Επιχείρισις RRK ¶
Από: Polymhxanos στις 18/06/2013 6:35 μμ.
Φίλος έψαχνε για ένα 400ss της καλής εποχής της Honda, κοιτάξαμε σε VFR, κοιτάξαμε σε CBR, τελικά αυτό το CBR400RR - NC23 - RRK του 1989 ήταν ότι καλύτερο βρήκαμε για το ποσό που διέθετε.
Παραλαβή και μεταβίβαση. Πολλά τα σημάδια της έλλειψης συναισθήματος από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Η μοτοσυκλέτα δεν ήταν δα και παρατημένη, δεν ήταν όμως ούτε και προσεγμένη. Μάλλον την είχε για φτηνό μουλάρι μετακίνησης, χωρίς να το σκέφτεται και πολύ.
Βρωμιά και παρατεταμένη απλυσιά στα ενδότερα, πρόχειρες συναρμογές πλαστικών, ανύπαρκτη απόδοση μπροστινού φρένου, χαλασμένα υποσυστηματάκια π.χ. ντίζα τσοκ, μια τάση να τραβάει δεξιά, λάδια ξεραμένα στο μπροστινό σύστημα, δύσκολη εκκίνηση, τα οργανα κοιτάνε με παρεκτροπή αριστερά και πάνω, γενικά θέλει ένα συμμάζεμα.
Μεταβίβαση και άφιξη στον χώρο μου, για ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα.
Γδύσιμο να δούμε τι γίνεται από κάτω. Μια συνολική αδιαφορία η κατάσταση.
Σπασμένες συναρμογές πλαστικών, θα κολληθούν. Πλαισιάκι οργάνων στραβό, θα ισιωθεί. Ανάρτηση μπροστά δακρυσμένη, θα φτιαχτεί. Στην οδήγηση τραβούσε ελαφρά δεξιά, θα το δούμε και αυτό. Και πολλές άλλες λεπτομέρειες.
Κάρμπς εξωτερικά καθαρά, αλλά έχει καταργηθεί το φίλτρο βενζίνης, το ντεπόζιτο έχει σκουριές, οπότε απίθανο να είναι καθαρά και από μέσα...
Φαίνεται καθαρά η εικόνα έλλειψης ενδιαφέροντος από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Παντού ένα στρώμα βρωμιάς, που δείχνει να έχει μείνει χρόνια...
Αρχίζουμε από τα εύκολα. Το δοχειάκι υγρών φρένου μπροστά, είχε τόσο πολύ απο-πολυμεριστεί, που οι ρωγμές-χαραμάδες στο υλικό του, είχαν πάψει από χρόνια να κρατάνε το υγρό μέσα, ίσα ίσα είχαν μαζέψει και την φύση από έξω...
Βρέθηκε άλλο δοχειάκι, με πατεντούλα στηρίχθηκε-συναρμολογήθηκε και έγινε καλή αλλαγή υγρών και εξαέρωση στο σύστημα.
Πρώτο πλύσιμο να φύγει το στρώμα της βρώμας, να βλέπουμε τι κάνουμε και να μην γινόμαστε αρουραίοι όποτε το αγγίζουμε.
Και ξάφνου λάμψαν και πάλι όλα. Ποιότητα επιφανειών Honda δεκαετίας 90.
Στα κάρμπς, βρέθηκε: Κόκκινη σκόνη, λάσπη, σκουριά, αμμοχάλικο, τσιμέντο, ένα δίευρω, λίγο ακόμα και θα χρειαζόταν οικοδομική άδεια...
Όλα ήταν τόσο βουλωμένα, που απορώ πως λειτουργούσε το μοτέρ! Λύθηκαν, καθαρίστηκαν επιμελώς, διορθώθηκαν παρεμβάσεις προηγουμένων τύπου φλατζόκολα στα λεκανάκια, νέα λαστιχάκια, συναρμολογήθηκαν, τεστ στεγανοτητας, έτοιμα.
Πλήρες λύσιμο και καθάρισμα των μπροστινών, 12.5W λαδάκι (μιξη 10 και 15) στην σωστή ποσότητα-στάθμη, και νέες τσιμούχες. Και εκτενές εξωτερικό καθάρισμα, να φύγουν τα ξεραμένα χωματολάδια.
Επιμελές καθάρισμα δαγκανών-φτερού, συντήρηση γλυστρών στις δαγκάνες, επιμελές καθάρισμα εμβόλων. Το φρένο τώρα ακούει στην μανέτα, καλό σημάδι.
Λύσιμο τα όργανα, ίσιωμα το πλαισιάκι των οργάνων, καθάρισμα παντού, βάψιμο το υποπλαισιάκι του πλαισιακίου, γενικά ζωντάνεμα στο ''γραφείο'' του αναβάτη. Σωστή και τελική κατάργηση, του κόφτη ταχυμέτρου.
Κολλήματα και επιδιορθώσεις χαμηλού προυπολογισμού αλλά αποτελεσματικές στα πλαστικά, και διάφορες επιδιορθωσούλες, π.χ. πίσω μαρσπιέ συνεπιβάτη που δεν ασφάλιζε στην ανοικτή θέση, κλειδαριά σέλας συνεπιβάτη, σωστοί αποστάτες στις βίδες της ουράς, στήριξη της τρόμπας βενζίνης, αποκατάσταση σωλήνων βενζίνης, προσθήκη φίλτρου βενζίνης, νέες αλουμινένιες τάπες στις βαλβίδες της μπροστινής ανάρτησης κ.ο.κ.
Μια πρώτη συναρμογή, και η διαφορά είναι αισθητή, όλα δένουν χωρίς να πιέζονται-τραβιούνται, τίποτα δεν κουνιέται και γενικά μια καλή αίσθηση συναρμογής.
Το γραφείο του αναβάτη.
Συμμαζεύτηκε κατά πολύ η εικόνα αταξίας, βρωμιάς και τα στραβά που έβλεπε ο αναβάτης. Πολύ σημαντικό για την ψυχολογία του αναβάτη να είναι τακτοποιημένο και ''υγιές'' αυτό που βλέπει όταν οδηγάει. Θέλει και η πάνω πλάκα ένα τριψιματάκι, χμμμμ
Εφτασεεεεεε
Ντεπόζιτο και πρώτη βόλτα, βραδυνή.
Το ντεπόζιτο έχει σκουριά και θα χρειαστεί μόνιμη λύση το θέμα του στο μέλλον.
Τα τακάκια μπροστά θέλουν άλλαγμα, έχουν ''ψηθεί''.
Θα χρειαστεί και ρουλεμάν διεύθυνσης κάποια στιγμή αλλά δεν επείγει ακόμα.
Ανόρθωση-γεννήτρια λειτουργούν αλλά όχι και πολύ φανατικά, κι αυτά στο μέλλον κάτι θα χρειαστούν.
Το μπροστινό ω τι έκπληξις, δεν τραβάει πια, πάει ευθεία. Αλλαγή λαδιών-φίλτρου, καθάρισμα φίλτρου αέρα, βαλβίδες, συνχρονισμός καρμπς, και έτοιμο για την ώρα, τα πολλά και απαραίτητα έγιναν, θα κάνει στο εξής μόνος του ο πολύ χαρούμενος πια φίλος τις λεπτομέρειες.
Και δύο φωτό στο φως της μέρας.
Καλοτάξιδο το λοιπόν και καλά χιλιόμετρα.