθως η τιμή της τραχύτητάς του είναι 420. Σ' αυτή την περίπτωση, το Hypertek είναι ένα ελαφρύ και μαλακό υλικό με πιο προσεγμένη ύφανση από την Cordura. Όμως, ένα Hypertek 420 είναι πιο ευπαθές από μία Cordura 500 στο ατύχημα. Γενικά, όσο μεγαλύτερη είναι η τιμή της τραχύτητας, τόσο πιο ανθεκτικό το υλικό. Γι' αυτό και το Hypertek συνοδεύεται από άλλα αντιτριβικά υλικά
Cybertek
Είναι υλικό-πατέντα της Du Pont που χρησιμοποιείται από την Dainese. Έχει βάση το νάιλον και συμπεριφέρεται αντιτριβικά σαν Cordura 500.
Oxford (nylon)
Χρησιμοποιείται σε σύνολα τζάκετ-παντελόνι μέσης τιμής. Συνδιάζει το πολύ απαλό αλλά όχι ανθεκτικό νάιλον 210 με ένα νάιλον καλύτερης ποιότητας και αντοχής. Ο συνδιασμός δίνει ένα πολύ ισχυρό υλικό που, όμως, δε μας κάνει να δυσανασχετούμε, όταν το φοράμε, λόγω της απαλής του υφής. Προκειμένου να αδιαβροχοποιηθεί, πρέπει να επικαλυφθεί με άλλο υλικό. Η επικάλυψη με πολυουρεθάνη στο εσωτερικό του δίναι μια θαμπάδα, αλλά και έξτρα ευκολία να γλυστράει πάνω από κάποιο δερμάτινο που φοράμε από μέσα. Η πιο φτηνή επικάλυψη με PVC θα κολλήσει πάνω στο δερμάτινο, κάτι αρκετά εκνευριστικό. Μια λύση είναι το πανάλαφρο 210 Oxford που χρησιμοποιείται στα μονοκόμματα αδιάβροχα. Η απόλυτη λύση για τη βροχή, αν συνδυάζεται πάνω από δερμάτινο.
Μεμβράνες
Εδώ ειναι οντως πολλες! .......Gore-Tex, Dryline, Aquapore, Puratex, Sympatex, Hytrel, Helsapore, Reissa, Porelle και Sheltex είναι κάποια από τα ονόματα που αναφέρονται σε αδιάβροχες μεμβράνες, οι οποίες επιτρέπουν την αναπνοή του δέρματος και χρησιμοποιούνται ως υπόστρωμα της εσωτερικής επένδυσης. Η πιο διάσημη, φυσικά, πατέντα-υλικό είναι το Gore-Tex. Καταφέρνει να μας κρατήσει στεγνούς από βροχή, ενώ αφήνει τον ιδρώτα και την υγρασία του σώματος να εξατμίζεται. Το Gore-Tex είναι ιδιοκτησία της εταιρίας Gore, η οποία προσπαθεί με ιδιαίτερη επιτυχία να κρατά σταθερά τα στάνταρντ της κατασκευής του και να διαφυλάσσει έτσι τη φήμη αυτής αλλά και του υλικού της. Επιθεωρεί συνεχώς τις εταιρίες που θέλουν να πάρουν άδεια για να χρησιμοποιήσουν ή ήδη χρησιμοποιούν ή διανέμουν σε τρίτους την πατέντα. Για την απόδοση της συγκεκριμένης μεμβράνης υπάρχει εξ' άλλου εγγύηση εφ' όρου ζωής. Για να μην φθαρεί επιφανειακά το υλικό αυτό, ο Frank Thomas το υποστηρίζει με έξτρα σκληρό υλικό, από τη μια πλευρά για το τζάκετ και από τις δύο πλευρές για τα παντελόνια. Οι μεμβράνες είναι πολύτιμες για τα γάντια. Όσα γράφουν "αδιάβροχα", πρέπει οπωσδήποτε να έχουν μεμβράνη που να επιτρέπει την αναπνοή του δέρματος. Μακρυά από τα γάντια σε στυλ πλαστικής σακκούλας που κρατούν έξω τη βροχή, κρατούν όμως μέσα τον ιδρώτα. Θα το μετανιώσετε ιδιαίτερα το χειμώνα, καθώς η χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία θα παγώσει γρήγορα την εγκλωβισμένη υγρασία και τα χέρια σας.
Δέρμα
Αυτός ο γενικός όρος καλύπτει μια μεγάλη ποικιλία υλικών από δέρματα ζώων διαφόρων ποιοτήτων. Ο πιο συνήθης και μάλλον καλύτερος τύπος δέρματος είναι αυτός του μοσχαριού. Χρησιμοποιείται στα πιο φίνα μοτοσυκλετιστικά σύνολα και μπότες. Το δέρμα του βουβαλιού είναι πιο παχύ και φτηνό, αυτό της κατσίκας είναι ανθεκτικό και εύκαμπτο, ενώ του καγκουρό είναι εξαιρετικά ανθεκτικό, ακόμα κι όταν χρησιμοποιείται σαν λεπτό υπόστρωμα για γάντια. Μακρυά από δέρματα προβάτου και χοίρου που δεν έχουν καμία αξιοσημείωτη αντοχή, Το δέρμα, αφού αποχωριστεί από το ζώο που το φιλοξενούσε, είναι αρχικά αρκετά παχύ. Στη συνέχεια τεντώνεται με μια συγκεκριμένη διαδικασία που αποσκοπεί να μειώσει το πάχος του, Συνήθως τα δερμάτινα γάντια έχουν πάχος μεταξύ 0,6 και 1,2 χιλιοστών, ενώ για επιπλέον αντοχή πρέπει να ενισχυθούν με άλλα στρώματα. Οι φόρμες κατασκευάζονται με πάχος από 1,2 έως 2 χιλιοστά, ενώ οι μπότες από 2 έως 2,4 χιλιοστά.
Kevlar
Διάσημο και πολύ ανθεκτικό υλικό. Από αυτό κατασκευάζονται αλεξίσφαιρα τζακετ. Για να το φορέσουμε, πρέπει στην πλέξη να συνδυαστεί με άλλα υλικά. Κι αυτό, για να εκμεταλλευθεί τις καλύτερες αντιτριβικές ιδιότητες και τη μεγαλύτερη αποβολή θερμότητας που αυτά παρουσιάζουν. Το συναντάμε συχνά σε αγκώνες και ώμους σε ένα μείγμα Cordura-Kevlar που θα τα καταφέρει περίφημα στην κρούση και την τριβή σε ένα ατύχημα. Ενδεχομένως το μείγμα αυτό να το συναντήσουμε με την εμπορική ονομασία Dynatech2. Αν αναμείξουμε Kevlar με ελαστική Lycra, θα πάρουμε ένα ιδανικό ύφασμα για επένδυση στο εσωτερικό μέρος του βραχίονα και στο πίσω μέρος της κνήμης, όπου το ζητούμενο είναι η ευκαμψία για άνεση και φυσικά η αντοχή στην τριβή. Στα γάντια θα το συναντήσουμε σαν τμήμα μεταξύ δύο στρωμάτων δέρματος. Αν ο κατασκευαστής επιλέξει να το ράψει στο δέρμα, θα πρέπει να το κάνει σε όλη την επιφάνειά του. Διάσημο μείγμα είναι επίσης το Kevlar με ανθρακονήματα, μια εκκεντρική κιτρινόμαυρη απόχρωση. Για να είναι αρκετά ανθεκτικό για κρούσεις όταν χρησιμοποιείται στα προστατευτικά (π.χ επιγονατίδες) πρέπει να είναι ελασματοποιημένο και να συνδιάζεται με αφρώδες υλικό που να αντέχει στις κρούσεις.
Αφρώδες Υλικό
Θα το δούμε να αναγράφεται στο ταμπελάκι του ενδύματος ως "memory foam". Μοιάζει με συνηθισμένο υλικό αλλά αποροφά 1000% μεγαλύτερη ενέργεια κατά την κρούση από ένα συνηθισμένο αφρώδες. Ως "memory foam" ("αφρώδες με μνήμη") χαρακτηρίζεται λόγω της ιδιότητάς του να παίρνει το σχήμα του σώματός μας, ανεξάρτητα αν χρησιμοποιείται σε τζάκετ, γάντια ή μπότες. Βοηθά στο να διαχέεται η κρούση σε μία μεγάλη περιοχή, προκειμένου να μειωθούν οι πιθανότητες ενός τραυματισμού. Η καλύτερή του είναι όταν συνεργάζεται ως υπότρωμα ενός σκληρού συνδυασμού kevlar-ανθρακονημάτων. Μόνο του, φυσικά, δε λέει και πολλά πράγματα ως υλικό προστατευτικών τμημάτων (δεν έχει έγκριση Ευρωπαϊκής Ένωσης - CE).
Προστατευτικά
Αν το "συνολάκι" που χαζεύετε αναγράφει πάνω του ότι έχει ενσωματωμένα προστατευτικά (π.χ στους ώμους, αγκώνες και στα γόνατα), τότε αυτά οφείλουν να είναι πραγματικά προστατευτικά και όχι παραγεμίσματα με αφρώδες υλικό. Αν νάποιος κατασκευαστής θέλει να χρησιμοποιήσει τον όρο "προστατευτικό", αυτό θα πρέπει να έχει συγκεκριμένα στάνταρντ και να είναι εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (CE). Αν περάσει τις πολλές δοκιμές του τον υποχρεώνει η Ε.Ε., τότε παίρνει τη στάμπα CE και είναι σίγουρη εγγύηση. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις για προστατευτικά. Τα Knox Armasport Plus για παράδειγμα κατασκευάζονται από κυψελωτή δομή ανθεκτική στην κρούση, την οποία συναντάμε μεταξύ στρώσεων αφρώδους υλικού. Μετά από ένα πέσιμο το υλικό θα παραμορφωθεί, αφού απορροφήσει την κρούση, και γι' αυτό πρέπει αν αντικαθίσταται αμέσως. Η πατέντα της Dainese, AluHoneyCombe, για προστασία πλάτης χρησιμοποιεί κι αυτή κυψελωτή δομή για απορρόφηση της κρούσης. Η Dainese διαθέτει, επίσης, τα πιο πρόσφατα προστατευτικά από τιτάνιο για γόνατα και ώμους. Σύμφωνα με την εταιρία, το πιθανότερο μετά από μια πτώση είναι να συρθείς στο δρόμο. Η χαμηλή αντίσταση των προστατευτικών της βοηθά τον αναβάτη να αποφύγει διαστρέμματα λόγω "γατζώματος" του προστατευτικού στο οδόστρωμα. Είναι επίσης θερμομονωτικό, οπότε γλυτώνεις και τα εγκαύματα. Η Hein Gericke από την πλευρά της έχει τα προστατευτικά Hiprotec που είναι αρκετά εύκαμπτα. Ακόμα και μετά από πολλές πτώσεις δε θα επηρεαστούν και θα εξακολουθήσουν να έχουν εντυπωσιακή απόδοση.
Μονωτικά
Σε κάποια είδη θα δείτε ότι αναγράφεται η λέξη "Thinsulate". Πρόκειται για μονωτικό υλικό που χρησιμεύει για να κρατά το κρύο έξω. Όπως αποδεικνύεται και από το όνομα του υλικού, είναι ένα λεπτό στρώμα μονωτικόυ υλικού που συχνά τοποθετείται μεταξύ της εξωτερικής επένδυσης και της φόδρας. Παγιδεύει αέρα μεταξύ συμπιεσμένων ινών και έτσι δυσκολεύει τη μετάδοση της θερμότητας. Κάθε εταιρία έχει τη δική της πατέντα. Η Dainese π.χ χρησιμοποιεί το Micro Valtherm. Ορισμένα τζάκετ έχουν λεπτύ φύλλο αλουμινίου μέσα από τη φόδρα που συχνά συνδιάζονται με ένα λεπτό στρώμα επένδυσης. Ο λόγος που δεν μεταδίδει τη θερμότητα έξω-μέσα είναι ότι το αλουμίνιο αντανακλά τη θερμότητα του σώματος πίσω σ' αυτό. Η Lloyd Lifestyle έχει βγάλει ένα "ευφυές" υλικό, το Comfortemp, που το χρησιμοποιεί στις διαστημικές στολές η NASA. Διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος και γίνεται πιο πυκνό, αν πέσει η θερμοκρασία. Αυτό επιτυγχάνεται με τη διασολή μικρών σωματιδίων. Στη ζέστη τα σωματίδια συστέλλονται και η πλέξη ανοίγει, αφήνοντας τη θερμότητα του σώματος να μεταδοθεί προς το περιβάλλον. Χρησιμοποιείται επίσης σε φόδρες κρανών και σε σύνολα.
πηγη:2 Τροχοί
Αναρτήθηκε από RC-CAFE στις 9:00 π.μ.
http://rc-cafe.blogspot.com/2010/05/blo ... z1iFB5oUZq
Cordura
Τη συναντάμε ως εξωτερική επένδυση σε τζάκετ ή σύνολα τζάκετ-παντελόνι παντός καιρού. Με βάση το νάιλον, είναι μια ελαφριά κατασκευή ανοιχτής ύφανσης που επιτρέπει στον ιδρώτα και την υγρασία να αξατμίζεται από το σώμα. Πολύ ανθεκτικό υλικό που δε θα γίνει λωρίδες σε ενδεχόμενο σύρσιμο στην άσφαλτο. Όπως και τα άλλα συνθετικά υλικά μοτοσυκλετιστικής ένδυσης, χωρίζεται σε κλίμακες τραχύτητας. Η 500ρα π.χ Cordura είναι τραχύ υλικό που θα συνδυαστεί περίφημα με μία άνω του μέσου όρου μοτοσυκλετιστική περιβολή. Το κακό με την Cordura είναι ότι δεν είναι αδιάβροχη και ο αναβάτης θα χρειαστεί έξτρα αδιάβροχη εσωτερική επένδυση. Στην ίδια κατηγορία με την Cordura ανήκουν και τα υλικά Airdura, Taslon και Tactwill
Hypertek
Το Hypertek είναι κι αυτό ένα υλικό με βάση το νάιλον ανοιχτής ύφανσης, αλλά όχι τόσο τραχύ όσο μια 500ρα Cordura. Συνήθως η τιμή της τραχύτητάς του είναι 420. Σ' αυτή την περίπτωση, το Hypertek είναι ένα ελαφρύ και μαλακό υλικό με πιο προσεγμένη ύφανση από την Cordura. Όμως, ένα Hypertek 420 είναι πιο ευπαθές από μία Cordura 500 στο ατύχημα. Γενικά, όσο μεγαλύτερη είναι η τιμή της τραχύτητας, τόσο πιο ανθεκτικό το υλικό. Γι' αυτό και το Hypertek συνοδεύεται από άλλα αντιτριβικά υλικά
Cybertek
Είναι υλικό-πατέντα της Du Pont που χρησιμοποιείται από την Dainese. Έχει βάση το νάιλον και συμπεριφέρεται αντιτριβικά σαν Cordura 500.
Oxford (nylon)
Χρησιμοποιείται σε σύνολα τζάκετ-παντελόνι μέσης τιμής. Συνδιάζει το πολύ απαλό αλλά όχι ανθεκτικό νάιλον 210 με ένα νάιλον καλύτερης ποιότητας και αντοχής. Ο συνδιασμός δίνει ένα πολύ ισχυρό υλικό που, όμως, δε μας κάνει να δυσανασχετούμε, όταν το φοράμε, λόγω της απαλής του υφής. Προκειμένου να αδιαβροχοποιηθεί, πρέπει να επικαλυφθεί με άλλο υλικό. Η επικάλυψη με πολυουρεθάνη στο εσωτερικό του δίναι μια θαμπάδα, αλλά και έξτρα ευκολία να γλυστράει πάνω από κάποιο δερμάτινο που φοράμε από μέσα. Η πιο φτηνή επικάλυψη με PVC θα κολλήσει πάνω στο δερμάτινο, κάτι αρκετά εκνευριστικό. Μια λύση είναι το πανάλαφρο 210 Oxford που χρησιμοποιείται στα μονοκόμματα αδιάβροχα. Η απόλυτη λύση για τη βροχή, αν συνδυάζεται πάνω από δερμάτινο.
Μεμβράνες
Εδώ ειναι οντως πολλες! .......Gore-Tex, Dryline, Aquapore, Puratex, Sympatex, Hytrel, Helsapore, Reissa, Porelle και Sheltex είναι κάποια από τα ονόματα που αναφέρονται σε αδιάβροχες μεμβράνες, οι οποίες επιτρέπουν την αναπνοή του δέρματος και χρησιμοποιούνται ως υπόστρωμα της εσωτερικής επένδυσης. Η πιο διάσημη, φυσικά, πατέντα-υλικό είναι το Gore-Tex. Καταφέρνει να μας κρατήσει στεγνούς από βροχή, ενώ αφήνει τον ιδρώτα και την υγρασία του σώματος να εξατμίζεται. Το Gore-Tex είναι ιδιοκτησία της εταιρίας Gore, η οποία προσπαθεί με ιδιαίτερη επιτυχία να κρατά σταθερά τα στάνταρντ της κατασκευής του και να διαφυλάσσει έτσι τη φήμη αυτής αλλά και του υλικού της. Επιθεωρεί συνεχώς τις εταιρίες που θέλουν να πάρουν άδεια για να χρησιμοποιήσουν ή ήδη χρησιμοποιούν ή διανέμουν σε τρίτους την πατέντα. Για την απόδοση της συγκεκριμένης μεμβράνης υπάρχει εξ' άλλου εγγύηση εφ' όρου ζωής. Για να μην φθαρεί επιφανειακά το υλικό αυτό, ο Frank Thomas το υποστηρίζει με έξτρα σκληρό υλικό, από τη μια πλευρά για το τζάκετ και από τις δύο πλευρές για τα παντελόνια. Οι μεμβράνες είναι πολύτιμες για τα γάντια. Όσα γράφουν "αδιάβροχα", πρέπει οπωσδήποτε να έχουν μεμβράνη που να επιτρέπει την αναπνοή του δέρματος. Μακρυά από τα γάντια σε στυλ πλαστικής σακκούλας που κρατούν έξω τη βροχή, κρατούν όμως μέσα τον ιδρώτα. Θα το μετανιώσετε ιδιαίτερα το χειμώνα, καθώς η χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία θα παγώσει γρήγορα την εγκλωβισμένη υγρασία και τα χέρια σας.
Δέρμα
Αυτός ο γενικός όρος καλύπτει μια μεγάλη ποικιλία υλικών από δέρματα ζώων διαφόρων ποιοτήτων. Ο πιο συνήθης και μάλλον καλύτερος τύπος δέρματος είναι αυτός του μοσχαριού. Χρησιμοποιείται στα πιο φίνα μοτοσυκλετιστικά σύνολα και μπότες. Το δέρμα του βουβαλιού είναι πιο παχύ και φτηνό, αυτό της κατσίκας είναι ανθεκτικό και εύκαμπτο, ενώ του καγκουρό είναι εξαιρετικά ανθεκτικό, ακόμα κι όταν χρησιμοποιείται σαν λεπτό υπόστρωμα για γάντια. Μακρυά από δέρματα προβάτου και χοίρου που δεν έχουν καμία αξιοσημείωτη αντοχή, Το δέρμα, αφού αποχωριστεί από το ζώο που το φιλοξενούσε, είναι αρχικά αρκετά παχύ. Στη συνέχεια τεντώνεται με μια συγκεκριμένη διαδικασία που αποσκοπεί να μειώσει το πάχος του, Συνήθως τα δερμάτινα γάντια έχουν πάχος μεταξύ 0,6 και 1,2 χιλιοστών, ενώ για επιπλέον αντοχή πρέπει να ενισχυθούν με άλλα στρώματα. Οι φόρμες κατασκευάζονται με πάχος από 1,2 έως 2 χιλιοστά, ενώ οι μπότες από 2 έως 2,4 χιλιοστά.
Kevlar
Διάσημο και πολύ ανθεκτικό υλικό. Από αυτό κατασκευάζονται αλεξίσφαιρα τζακετ. Για να το φορέσουμε, πρέπει στην πλέξη να συνδυαστεί με άλλα υλικά. Κι αυτό, για να εκμεταλλευθεί τις καλύτερες αντιτριβικές ιδιότητες και τη μεγαλύτερη αποβολή θερμότητας που αυτά παρουσιάζουν. Το συναντάμε συχνά σε αγκώνες και ώμους σε ένα μείγμα Cordura-Kevlar που θα τα καταφέρει περίφημα στην κρούση και την τριβή σε ένα ατύχημα. Ενδεχομένως το μείγμα αυτό να το συναντήσουμε με την εμπορική ονομασία Dynatech2. Αν αναμείξουμε Kevlar με ελαστική Lycra, θα πάρουμε ένα ιδανικό ύφασμα για επένδυση στο εσωτερικό μέρος του βραχίονα και στο πίσω μέρος της κνήμης, όπου το ζητούμενο είναι η ευκαμψία για άνεση και φυσικά η αντοχή στην τριβή. Στα γάντια θα το συναντήσουμε σαν τμήμα μεταξύ δύο στρωμάτων δέρματος. Αν ο κατασκευαστής επιλέξει να το ράψει στο δέρμα, θα πρέπει να το κάνει σε όλη την επιφάνειά του. Διάσημο μείγμα είναι επίσης το Kevlar με ανθρακονήματα, μια εκκεντρική κιτρινόμαυρη απόχρωση. Για να είναι αρκετά ανθεκτικό για κρούσεις όταν χρησιμοποιείται στα προστατευτικά (π.χ επιγονατίδες) πρέπει να είναι ελασματοποιημένο και να συνδιάζεται με αφρώδες υλικό που να αντέχει στις κρούσεις.
Αφρώδες Υλικό
Θα το δούμε να αναγράφεται στο ταμπελάκι του ενδύματος ως "memory foam". Μοιάζει με συνηθισμένο υλικό αλλά αποροφά 1000% μεγαλύτερη ενέργεια κατά την κρούση από ένα συνηθισμένο αφρώδες. Ως "memory foam" ("αφρώδες με μνήμη") χαρακτηρίζεται λόγω της ιδιότητάς του να παίρνει το σχήμα του σώματός μας, ανεξάρτητα αν χρησιμοποιείται σε τζάκετ, γάντια ή μπότες. Βοηθά στο να διαχέεται η κρούση σε μία μεγάλη περιοχή, προκειμένου να μειωθούν οι πιθανότητες ενός τραυματισμού. Η καλύτερή του είναι όταν συνεργάζεται ως υπότρωμα ενός σκληρού συνδυασμού kevlar-ανθρακονημάτων. Μόνο του, φυσικά, δε λέει και πολλά πράγματα ως υλικό προστατευτικών τμημάτων (δεν έχει έγκριση Ευρωπαϊκής Ένωσης - CE).
Προστατευτικά
Αν το "συνολάκι" που χαζεύετε αναγράφει πάνω του ότι έχει ενσωματωμένα προστατευτικά (π.χ στους ώμους, αγκώνες και στα γόνατα), τότε αυτά οφείλουν να είναι πραγματικά προστατευτικά και όχι παραγεμίσματα με αφρώδες υλικό. Αν νάποιος κατασκευαστής θέλει να χρησιμοποιήσει τον όρο "προστατευτικό", αυτό θα πρέπει να έχει συγκεκριμένα στάνταρντ και να είναι εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (CE). Αν περάσει τις πολλές δοκιμές του τον υποχρεώνει η Ε.Ε., τότε παίρνει τη στάμπα CE και είναι σίγουρη εγγύηση. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις για προστατευτικά. Τα Knox Armasport Plus για παράδειγμα κατασκευάζονται από κυψελωτή δομή ανθεκτική στην κρούση, την οποία συναντάμε μεταξύ στρώσεων αφρώδους υλικού. Μετά από ένα πέσιμο το υλικό θα παραμορφωθεί, αφού απορροφήσει την κρούση, και γι' αυτό πρέπει αν αντικαθίσταται αμέσως. Η πατέντα της Dainese, AluHoneyCombe, για προστασία πλάτης χρησιμοποιεί κι αυτή κυψελωτή δομή για απορρόφηση της κρούσης. Η Dainese διαθέτει, επίσης, τα πιο πρόσφατα προστατευτικά από τιτάνιο για γόνατα και ώμους. Σύμφωνα με την εταιρία, το πιθανότερο μετά από μια πτώση είναι να συρθείς στο δρόμο. Η χαμηλή αντίσταση των προστατευτικών της βοηθά τον αναβάτη να αποφύγει διαστρέμματα λόγω "γατζώματος" του προστατευτικού στο οδόστρωμα. Είναι επίσης θερμομονωτικό, οπότε γλυτώνεις και τα εγκαύματα. Η Hein Gericke από την πλευρά της έχει τα προστατευτικά Hiprotec που είναι αρκετά εύκαμπτα. Ακόμα και μετά από πολλές πτώσεις δε θα επηρεαστούν και θα εξακολουθήσουν να έχουν εντυπωσιακή απόδοση.
Μονωτικά
Σε κάποια είδη θα δείτε ότι αναγράφεται η λέξη "Thinsulate". Πρόκειται για μονωτικό υλικό που χρησιμεύει για να κρατά το κρύο έξω. Όπως αποδεικνύεται και από το όνομα του υλικού, είναι ένα λεπτό στρώμα μονωτικόυ υλικού που συχνά τοποθετείται μεταξύ της εξωτερικής επένδυσης και της φόδρας. Παγιδεύει αέρα μεταξύ συμπιεσμένων ινών και έτσι δυσκολεύει τη μετάδοση της θερμότητας. Κάθε εταιρία έχει τη δική της πατέντα. Η Dainese π.χ χρησιμοποιεί το Micro Valtherm. Ορισμένα τζάκετ έχουν λεπτύ φύλλο αλουμινίου μέσα από τη φόδρα που συχνά συνδιάζονται με ένα λεπτό στρώμα επένδυσης. Ο λόγος που δεν μεταδίδει τη θερμότητα έξω-μέσα είναι ότι το αλουμίνιο αντανακλά τη θερμότητα του σώματος πίσω σ' αυτό. Η Lloyd Lifestyle έχει βγάλει ένα "ευφυές" υλικό, το Comfortemp, που το χρησιμοποιεί στις διαστημικές στολές η NASA. Διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος και γίνεται πιο πυκνό, αν πέσει η θερμοκρασία. Αυτό επιτυγχάνεται με τη διασολή μικρών σωματιδίων. Στη ζέστη τα σωματίδια συστέλλονται και η πλέξη ανοίγει, αφήνοντας τη θερμότητα του σώματος να μεταδοθεί προς το περιβάλλον. Χρησιμοποιείται επίσης σε φόδρες κρανών και σε σύνολα.
πηγη:2 Τροχοί
Αναρτήθηκε από RC-CAFE στις 9:00 π.μ.
http://rc-cafe.blogspot.com/2010/05/blo ... z1iFB5oUZq
στριβω, αρα υπαρχω...