Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.

Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: vagos1435 στις 03/09/2013 3:15 μμ.

Ηρθε η ωρα μετα απο 45.000 χλμ να αλλαξω αλυσιδα γραναζια.

Το γραναζωμα ειναι 18-42.Διαβαζοντας ξενο φορουμ προτεινουν αλλαγη σε 18-45.

Εχει δοκιμασει κανεις αλλαγη γραναζωματος? Εντυπωσεις?

Επισης θα ηθελα τη γνωμη σας και για μαρκες γραναζιων.
Ευχαριστω

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: Aris. στις 03/09/2013 4:03 μμ.

Αντι για 18-45 που σκεφτεσαι, βαλε 17-42 ωστε να μην χρειαστεις να ψαξεις για αλυσιδα μεγαλυτερη σε μηκος απο την μανισια. Ειναι σχεδον το ιδιο.
Αυτη η μετατροπη εχει τα θετικα αλλα και τα αρνητικα οπως θα ξερεις.
Οπως και γω αλλα και οι περισσοτεροι μενουν ευχαριστημενοι απο το "κοντημα" γιατι γινεται πιο νευρικο το μηχανακι σε ολο το ευρος στροφων χανοντας κατι λιγοτερο απο 10% μεγιστης ταχυτητας ανα σχεση.
Για μενα ειναι μια υπερ-δικαια "ανταλλαγη" μιας που τα 250 λιγο σπανια τα πατας ,ειναι και πολλα -και αχρηστα- για μια γυμνη μοτοσυκλετα.
Ακομα ενα αρνητικο ειναι πως το κοντερ θα κλεβει πλεον εκτος αμα ο μηχανικος σου ξερει να το ρυθμισει με διάφορα software που κυκλοφορουν στην αγορα οπως speedohealer ή το tuneecu.
Απο την αλλη , αμα εισαι ανθρωπος ηπιων τονων ,που σε φοβιζει καπως το γκαζι του 1050 σου ως εχει , τοτε θα σου προτεινα να μην το πειραξεις γιατι ισως να ειναι επικινδυνο.

Τωρα για γραναζια , σιγουρα προτεινω αλουμινιου τα οποια ειναι κατα πολυ ελαφρυτερα, μαρκας αναλογως τα γουστα σου.
afam και renthal παιζουν πολυ στην Ελλαδα.
Εμενα μου αρεσουν πολυ και τα Driven αλλα ειναι Αμερικανικα , δεν ξερω ποσο ευκολα μπορεις να τα βρεις.
Επισεις σκεψου να παρεις ενισχυμενη αλυσιδα με μικροτερο βημα. Μαζι με το αλουμινενιο γραναζι πισω και μικροτερο μπροστα ,ελαφραινεις την κινητηρια μαζα και αυτο προστιθεται στα θετικα ...

Για πληροφοριες σχετικα με αλλαγη βηματος στην αλυσιδα και τα λοιπα ,τα παιδια απο την πατρα , αν και τηλεφωνικως ,στο monsterbike πατρας ηταν πολυ εξυπηρετικα , με ενημερωσαν για ο,τι αποριες ειχα και παρελαβα απο αυτους το σετακι μου αλυσιδογραναζα σε παρα πολυ καλη τιμη , με αντικαταβολη , την επομενη μερα.

Υ.Γ. Δεν κανω διαφημιση (αν και κανω ) ...Αλλα πιστευω πως οι σωστοι επαγγελματιες πρεπει να παιρνουν τα ευσημα πότε, πότε ...
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: vagos1435 στις 03/09/2013 4:35 μμ.

Το 18-45 συμφωνα με τους ξενους δεν χρειαζεται μεγαλυτερη αλυσιδα φτανουν οι μανισιοι 106 κρικοι.
Τωρα βεβαια κατα ποσο θα μειωθει το περιθωριο τεντωματος με τα χλμ δεν το ανεφερε κανεις.
Το 17-42 δεν το προτιμουν γιατι μπορει να προκαλεσει φθορα στον εμπρος αξονα απο οτι καταλαβα.

Δεν με ενοχλει να χασω 10-20 km τελικης
αλλα απο την αλλη δεν θελω να γινει και τοσο νευρικο ωστε να ειναι δυσκολοδηγητο σε στροφες.
Σιγουρα καταλαβαινεις τι εννοω.

Την αποκλιση του κοντερ θα την ρυθμισω μονος μου με το tunecu.

Τωρα για τα γραναζια αλουμινιου το σκεφτομαι μονο για το ποσα χλμ θα αντεξουν.

Φαντασου οτι αυτη την στιγμη εχω 45,000 χλμ με τα μαμα αλυσιδογραναζα και εαν και ειναι σε πολυ καλη κατασταση ακομα, με μεγαλο περιθωριο για τεντωμα και αλυσιδα χωρις κομπους (λογω καλης συντηρησης) τα αλλαζω προληπτικα λογο χιλιομετρων.

Μιλησα με τα παιδια απο την πατρα για βημα 520 απο 530 και δεν εχει αυτη την στιγμη.
Θα ξαναπαρω την αλλη εβδομαδα και θα ρωτησω και για την αλλαγη γραναζωματος.
Ευχαριστω

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: billis 1050 στις 03/09/2013 8:46 μμ.

Oταν με το καλο ρωτησεις ποσταρε τα και εδω γιατι με καιει και μενα το θεμα και ειναι και ο καιρος του τιγρη για αλλαγη...

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: Aris. στις 04/09/2013 9:58 πμ.

Εμενα μου ειπαν οτι δεν υπαρχει κανενα προβλημα για -1 δοντι μπροστα. Αμα ηταν να το κοντινεις περισσοτερο θα κρατουσαν το -1 μπροστα και θα μεγαλωναν το πισω , αλλα το -1 μπροστα ειναι στανταρακι..

Τωρα για το ποσο νευρικο θα γινει δεν μπορω να σου πω για την δικια σου μηχανη ... στο 675 μπορω να πω , πως μου γεμισε τις σχεσεις σε σημεια που ηταν καπως πιο υποτονικα... μεταξυ 3~7k rpm
Μην περιμενεις διαφορες νυχτα-μερα ... αλλα σιγουρα θα καταλαβεις διαφορα.

Οσο για τα γραναζια αλουμινιου σιγουρα δεν θα σου βγαλουν 45κ.... αλλα απο οτι μου ειπαν στο μαγαζι ..
Εχουν και turbατα 1000αρια με αλουμινιου γραναζια, τελειως παραμελημενα απο φροντιδα ,με 15κ χλμ και ακομα δεν θελουν αλλαγη...
Μου ειπαν οτι δεν ειναι οπως τα πρωτα αλουμινιου που βγηκαν στην αγορα και κρατουσαν 4-5κ χλμ ... τωρα εχουν ενισχυθει...

Καλα εγω την εχω την μηχανη 5χρονια με 20κ χλμ ... ποσως με ενδιαφερει ποσο θα κρατησουν ...
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: vagos1435 στις 04/09/2013 4:17 μμ.

Απο βδομαδα που θα μιλησω με τους πατρινους θα ενημερωσω.

Απο αυτα που διαβαζα νομιζα οτι η διαφορα θα ηταν τεραστια διοτι σε οσες μοτο ειχα
δεν ειχα αλλαξει ποτε γραναζωμα για να δω διαφορες.

Το κοντερ το ρυθμισες εσυ?και αν ναι θυμασαι ποσο το πειραξες?

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: Aris. στις 04/09/2013 9:22 μμ.

Δεν το πειραξα γιατι δεν εχω ουτε λαπτοπ ουτε καλωδιο , ουτε γνωσεις ουτε ορεξη ...
3 απο αυτα δεν εχει και ο μηχανικος που παω...
Αρα απλα συμβιβαζομαι βλεποντας ακριβως τα ιδια χαω πρωτου κανω την αλλαγη

Την διαφορα με -1 μπρος ή 3 πισω , τεραστια δεν την λες , ομως την λες καλη!
Δεν ξερω αμα "ενισχυεται" ή διαφορα λογω περισσοτερων κιβυκων though!
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: tharis στις 05/09/2013 9:14 πμ.

Διαφορα σε στιγμιαια καταναλωση μπορεις να μας πεις ? πχ με σταθερα 120-140km/h ..
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: Aris. στις 05/09/2013 11:23 πμ.

Αναλογως των εξωτερικων παραγοντων (αερας ,κλιση δρομου ,βαρος και ογκος αναβατη ,γυμη ή φεριγκατη μηχανη) υπαρχουν στιγμες που το "κοντιμα" της μεταδοσης κινησης (μιλαμε παντα για -1 μπροστα) θα αυξανει την καταναλωση και θα υπαρχουν και στιγμες που μπορει ακομα και να την μειωνει....

π.χ Ανεβηκα δικαβαλος παλιο παντελεημονα που ειναι βουνισιος αρκετα ανηφορικος δρομος και εχω την εντυπωση πως εκαψα λιγοτερο συγκριτικα με την μανισια μεταδοση που ειχα... Αφου μπορουσα να ανεβαινω και με 3η σχεση , πηγαινε πιο ξεκουραστα.
Στην εθνικη παλι ,130χαω, σταθερη πορεια πολυ καλη μερα ,σκυμενος κτλ κτλ .. ηταν φανερο πως ο κινητηρας για τα ιδια χαω δουλευε με κανα 500αρι παραπανω στροφες απο οτι πριν ... αρα και παραπανω καταναλωση...

Τωρα απο οτι θα ξερεις καπου εκει στις μεσσαιες στροφες , για καθε +1000 rpm εχεις και κατι λιγοτερο απο +1λ/100 καταναλωση. Αρα οι 500 στροφες διαφορα που ειχα ισουται με κατι λιγοτερο απο +0.5λ/100χλμ
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: Aris. στις 05/09/2013 11:34 πμ.

Οπως επισεις να πω πως , ουτε η τελικη ταχυτητα ειναι απαραιτητο οτι θα πεσει με το κοντιμα ...
Εγω 5η και κοφτη μονο σε super ευνοηκες συνθηκες μπορουσα να δω ... καλα για την 6η, κοφτης ουτε για πλακα ...
αμα δεν το ανοιγα καλα απο νωρις ,με 6η δεν μπορουσα να δω πανω απο 230κατι χαω.
Με το -1 μπροστα τωρα βαραω κοφτη για πλακα στην 6η. Αρα -πρακτικα- εχω χασει τελικη μονο οταν ολα ειναι τελεια απο τους εξωτερικους παραγοντες και καταφερνα να φτασω τον κοφτη με την μαμα μεταδοση ... πραγμα που δεν καταφερα ποτε ομως...

Δεν ξερω αν με αντιλαμβανεσαι...
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: tharis στις 05/09/2013 2:24 μμ.

Σε αντιλαμβανομαι.. εμενα με ενδιαφερουν συγκεκριμενες συνθηκες.. σταθερα 130-140km/h σε ευθεια με street triple! Σε ολες τις υπολοιπες συνθηκες δε με ενδιαφερει η οικονομια .. !

αν ανεβαινει πχ 0,5 λιτρο στα 120, εγω θα μπορουσα να εχω +20km/h με την ιδια καταναλωση ας πουμε. Αλλα δε νομιζω να ανεβαινει τοσο πολυ σ εκεινο το φασμα ... γι αυτο ρωταω αν εχεις παρατηρησει πριν και μετα.
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: Aris. στις 05/09/2013 3:16 μμ.

haris"
αν ανεβαινει πχ 0,5 λιτρο στα 120, εγω θα μπορουσα να εχω +20km/h με την ιδια καταναλωση ας πουμε. "



120 τωρα παιζει στην ιδια καταναλωση με 130 πριν , δηλαδη θα μπορουσες να εχεις +10 χαω
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: tharis στις 05/09/2013 9:27 μμ.

Aris."
haris"
αν ανεβαινει πχ 0,5 λιτρο στα 120, εγω θα μπορουσα να εχω +20km/h με την ιδια καταναλωση ας πουμε. "



120 τωρα παιζει στην ιδια καταναλωση με 130 πριν , δηλαδη θα μπορουσες να εχεις +10 χαω"


Ενταξει klein mein 120 με 130 το ιδιο καιει .. !
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: Αλλαγη αλυσιδα-γραναζια.  

  Από: vagos1435 στις 25/09/2013 1:57 μμ.

Λοιπον τελικα μπηκαν afam γραναζια μπρος πισω 18-43 και αλυσιδα DID zvmx 530.
Kοστος 230 γιουρια αγορα.
Οτι αλλο συνδιασμο γραναζιων (εκτος το 18-42 μαμα) ολοι ζητουσαν πανω απο μηνα για παραγγελια.

Η διαφορα με +1 δοντι πισω ειναι μεν μικρη αλλα αισθητη.
Στο κοντερ δεν ειδα διαφορα,πριν ειχα με 6η και 6000 στροφες 152χλμ/ωρα,τα ιδια γραφει και τωρα.

Οσο για το -1 μπροστα επειδη το εψαξα περισσοτερο, σε καποια speed triple (οχι ολα) που εβαλαν 17 μπροστα
εφαγε την γλυστρα της αλυσιδας πολυ γρηγορα και καποιοι που δεν το προσεξαν εφαγε και το ψαλιδι.