Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏

Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏  

  Από: ARHS στις 12/03/2010 9:33 μμ.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ζαχαρωνετε με τις ωρες τα site του εξωτερικου με τα μεταχειρισμενα;
Θελατε να αγορασετε μηχανη απο Γερμανια αλλα φοβοσασταν τα τελωνεια και τις διαδικασιες;

Τοτε αυτος ο οδηγος ειναι για εσας! Εχοντας προσφατα αγορασει μηχανη απο Γερμανια, αποφασισα να φτιαξω ενα οδηγο με συμβουλες και οδηγιες βημα-βημα για ολους οσους θελουν να κανουν το ιδιο αλλα φοβουνται.

Καταρχας να σημειωσω κατι σημαντικο: ποτε μην αφησετε το συναισθημα να παραμερισει τη λογικη!
Ναι, μπορει αυτο το λαχταριστο GPXZXRRR να μοιαζει τελειο στις φωτογραφιες, αλλα αν ο τυπος που το πουλαει δεν απανταει σε emails, δεν στελνει φωτογραφιες κοντινες της μηχανης και στο τηλεφωνο δεν μιλαει γρυ αγγλικα τοτε καλυτερα να κανετε περα...

Το κυριο site που κοιταζει κανεις για μεταχειρισμενα στη Γερμανια ειναι το mobile.de. Υποθετω οτι ολοι το ξερετε και εχετε φαει ωρες χαζευοντας ενα σωρο αγγελιες, με τιμες φανταστικες...

ΟΜΩΣ τα πραγματα δεν ειναι ολα ροδινα! : Σε συνομιλιες με 2-3 ατομα που ειναι στο χωρο των εισαγωγων οχηματων απο Γερμανια μου ειπαν οτι το mobile.de εχει ΠΟΛΛΕΣ παγιδες! Αρκετοι εχασαν λεφτα βαζοντας τα σε λογαριασμους "εμπορων" η ιδιωτων και μετα μην τον ειδατε τον Παναγη... :sorry:

ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΤΟ ΟΤΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΜΗΧΑΝΗ ΗΤΑΝ ΟΚ, ΗΡΘΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΛΠ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ! YOU HAVE BEEN WARNED!

Σκοπος μου δεν ειναι να σας φοβησω, αλλα να σας υπενθυμισω οτι μια τετοια διαδικασια θελει Π-Ρ-Ο-Σ-Ο-Χ-Η!
Οπως ΟΛΕΣ οι αγορες εξ αποστασεως, το θεμα θελει ψυχραιμια, λογικη, μελετη, οργανωση, σταθερα βηματα και πανω απο ολα ΥΠΟΜΟΝΗ!

Αν πατε ακολουθωντας τα παραπανω τοτε μειωνετε κατα πολυ τις πιθανοτητες να συμβει κατι απροοπτο.
Το mobile.de εχει πολλους τιμιους εμπορους και πολλα καλα μηχανακια -αρκει να προσεχετε και να πατε υποψιασμενοι!

Παμε στο παρασυνθημα;

Η διαδικασια της αγορας μιας μηχανης απο Γερμανια ειναι προφανης.
1. Βλεπουμε τη μοτο που μας αρεσει.
2. Κανονιζουμε τα περι τιμης.
3. Πληρωνουμε.
4. Μεταφερουμε.
5. Εκτελωνιζουμε.

1. ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΗΧΑΝΗΣ




Καταρχας, ψαχνοντας για μηχανη πρεπει να εχουμε κατασταλλαξει στο τι θελουμε... Κοιταζοντας 3-4 μοντελα ψαχνουμε για μπελαδες, γιατι καθε μοντελο εχει τις ιδιαιτεροτητες του και πρεπει να τις γνωριζουμε πριν ψαξουμε συγκεκριμενα.
Αν ψαχνουμε αναμεσα σε 3-4 μοντελα θα χαθουμε και ο κινδυνος να καταληξουμε σε μια κακη αγορα αυξανεται...

Η δικη μου προταση ειναι να κατασταλλαξουμε πρωτα στο μοντελο που θελουμε να παρουμε.
Ετσι μπορουμε να συγκρινουμε αγγελιες μεταξυ τους και βεβαια να προσεξουμε τα σημεια που χρηζουν προσοχης ανα μοντελο. Και αυτο με φερνει στην επομενη συμβουλη:

ΜΕΛΕΤΗ! Διαβαστε οτι μπορειτε σχετικα με το μοντελο... Τυχον προβληματα που εβγαζε, προτερηματα και μειονεκτηματα, πραγματα που χαλανε εν καιρω....
Αυτο θα επιτρεψει να ρωτησουμε συγκεκριμενα πραγματα τον πωλητη και να ζητησουμε συγκεκριμενες φωτογραφιες επιμαχων σημειων κλπ...

Και παμε στην επιλογη αγγελιας...

BUDGET
Καθοριστε το budget που θελετε να δωσετε και ΜΗΝ πατε στα τυφλα ψαχνοντας για "ευκαιριες".
Ο χρυσος κανονας οτι πληρωνεις παιρνεις ΙΣΧΥΕΙ!
Προσπαθηστε να επιλεξετε αγγελιες κοντα η στο οριο του budget που εχετε θεσει!

ΙΔΙΩΤΗΣ Η ΜΑΓΑΖΙ;
Προσωπικα προτιμω ενα μαγαζι... Ακομα και αν εχει τη μηχανη πιο ακριβη απο εναν ιδιωτη, εχω μια παραπανω ασφαλιστικη δικλειδα σε περιπτωση στραβης... Ενα μαγαζι κατοχυρωμενο στη Γερμανια, με στοκ μηχανων και χρονια στην αγορα ειναι δυσκολο να αποφασισει να φαει τα λεφτα σας και να φυγει για Μπαχαμες!
Βεβαια και παλι ισχυει ο κανονας οτι καθε περιπτωση διαφερει. Τα 3 χιλιαρικα που εδωσα εγω δεν θα ενδιεφεραν και πολλους, αλλα τα 15 που μπορει να θελει να δωσει καποιος αλλος μπορει να αλλαζαν τα πραγματα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το Α και το Ω της υποθεσης! Πριν οτιδηποτε αλλο παρτε τηλεφωνο τον εμπορο και ζητηστε να μιλησετε! Αν ξερετε Γερμανικα ακομα καλυτερα, αλλιως ζητηστε να μιλησετε στα Αγγλικα. Εμποροι σωστοι στη δουλεια τους θα προσπαθησουν να μιλησουν ακομα και με "σπαστα" αγγλικα.
Αν ο εμπορος δεν ειναι συζητησιμος, συνεργασιμος, η αρνειται να μιλησει αγγλικα τοτε κοιταξτε αλλου...

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Μια φωτογραφια λεει 1000 λεξεις. Ζητηστε φωτογραφιες της μηχανης σε μεγαλη αναλυση και απο διαφορα σημεια.
Επισης ζητηστε φωτογραφιες η FAX απο οτι χαρτι εχει η μηχανη. Service book, αναλυση των service, καρτες καυσαεριων, χαρτια ΚΤΕΟ (TUV)... Οσο περισσοτερα τοσο καλυτερα!
Αν στις φωτογραφιες κατι δεν σας αρεσει, τοτε οι πιθανοτητες ειναι οτι αυτο το κατι ειναι στραβο...
ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ: ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΑΛΛΟΥ!
Αν δεν βρειτε τιποτα που να σας αρεσει στις διαθεσιμες αγγελιες, τοτε ΥΠΟΜΟΝΗ μεχρι να βρεθει κατι καλυτερο! ΔΕΝ ΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ!



2. ΕΛΕΓΧΟΣ




Ωραια! Βρηκαμε λοιπον μια αγγελια που δειχνει να ειναι καλή. Ο έμπορος είναι συνεργάσιμος, το μαγαζι ειναι αντιπροσωπεια (πχ στην περιπτωση μου ηταν αντιπροσωπος Honda), η μηχανη δειχνει να ειναι καλη ευκαιρια.
Πως την ελεγχουμε;

Εδω υπαρχουν 2 επιλογες: ειτε βρισκουμε εναν ανεξαρτητο μηχανικο να την ελεγξει, ειτε ζηταμε απο καποιο φιλο μας στην περιοχη να την δει (αν αυτο βεβαια ειναι δυνατον).

Να ξερετε οτι οπως και να εχει, παιρνετε καποιο ρισκο διοτι αν δεν την δει καποιος τη μηχανη ο ιδιος, τοτε οτι και να μας πουνε οι αλλοι ειναι απλα μια βοηθεια αλλα ΟΧΙ και εγγυηση!
Απλα με το να την δει ενας μηχανικος τη μηχανη μειωνουμε τις πιθανοτητες να εχουμε απροοπτα στη συνεχεια.
Παντως αν η μηχανη δειχνει φροντισμενη στις φωτογραφιες και τα λεγομενα του μηχανικου/φιλου μας ειναι καλα τοτε οι πιθανοτητες ειναι οτι προκειται για καλη περιπτωση...


3. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗ




Εχουμε λοιπον βρει τη μηχανη των ονειρων μας! Εχουμε λιωσει τις φωτογραφιες στην αναλυση, εχουμε μελετησει τα χαρτια της μηχανης, και ο μηχανικος λεει οτι ειναι σε καλη κατασταση.

Επομενα βηματα; Το κλεισιμο της τιμης και η πληρωμη.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΙΜΗΣ

Να ξερετε οτι οι περισσοτεροι εμποροι ειναι διατεθειμενοι να παζαρεψουν την τιμη που αναφερουν.
Βεβαια, αυτο ειναι πιο ευκολο να γινει απο κοντα. Αν πατε με ενα "πακετο" στο χερι και του πειτε την παιρνω ΤΟΣΑ τωρα και φευγω, τοτε υπαρχει καλη περιπτωση να το συζητησει. Απο το τηλεφωνο ειναι πιο δυσκολο, αλλα και παλι εφικτο.
Να ξερετε οτι εφοσων ο εμπορος πουλαει τη μηχανη στο εξωτερικο γλυτωνει το ΦΠΑ (thanks Κωστη για το tip!), οποτε τον παιρνει να σας κανει καλυτερη τιμη...


ΠΛΗΡΩΜΗ
Εδω τα πραγματα δυσκολευουν λιγο. Οι περισσοτεροι εμποροι ζητανε ολα τα λεφτα μπροστα για να στειλουν την μηχανη Ελλαδα. Εδω ειναι πλεον θεμα του ποσο εμπιστευεστε τον εμπορο -και παμε παλι στο πρωτο βημα οταν ελεγχαμε το μαγαζι για φερεγγυοτητα κλπ.

Κανεις δεν μπορει να εγγυηθει οτι δεν θα γινει καποια στραβη, αλλα αν το μαγαζι ειναι μεγαλο, και μεχρι στιγμης ο εμπορος ειναι σταθερα συνεργασιμος και τυπικος, τοτε οι πιθανοτητες ειναι με το μερος σας....
Καντε την καταθεση στην τραπεζα ωστε να εχετε το καταθετηριο στα χερια σας. ΑΝ ω μη γενοιτω συμβει κατι κακο και δεν παραδοθει τιποτα, τοτε θα εχετε τη δυνατοτητα να κινηθειτε μεσω της τραπεζας σας κανοντας αμφισβητηση της συναλλαγης.

4. ΜΕΤΑΦΟΡΑ




Εδω υπαρχουν μερικες επιλογες. Υπαρχουν αρκετες εταιριες που ειδικευονται στη μεταφορα οχηματων απο Γερμανια στην Ελλαδα, τοσο ιδιωτες οσο και μεγαλοι οργανισμοι οπως η Γερμανικη ADAC.

Προφανως αναλογα με την εταιρια και την αποσταση θα αλλαξει και η τιμη, αλλα μια ενδεικτικη τιμη ειναι τα 300-350 ευρω...
ΜΗΝ τσιγκουνευτειτε τα λεφτα εδω. Χιλιες φορες καλυτερα 50 ευρω παραπανω και να ερθει η μηχανη με ασφαλεια, παρα να την παραλαβετε σε ...τευχη.
Το τελευταιο σεναριο βεβαια ειναι δυσκολο, αλλα καλο ειναι να ειμαστε προσεκτικοι....

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ RELOADED
Ως επιπλεον μετρο ασφαλειας ζητηστε απο τον εμπορο να βγαλει μερικες φωτογραφιες τη μηχανη ενω την φορτωνουν στο φορτηγο, καθως και φωτογραφια ολων των τυχον αξεσουαρ που συνοδευουν τη μηχανη.
Ετσι οταν θα φτασει σε σας θα ξερετε αν ηρθε οπως ξεκινησε η οχι.

ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Ζητηστε συγκεκριμενο χρονικο διαγραμμα για την παραδοση της μηχανης και προσπαθηστε να εχετε ενα τηλεφωνο επικοινωνιας με τον μεταφορεα και καλεστε τον αν αυτο κριθει απαραιτητο.

ΠΑΡΑΛΑΒΗ
Οταν ο μεταφορεας την κατεβασει απο το οχημα, ελεγξτε την προσεκτικα για τυχον φθορες/γδαρσιματα απο ιμαντες η αλλα αντικειμενα καθως και τα συνοδευτικα αξεσουαρ ωστε να βεβαιωθειτε οτι ολα ειναι στην κατασταση που θα επρεπε.

Αφου ολα ειναι ενταξει, τοτε παρτε τα κλειδια και ολα τα χαρτια της μηχανης, με σπουδαιοτερο την Γερμανικη αδεια κυκλοφοριας και το ΔΑΟ (Δελτιο Αφιξης Οχηματος).
Αυτα θα χρειαστουν στο επομενο και τελευταιο βημα, που ειναι


..... νταν νταααννν ντταααν νταααανννν......

{echo} O Eκτελωνισμοoooς! :devil: :devil: :lol: :lol:

5. ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΣ




Καταρχας, ο εκτελωνισμος ως διαδικασια εντος κρατων της ΕΕ ειναι παρανομος.
Η Ελλαδα πληρωνει προστιμα σχετικα εδω και χρονια, αλλα προφανως τα εσοδα ειναι μεγαλυτερα απο τα οποια προστιμα, οποτε....
Οποτε πρεπει να παιξουμε μπαλα. Η διαδικασια ΔΕΝ ειναι περιπλοκη, απλα χρονοβορα και ενδεχομενως να υπαρχουν "παραθυρακια" για τους γνωριζοντες....

Αξιζει να σημειωσω οτι σημερα το πρωι μιλησα με εναν εκτελωνιστη. Αυτος μου ζητησε μεταξυ αλλων μια εξουσιοδοτηση οπου του δινω το ΟΚ να εκτελωνισει αυτος τη μηχανη μου! Αυτο σημαινει οτι ο υπευθυνος για τον εκτελωνισμο κατα νομο ειναι ο ιδιοκτητης και ΟΧΙ ο εκτελωνιστης.

Ο τελευταιος ειναι απλα ενας μεσαζοντας, αλλα επειδη ο εκτελωνισμος ειναι χοντρο κυκλωμα με τοσο τους τελωνες οσο και τους μεσαζοντες μεσα στο κολπο, οι μεν στηριζουν τους δε, οποτε ενας ιδιωτης που θα παει μονος του ενδεχομενως να βρει και τον μπελα του!

Οσοι εχουν διαθεση και χρονο να το παλεψουν τοτε μπορουν να το κανουν. Αλλιως -και αν κρινουν την αμοιβη του εκτελωνιστη συμφερουσα (συνηθως ζητανε 100 ευρω)- τοτε μπορουν να αφησουν τον εκτελωνιστη να κανει τα χαρτια.
Ο καθενας κρινει και πραττει αναλογως!


Σε περιπτωση που θελει καποιος να προχωρησει τον εκτελωνισμο μονος του, η διαδικασια για μεταχειρισμενη μοτοσυκλετα απο ΕΕ ειναι η ακολουθη.

Ο νομος οριζει: "Πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων."

Η διαδικασια εχει ως εξης:

1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο. --->
2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ / ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ --->
3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ --->
4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

Ας τα παρουμε ενα ενα.

1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο.
Υποβάλλεται Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο) στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Υπόχρεος στη δήλωση αυτή είναι ο ιδιοκτήτης ή ο παραλήπτης των οχημάτων.

• Για τα οχήματα που μεταφέρονται έμφορτα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στη τελωνειακή αρχή του πρώτου τόπου προορισμού (τόπος πρώτης εκφόρτωσης).
• Για τα οχήματα που μεταφέρονται αυτοδύναμα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή κατά την είσοδο στη χώρα.

Το ΔΑΟ θα το υποβαλλει ο μεταφορεας μπαινοντας στο λιμανι της Πατρας λογικα τη Δευτερα. Εκει θα δηλωνεται ο παραληπτης του οχηματος (εγω) καθως και σε ποια υπηρεσια θα πρεπει να απευθυνθω.


2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ / ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Κοινοτικά Οχήματα

Ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποχρεούται να υποβάλει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, το αργότερο μέχρι την 15 η μέρα του επόμενου μήνα από αυτόν της άφιξης του οχήματος, Ειδική Δήλωση για τη βεβαίωση και καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Διασαφηση εισαγωγης δεν μας ενδιαφερει γιατι αφορα οχηματα απο τριτες χωρες (εκτος ΕΕ).

Εχοντας τα Γερμανικα χαρτια της μηχανης ανα χειρας και το ΔΑΟ, θα πρεπει να παω στο τελωνειο για να υποβαλλω την Ειδικη Δηλωση και να μου χρεωθουν τα αναλογα χαρατσια, τα οποια θα δουμε παρακατω.


3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορία οχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινουργή

• Ο Φ.Π.Α.
• Το τέλος ταξινόμησης

Μεταχειρισμένα

• Το τέλος ταξινόμησης

Εμας μας ενδιαφερει η δευτερη περιπτωση, οποτε και θα πληρωσουμε μονο το τελος ταξινομησης και ΟΧΙ το ΦΠΑ.


4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

Μετά την καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, εκδίδεται πιστοποιητικό ταξινόμησης που χρησιμοποιείται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση πινακίδων.

Εχοντας πλεον πληρωσει τα αναλογα τελη, μπορουμε να παρουμε το πιστοποιητικο για την εκδοση αδειας κλπ.


ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ: ΔΑΣΜΟΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

Κανονικα σε καινουργιο οχημα πληρωνουμε ΦΠΑ και Τελη Ταξινομησης, ενω αν ειναι και απο 3η χωρα τοτε πληρωνουμε και εισαγωγικο δασμο.

Στην περιπτωση μας ομως (ως μεταχειρ. ΕΕ) εχουμε μονο τα Τελη Ταξινομησης.

Οι μοτοσικλέτες της δασμολογικής κλάσης 87.11 υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:
Μέχρι και 125 κ.ε. --> 0%
Από 126 μέχρι 249 κ.ε. --> 2%
Από 250 μέχρι 900 κ.ε. --> 7%
Από 901 μέχρι 1400 κ.ε. --> 12%
Από 1401 μέχρι 1600 κ.ε. --> 14%
Από 1601 μέχρι 1800 κ.ε --> 17%
Από 1801 κ.ε. και πάνω --> 25%

ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΑΞΙΑ

Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία:

1. Την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία για τις καινούργιες μοτοσικλέτες, ενώ για τις μεταχειρισμένες λαμβάνεται υπόψη η τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου τύπου μοτοσικλέτας κατά το χρόνο κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά, αφού η τιμή αυτή μειωθεί λόγω φθοράς από συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης:

Από 1 χρόνο έως και 2 --> 14%
Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη --> 21%
Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη --> 25%
Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη --> 32%
Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη --> 35%
Πάνω από 6 μέχρι και 7 έτη --> 39%
Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη --> 42%
Πάνω από 8 έτη --> 46%

Η τεκμαρτή αξία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πράγματι πληρωθείσας ή πληρωτέας αξίας.

Το VFR750 το 1996 κοστιζε καινουργιο 8,699 USD. (Ξερω οτι θα επρεπε να βρω σε Yen αλλα δεν τα καταφερα. Και ετσι ομως εχουμε μια ενδειξη κοστους.)

Λογω ηλικιας (12 ετη) η αξια της μηχανης ειναι 8,699 - (8,699 Χ 46%) = 4,698 USD (σε σημερινες αξιες 3,670 ευρω).

Το τελος ταξινομησης λοιπον ειναι 3,670 Χ 7% = 329 ευρω.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Ενδεικτικά, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομιστούν κατά τον τελωνισμό, τόσο για την επιλογή του συντελεστή τέλους ταξινόμησης, όσο και τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας, είναι τα εξής:

• Πρωτότυπο τιμολόγιο αγοράς ή άλλος τίτλος κυριότητας
• Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας (προκειμένου για μεταχειρισμένα οχήματα)
• Δ.Α.Ο. (αντίτυπο για τον παραλήπτη)
καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που θα κριθεί απαραίτητο για τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, ανάλογα με την αντιμετωπιζόμενη κάθε φορά περίπτωση (το είδος του οχήματος, τον τρόπο μεταφοράς κ.τ.λ.)

Το Πιστοποιητικό συμμόρφωσης και έγκριση τύπου ή δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου για τη διαπίστωση της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δεν χρειάζονται για τις μοτοσυκλέτες.

ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Παιρνοντας το πιστοποιητικο ταξινομησης, το παμε στην αρμοδια Νομαρχια οπου και το καταθετουμε μαζι με τα κατωθι:

Α.1. 'Αδεια κυκλοφορίας της χώρας προηγούμενης κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής από την τελωνειακή αρχή που την παρακράτησε.
Α.2. Πιστοποιητικό θορύβου σύμφωνα με Οδηγία της Ε.Ε. ή ισοδύναμου κανονισμού της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ ή πρακτικού δοκιμών μέτρησης θορύβου από Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Ν.Α. Σε περίπτωση που στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται η στάθμη θορύβου τότε δεν προσκομίζεται πιστοποιητικό θορύβου.
Β. Επιπλέον των παραπάνω σε περίπτωση μοτοσικλετών που είχαν ταξινομηθεί στη χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ εντός διετίας από την ημερομηνία εισαγωγής τους, απαιτείται και βεβαίωση της αρχής ταξινόμησης της χώρας Ε.Ε. ή του ΕΟΧ στην οποία θα αναφέρεται ότι το όχημα κυκλοφόρησε στη χώρα αυτή ως καινούργιο. Η βεβαίωση αυτή δεν απαιτείται σε περίπτωση που το όχημα είναι κατασκευής εργοστασίου χώρας Ε.Ε. ή ΕΟΧ ή καλύπτεται από έγκριση τύπου που εκδόθηκε σύμφωνα με την Οδηγία 92/61 ΕΟΚ ή μεταγενέστερη αυτής.


(ΠΗΓΕΣ
http://www.gsis.gr/t...ia/efk/efk5.htm
https://www-auth.cs..../msg00034.shtml
http://www.audi-club...p?showtopic=536 )

ΕΠΙΛΟΓΟΣ / DISCLAIMER

Η διαδικασια εισαγωγης μιας μηχανης απο το εξωτερικο δεν ειναι ουτε μαυρη μαγεια ουτε πρεπει να σας τρομαζει.
Υπαρχουν δεκαδες μαγαζια στην Ελλαδα που φερνουν εξαιρετικες μηχανες απο Γερμανια και αλλου εδω και πολλα χρονια. Ευκαιριες υπαρχουν ΠΟΛΛΕΣ και ΚΑΛΕΣ.
Η διαφορα απλα ειναι οτι αυτοι εχουν πλεον βρει τις "ακρες" και αγοραζουν ποσοτητες. Ετσι τοσο οι εκει εμποροι προσεχουν τι στελνουν, οσο και οι εδω μαγαζατορες εχουν την δυναμη αν καποια μηχανη δεν ειναι καλη να τη στειλουν πισω και να κυνηγησουν το ζητημα.

Ο ιδιωτης που παει απλα και παιρνει μια μηχανη και τη φερνει εδω ειναι σαν μια περαστικη φωτοβολιδα για αυτους. Για αυτο και θελει προσοχη διοτι αναμεσα στους καλους υπαρχουν και οι κακοι που κοιτανε να τσεπωσουν τα λεφτα και να γινουν καπνος.

Να θυμαστε οτι ενας εμπορος οτι εθνικοτητα και αν ειναι, αυτο που θελει ειναι να πουλησει τη μηχανη του. Αν σας λεει οτι η μηχανη δεν εχει πεσει ποτε ΔΕΝ ειναι απαραιτητο οτι αυτο ισχυει κιολας!

Υπαρχει πιθανοτητα αφου φερετε εδω τη μηχανη να ανακαλυψετε οτι τελικα η μηχανη ειχε φαει καποια τουμπα η οτι δεν ηταν ακριβως οπως τα ειπε ο εμπορος. Εκει το κολπο ειναι να εχετε παει προετοιμασμενοι.
Αν η μηχανη γενικα ειναι σε αριστη κατασταση μηχανικα, εχει βιβλια/χαρτια/service κλπ και το ολο ζητημα ηταν αν εχει πεσει αριστερα ποτε η οχι, τοτε καλυτερα να πατε με τη λογικη οτι εχει πεσει μια φορα και οτι ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ μπορει να χρειαστει ενα βαψιμο το πλαστικο πχ.

Ουτως η αλλως αν η μηχανη εδω κανει 10,000 και εκει την παιρνετε με 7,000, το να δωσετε αλλα 300 ευρω για ενα βαψιμο δεν ειναι τοσο τραγικο... Οπως ειπα και πιο πριν ειναι ολα θεμα επιλογων και ορθων υπολογισμων! Ειπαμε: υποψιασμενοι.

Επισης, αυτονοητο ειναι οτι αν μια μηχανη δεν τη δει καποιος απο κοντα, τοτε οσες φωτογραφιες και αν δει καποια ψιλοπραγματα μπορει να του ξεφυγουν. Αυτο βεβαια αν μιλαμε για ΠΟΛΥ ψιλες λεπτομερειες, οπως πχ μια γρατζουνια μισου εκατοστου στην γωνια του φερινγκ με το δεξι φλασακι, η ενα σημαδακι απο πετρα στο χρωμα της ζαντας.
Οσο πιο παλια μια μηχανη, τοσο πιο πολλες οι πιθανοτητες να εχει τετοια σημαδια χρησης...


DISCLAIMER (Κοινως μην πυροβολειτε τον πιανιστα!)

Παιδια, τα οσα εγραψα παραπανω καταλαβαινετε οτι τα εγραψα για να βοηθησω οσους θελουν να παρουν μηχανη απο εξω. Αν παρελπιδα κατι τελικα παει στραβα (αν και πολυ δυσκολο ακολουθοντας τις συμβουλες παραπανω), τοτε καταλαβαινετε οτι εγω δεν εχω καμια ευθυνη... Ξερω οτι λεω τα αυτονοητα αλλα οι καλοι λογαριασμοι κανουν τους καλους φιλους! :_thumbsup:

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΟΤΟ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Και ερχομαστε στο πιο ενδιαφερον κομματι του θεματος: τις δοκιμασμενες πηγες/κοννε για εισαγωγη μοτοσυκλετας απο Γερμανια!

Καλο το mobile.de, καλες οι συμβουλες και οι οδηγιες, αλλα ακομα καλυτερες ειναι οι δοκιμασμενες λυσεις!

Ετσι εδω θα αναφερθω στα ατομα που επικοινωνησα/μεσολαβησαν στην περιπτωση μου ωστε να παρω τη μηχανη που επελεξα στα χερια μου.

ΕΜΠΟΡΟΣ ΜΟΤΟ

Honda Motorradhaus Schomaker GmbH & Co. KG
Hammer Straße 88
59457 Werl
Tel.: 02922-7074
Fax: 02922-7014

Υπευθυνος καταστηματος: Werner Schomaker
Σελιδα Internet: http://www.honda-schomaker.de/

Σχολια: Ο συγκεκριμενος dealer ειναι αντιπροσωπος της Honda στην περιοχη του Werl στη Βορεια Γερμανια. Ειναι πολλα χρονια στο χωρο και απο οσο μου ειπε εχει στειλει αρκετες μηχανες κατα καιρους στην Ελλαδα. Μιλαει αγγλικα και ειναι αξιοπιστο μαγαζι για μηχανες.
Στη σελιδα του θα βρειτε αρκετες αγγελιες, και βεβαια αν ψαχνετε καποιο συγκεκριμενο μοντελο που δεν εχει μπορειτε να επικοινωνησετε μαζι του και ενδεχομενως να το βρει για λογαριασμο σας.


ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ

ΑUTO NTAMKAS
IMPORT - EXPORT
Fuggerstraβε 15
59557 Lippstadt
Tel.: 0049 2941 9686916
Fax.: 0049 2941 9686917
Κινητο: 0049 171 6292411

Υπευθυνος: Δημητρης Νταμκας
Email: info@dimitriosntamkas.de

Σχολια: Ο Δημητρης αποδειχτηκε εξαιρετικος στην δουλεια του. Μου τον συστησε o dealer της Honda. Εχει εταιρια μεταφορικη στην περιοχη και οι δυο εταιριες συνεργαζονται εδω και χρονια. Μιλησαμε μαζι αρκετες φορες μεσα στην βδομαδα που εψαχνα για τη μηχανη και πηγε απο το μαγαζι της Honda χωρις να μου ζητησει χρηματα για να ελεγξει τη μηχανη.
Ο ιδιος μου ανεφερε οτι ειναι μεταφορεας μηχανων & αυτοκινητων εδω και 10 χρονια και οτι ειναι μηχανικος -χωρις να μπορω να πιστοποιησω βεβαια κατι τετοιο, αλλα και χωρις λογο να αμφιβαλλω.
Το σιγουρο ειναι οτι ειναι συνεπης και γρηγορος. Στην περιπτωση μου η μηχανη φορτωθηκε Σαββατο και Δευτερα βραδυ ηταν στα χερια μου χωρις κανενα προβλημα!


ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΗΣ
Δημήτρης Κάκαρης
Τηλ. 693 23 39 243

Σχολια: Ο συγκεκριμενος εκτελωνιστης ηρθε συστημενος απο τον Δημητρη Νταμκα. Επικοινωνησα μαζι του και φανηκε πολυ καλος. Ειναι μοτοσυκλετιστης (εχει ενα CBR 600 F) και εκτελωνιζει κατα κανονα μηχανες. Η αμοιβη που μου ζητησε ειναι 100 ευρω. Δεν εχω εμπειρια απο τη δουλεια του, αλλα δεν εχω και λογο να αμφιβαλλω για την αποτελεσματικοτητα του.
Αν θελετε να μην κανετε προσωπικα τον εκτελωνισμο, τοτε αξιζει ενα τηλεφωνο στον συγκεκριμενο εκτελωνιστη.



ΚΑΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ!



ΠΙΣΤΟ COPY & PASTE ΑΠΟ http://www.mybike.gr/topic/19378-%CE%B5 ... %B9%CE%B1/
Ολα είναι δρόμος..... http://www.tdmhellas.gr

Re: Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏  

  Από: nfot στις 12/03/2010 11:06 μμ.



Κατατοπιστικοτατος, ευχαριστουμε.
"You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". -Marco Simoncelli R.I.P.

Re: Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏  

  Από: bonnie στις 13/03/2010 5:36 πμ.

κατατοπιστικο κ χρησιμο για πολλους...
θενκς!!




υγ. ποσταριστηκε κ αλλου.. ξερω οτι πολλοι εψαχναν για το συγκεκριμενο ποστ ..
στριβω, αρα υπαρχω...

Re: Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏  

  Από: chris34 στις 13/03/2010 11:31 πμ.

Φιλε Αρη παρα πολυ καλο και κατατοπιστικοτατο το ποστ που εβαλες!!!
Θελω να σε ρωτησω και βεβαια αν θελεις μου απαντας....
Τι μηχανη ακριβως πηρες,ποσο την βρηκες στην Γερμανια,και ποσο σου κοστισε με ολες αυτες τις διαδικασιες;
Σ'ευχαριστω εκ τον προτερον και συγνωμη αν σε ζαλιζω με τις τοσες ερωτησεις μου!!
Λευκος Τιγρης!!see you................

Re: Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏  

  Από: ATN PANOS στις 13/03/2010 4:44 μμ.

πολυ καλο το ποστ.
μπραβο σε οποιον το εγραψε και επισης μπραβο
σε οποιον το αντεγραψε!!
http://www.atn-forever.com

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul.

Re: Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏  

  Από: Aris. στις 13/03/2010 6:06 μμ.

chris34"Φιλε Αρη παρα πολυ καλο και κατατοπιστικοτατο το ποστ που εβαλες!!!
Θελω να σε ρωτησω και βεβαια αν θελεις μου απαντας....
Τι μηχανη ακριβως πηρες,ποσο την βρηκες στην Γερμανια,και ποσο σου κοστισε με ολες αυτες τις διαδικασιες;
Σ'ευχαριστω εκ τον προτερον και συγνωμη αν σε ζαλιζω με τις τοσες ερωτησεις μου!!"


cris34 δεν νομιζω πως μπορει να απαντησει στις ερωτησεις σου ο ΑΡΗΣ επειδη δεν ειναι δικια του εμπειρια.

Απλα ειχε την καλοσυνη να μας μεταβιβασει το εν λογω αρθρο , απο γειτονικο φορουμ .

Οπως ο ιδιος ανεφερε , ΠΙΣΤΟ COPY & PASTE ΑΠΟ http://www.mybike.gr/topic/19378-%CE%B5 ... %B9%CE%B1/



================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Εισαγωγη moto απο Γερμανια! Αναλυτικος οδηγος‏  

  Από: chris34 στις 16/03/2010 2:30 μμ.

Ναι γκαβομαρα δεν το ειδα.... εχεις δικιο!!!
Λευκος Τιγρης!!see you................