Συμβουλές ασφαλούς οδήγησης ¶
Από: pap43-d2 στις 04/12/2011 2:50 μμ.
Δεν χρειάζεται να έχετε το απόλυτο supersport για να στρίψετε. Πλέον, τα όρια ακόμη και της πιο χρηστικής μοτοσικλέτας είναι υψηλότερα υπό κλίση και όλα τα μοντέλα είναι ικανά όχι μόνο να σας εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στο στρίψιμο, αλλά και να τη δικαιώσουν, αρκεί να είστε προσεκτικοί και να μην το παρακάνετε.
Παρακάτω θα δείτε κάποιες από τις βασικότερες συμβουλές -κάτι σαν το πρώτο μάθημα, ας πούμε- οι οποίες θα σας χρησιμεύσουν στο δρόμο και θα κάνουν την οδήγησή σας ασφαλέστερη, αλλά και απολαυστικότερη. Βέβαια, αν θέλετε να μπείτε στην πίστα, θα πρέπει να αναζητήσετε μεθόδους και συμβουλές πιο εξειδικευμένες, μιας και οι παρακάτω απευθύνονται στην οδήγηση σε δρόμο και όχι σε ξύσιμο γονάτων…
Αναζητήστε τη σωστή γραμμή πριν μπείτε μέσα στη στροφή. Η καλύτερη γραμμή είναι, όπως λένε, αυτή που επιτρέπει στη μοτοσικλέτα να διανύσει τη μικρότερη απόσταση μέσα στη στροφή.
Πάντα κοιτάτε εκεί που θέλετε να πάτε! Αν νομίζετε πως θα βγείτε έξω από το δρόμο και κοιτάτε έντρομοι στο δέντρο που φοβάστε πως θα «κλαδέψετε», να είστε σίγουροι πως αυτό θα γίνει!
Βρείτε το σημείο που θέλετε να πάτε και διατηρήστε σταθερό το βλέμμα σας πάνω του. Ξεχάστε πίνακα οργάνων, καθρέφτες κ.λπ.
Αν ταξιδεύετε με κάποιον πιο έμπειρο και τον ακολουθείτε, πάρτε παράδειγμα από τις γραμμές που ακολουθεί. Προσοχή, όμως! Αν ακολουθείτε τις γραμμές του, πρέπει να το γνωρίζει ώστε να σας διευκολύνει.
Μη βιάζεστε να πάρετε κλειστά τη στροφή. Αυτό θα σας κλείσει την ορατότητα και δεν θα μπορείτε να δείτε την έξοδό της.
Μείνετε επιφυλακτικοί και μην μπαίνετε με πολλά σε στροφές που δεν γνωρίζετε. Κρατήστε την ταχύτητα για το δεύτερο πέρασμα. Αυτό θα σας επιτρέψει να σιγουρευτείτε για την κατάσταση του οδοστρώματος, καθώς δεν είναι λίγες οι στροφές που ξεκινούν με τις καλύτερες προοπτικές (από πλευράς ασφάλτου) και καταλήγουν σε μια απύθμενη λακκούβα.
Αποφύγετε να κινείστε πάνω στις διαχωριστικές γραμμές. Αν και, τυπικά, το υλικό τους είναι αντιολισθητικό, κατά κανόνα γλιστράνε περισσότερο από την άσφαλτο.
To τιμόνι της μοτοσικλέτας πρέπει να είναι ελαφρά στραμμένο προς την αντίθετη φορά από αυτή της στροφής.
Ελαττώστε ταχύτητα πριν την είσοδο της στροφής και διατηρήστε σταθερό γκάζι καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής.
Απότομο άνοιγμα του γκαζιού μπορεί να στερήσει το κράτημα του πίσω τροχού από την άσφαλτο. Μπορείτε να επιταχύνετε ξανά κατά την έξοδο.
Μη φρενάρετε όσο βρίσκεστε σε κλίση! Αν για οποιοδήποτε λόγο πρέπει να ελαττώσετε ταχύτητα, πιέστε ελαφρά το πίσω φρένο ή επαναφέρετε τη μοτοσικλέτα σε κάθετη στάση πριν φρενάρετε.
Η έλλειψη συμπλέκτη και η διαφορετική μέθοδος εμπλοκής/ απεμπλοκής της τελικής μετάδοσης, απαιτούν ξεχωριστή μέθοδο στη στροφή. Αν στρίβετε με scooter, μην αυξομειώνετε το γκάζι στη στροφή. Διατηρήστε το σταθερό και «παίξτε» ελαφρά με το πίσω φρένο.
Μετακινήστε το σώμα σας ελαφρά προς το εσωτερικό της στροφής από τη στιγμή που θα μπείτε μέσα σε αυτή, ώστε να βοηθήσετε τη μοτοσικλέτα.
Μην αγνοήσετε τα σημάδια που σας δίνει η μοτοσικλέτα σας. Αν αντιληφθείτε «παράπονα» του πιρουνιού και αβέβαια κουνήματα, μειώστε την κλίση. Έχετε πάντα το νου σας σε ό,τι σας «λέει» η μοτοσικλέτα σας.
Όταν μεταφέρετε συνεπιβάτη ή βαλίτσες, φροντίστε να έχετε συνηθίσει τη νέα κατανομή του βάρους και την αλλαγή του κέντρου βάρους της μοτοσικλέτας. Σε περίπτωση δε που κουβαλάτε πλαϊνές υφασμάτινες τσάντες, βεβαιωθείτε ότι η κλίση δεν προκαλεί επαφή τους με την εξάτμιση. Μην πέσει ο επόμενος πάνω στα ρούχα σας…
Στην περίπτωση του συνεπιβάτη, φροντίστε να κάθεται με το σώμα του κοντά στο δικό σας, να πιάνεται από πάνω σας και να μετακινεί το σώμα του ανάλογα με το δικό σας.
Πηγή: mototriti.gr