μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple

μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: κωστής στις 07/07/2014 2:59 μμ.

.. είμαι ένας πολύ χαρούμενος ιδιοκτήτης ενός speed triple 1050. Είμαι χαρούμενος, όχι γιατί είναι γρήγορο, ούτε γιατί είναι άνετο, άλλα γιατί είναι κουκλί ζωγραφιστό, κάνει σούζες μόνο του, αγαπάει τα μπουτάκια των κοριτσιών (όσοι έχετε ξέρετε), και "πίνει" ότι έπινα και εγώ κάποτε. Το χρησιμοποιώ από το 2009 καθημερινώς, έτσι έχουμε κάνει μαζί 51.000 χλμ με την ίδια αλυσίδα και τα ίδια γρανάζια. Ήρθε η ώρα να τα αλλάξω ( ξέρω, και πολύ το άργησα) λέω λοιπόν να το μακρύνω λιγάκι, δηλαδή από 18 (μπροστά) και 42( πίσω) να του βάλω 19( μπροστά) και το ίδιο πίσω ( 42). το ερώτημα είναι το εξής, υπάρχει κανένας ιδιοκτήτης speed trilpe που να το έχει μακρύνει? αν υπάρχει θα ήθελα πολύ να μου μεταφέρει την εμπειρία του. ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: voyager1970 στις 07/07/2014 8:26 μμ.

Φίλε Κωστή,

Εάν βάλεις μεγαλύτερο εμπρός γρανάζι κίνησης, θα έχεις τα ακόλουθα αποτελέσματα:


1) Οι επιταχύνσεις σου (σε στάση και εν κινήση) θα γίνουν πιο αργές (αισθητά).
2) Η τελική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας σου θα αυξηθεί (5~10 km/h)
3) Η ένδειξη του κοντέρ θα έχει μεγαλύτερο σφάλμα (θα σου δείχνει 10~15% περισσότερα km/h σε σχέση με πριν).

Γενικότερα το να "μακρύνεις" το γρανάζωμα της αλυσίδας κίνησης γίνεται κυρίως για τουριστικό χαρακτήρα στην μοτοσυκλέτα και για πιό χαλαρούς ρυθμούς λειτουργίας (και κατανάλωσης).

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: sprint900 στις 07/07/2014 10:20 μμ.

Τι σου έκανε ; Θα χάσει τον χαρακτηρα του δεν θα σουζάρει το ίδιο εύκολα θα χάσει το νεύρο του , θα πατινάρεις σαν R1 σχεδόν για να ξεκινήσεις φορτωμένος ειδικά σε ανηφόρα άνευ λόγου και αιτίας .
Εξαιρέσει των πρώτων transalp που ήταν πολύ κοντά γραναζωμένα για να περπατάνε στο χώμα , μηχανάκι δρόμου δεν νομίζω να υπάρχει να το ωφελεί το μάκρεμα του γραναζώματος του εργοστάσιου και μάλιστα σε μοντέλο στρήτ φάιτερ χωρίς φαίρινκ .
Παράδειγμα προς αποφυγήν το κροκοδειλέ στην σέλα Ζ1000 της kawa που του άλλαξε το εργοστάσιο προς το γρήγορο το γρανάζωμα και έγινε μια φάβα και μισή σε σχέση με το παλιό που έσκαβε .

Μάταιόν εστι παρά θεών αιτείσθαι ά τις εαυτώ χορηγήσαι ικανός εστι.

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: Aris. στις 08/07/2014 12:12 πμ.

Σε μεγαλα ταξιδια , σταθερα χιλιομετρα , θα τρεχεις με τα ιδια χαω και θα εισαι καμμια 700αρα στροφες παρακατω που πιστευω σημαινει κατι παραπανω απο 0.5λ/100 λιγοτερη καταναλωση απο πριν.
Κατα τα αλλα πιστευω θα γινει βαρετο στην οδηγηση.Ναι μεν θα μακρυνουν οι σχεσεις αλλα θα αργει να τις γεμισει και θα ζοριζεται περισσοτερο στην επιταχυνση.
================================================================================================

I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: Menkara στις 10/07/2014 10:30 πμ.

Καλημέρα, το μόνο θετικό που μπορώ να σκεφτώ είναι αυτό που λέει και ο "Aris" , ότι δηλαδή σε ταξίδι στην εθνική και μόνο, θα έχεις χαμηλότερες στροφές στα ίδια χιλιόμετρα, οπότε και χαμηλότερη κατανάλωση.

Στο κοντέρ (αντιθέτως με αυτό που λέει ο "voyager") θα σου δείχνει λιγότερα χιλιόμετρα κατά 5.2% (πας από το 2.33 στο 2.21). Τώρα αν σκεφτείς ότι όλα τα κοντέρ δείχνουν κάτι παραπάνω από το πραγματικό, πιστεύω θα σου δείχνει μία ταχύτητα πιο κοντά στην πραγματικότητα !

Όσο για την τελική, δεν θα δεις καμία διαφορά (εκτός και αν το έχεις αρκετά πειραγμένο) διότι δεν θα έχει την δύναμη να γεμίσει την 6η στις 9.400 (maximum power), που έτσι και αλλιώς θα έχει πιάσει περίπου 250km/h στα οποία η αεροδυναμική στο συγκεκριμένο μηχανάκι συγκρίνετε εύκολα με ανοιχτή ντουλάπα.

Φιλικά

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: voyager1970 στις 11/07/2014 9:34 μμ.

Φίλε Φοίβο,

Νομίζω πως έχεις μπερδευτεί!
Το speed triple όπως και τα Tiger1050 (και όλα τα σύγχρονα μοτο), η ένδειξη ταχύτητας δεν γίνεται με ατέρμονα κοχλία στον εμπρός τροχό. Η ένδειξη υπολογίζεται απο την ECU με αισθητήρα στον τελικό άξονα μετάδοσης (σ.α.λ./ rpm) και αισθητήρα της σχέσης του κιβωτίου (1η - 6η).

Αναφορικά σε φίλου μου Tiger 1050 δοκίμασε και "μάκρινε" το εμπρός γρανάζι και το κοντέρ του έδειχνε μεγαλύτερες ταχύτητες σε σχέση με πριν.

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: ΑΝΔΡΕΑΣ Ι. στις 11/07/2014 11:21 μμ.

Φίλε voyager1970 μάλλον εσύ κάνεις λάθος και ο Menkara έχει δίκιο.
Στο varadero που είχα το είχα κοντίνει κατά 1 δόντι μπροστά(απο 16 σε 15) και το μηχανάκι ζωήρεψε σημαντικά, ανέβασε 600 στροφές στο στροφόμετρο και τελική δεν έχασα γιατί έσπαγε καλύτερα την 6η σχέση.
Το κοντέρ που έπαιρνε απο τον στρόφαλο έδειχνε 7% περισσότερη ταχύτητα. Είχα δει και 240
Αρα αφού θα το μακρύνει θα γίνουν όλα όπως τα είπε ο Menkara και θα γράφει και λιγότερα χιλιόμετρα στον συνολικό χιλιομετρητή.

το ίδιο έχω σκοπό να κάνω και στον τίγρη αφού τον θέλω πιο ταξιδιάρη.
Αν δεν μου αρέσει το μόνο που θα χάσω είναι 25-30ευρώ (ένα γρανάζι)
Η ΧΡΥΣΟΥΛΑ

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: pisokounasrx8 στις 12/07/2014 1:24 πμ.

Μην κανείς κατι τέτοιο,ειναι έγκλημα..
Το speed το κονταινεις,δεν το μακραινεις..
Τότε θα καταλάβεις πραγματικά τι όπλο έχεις στα χέρια σου..
Αν φυσικά το λέει η ψυχή σου ακομα,να βλέπεις το μηχανάκι να σηκώνεται με ότι ταχύτητα και αν έχεις μέσα με απλό άνοιγμα του γκάζιου...

Re: μακρύτερο γρανάζωμα στο speed triple  

  Από: Menkara στις 14/07/2014 10:21 πμ.

voyager1970"Φίλε Φοίβο,

Νομίζω πως έχεις μπερδευτεί!
Το speed triple όπως και τα Tiger1050 (και όλα τα σύγχρονα μοτο), η ένδειξη ταχύτητας δεν γίνεται με ατέρμονα κοχλία στον εμπρός τροχό. Η ένδειξη υπολογίζεται απο την ECU με αισθητήρα στον τελικό άξονα μετάδοσης (σ.α.λ./ rpm) και αισθητήρα της σχέσης του κιβωτίου (1η - 6η).

Αναφορικά σε φίλου μου Tiger 1050 δοκίμασε και "μάκρινε" το εμπρός γρανάζι και το κοντέρ του έδειχνε μεγαλύτερες ταχύτητες σε σχέση με πριν.
"


Καλημέρα Voyager,
δεν ξέρω καν γιατί το αναφέρεις αλλά σε περίπτωση που η ένδειξη ταχύτητας ερχόταν από τον εμπρός τροχό (σε παλιά μηχανάκια όπως και εσύ είπες) δεν θα επηρεαζόταν ούτε αν έβαζες 8 δόντια στο μπροστινό και 66 στο πίσω ! Το πως υπολογίζεται η ταχύτητα στο Speed Triple (και στις περισσότερες σύγχρονες μοτοσυκλέτες) το γνωρίζω και γιαυτό είπα στο προηγούμενο post ότι όταν μακρύνεις το μηχανάκι το κοντέρ θα δείχνει λιγότερα.

Τέλος πάντων, το παιδί δεν νομίζω να το ενδιαφέρει να μπει σε τέτοια λεπτομέρεια. Αν θέλει μεγαλύτερη οικονομία σε ταξίδια ας το κάνει, όλα τα υπόλοιπα είναι αρνητικά.

Φιλικά