είναι κανείς για αφρικάνικα;

Το Σχολείον, Χώρος Α / 9 Ιουλίου 2009, 21:00 Πειραιώς 52
Ήχοι του Κόσμου

Ερμηνεύουν:
Toumani Diabaté, κόρα
Fode Kouyaté, κρουστά
Fodé Lassana Diabaté, μπαλαφόν
Kasse Mady Diabaté, φωνητικά
Fanta Mady Kouyaté, κιθάρα
Mohamed Koyta, μπάσο
Ganda Toumkara, νγκόνι

Η μουσική του μεγαλύτερου σολίστ της παραδοσιακής αφρικανικής άρπας «κόρα», από το Μάλι, αποτελεί τεράστια έκπληξη. Τι θα πει «έκπληξη»; Θα πει να ανακαλύπτεις στη μουσική παράδοση μιας από τις φτωχότερες χώρες του πλανήτη έναν αμύθητο πλούτο ήχων και μουσικών αναφορών: μπλουζ, τζαζ, ροκ, σόουλ, δυτικοαφρικανικές παραδόσεις... Όταν όμως ο Τουμάνι Ντιαμπατέ αρχίζει να γλιστρά τα δάχτυλά του στις χορδές της άρπας και οι μουσικοί να συνοδεύουν τις μελωδικές του ιστορίες δεν υπάρχει πλέον έκπληξη. Μετουσιώνεται σε αυθεντική εμπειρία.

ή για συνδυασμό πιάνου με κρουστά;

Συναυλία με τους Piano Duo Antithesis
Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός, Αίθουσα Παρνασσός / 8 Ιουλίου 2009, 21:00

Έργα των Μηνά Μπορμπουδάκη, Béla Bartók, Maurice Ravel, Βίτολντ Λουτοσλάφσκι

Ερμηνεύουν:
Αθηνά Καψετάκη, κρουστά
Σπύρος Λάμπουρας, κρουστά
Δημήτρης Καρύδης, πιάνο
Πέτρος Μόσχος, πιάνο

Η τελευταία συναυλία «στεγάζει» μια ετερόκλητη συλλογή από περισσότερο ή λιγότερο γνωστά κομμάτια του ευρωπαϊκού 20ού αιώνα, με κοινό παρονομαστή την ενέργεια και το δυναμισμό: ξεκινώντας με τις Παραλλαγές σε ένα θέμα του Παγκανίνι (1941) του Πολωνού Βίτολντ Λουτοσλάβσκι (ακαταμάχητο μπουρλέσκ γραμμένο κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, όταν ο συνθέτης έπαιζε πιάνο στα καφέ της Βαρσοβίας), η συναυλία συνεχίζεται με δύο θρυλικά έργα: την Σονάτα για δύο πιάνα και κρουστά (1937) του Μπέλα Μπάρτοκ και την πιανιστική εκδοχή του έργου La valse (1919-1920) του Μωρίς Ραβέλ – νοσταλγική, ανελέητη απεικόνιση της Βιέννης της «μπελ επόκ», χαμένης στα συντρίμμια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η συναυλία τελειώνει με το έργο Χωρόχρονος Ι (1997) του Κρητικού, εγκατεστημένου στο Μόναχο Μηνά Μπορμπουδάκη, του οποίου η μουσική ξεχωρίζει για την ορμή και τη ζωτικότητά της, ενώ συχνά εμπνέεται από επιστημονικές και φιλοσοφικές ιδέες. Ο Χωρόχρονος Ι βασίζεται στις θεωρίες του φυσικού Στήβεν Χώκινγκ για την καταγωγή και το μέλλον του σύμπαντος.