Διακόπτης Φώτων για Street Triple 675F ¶
Από: Polymhxanos στις 28/05/2010 1:51 μμ.
Σε κάθε περίπτωση τα παρακάτω δεν συνιστούν καμία δέσμευση ευθύνης για τον γράφοντα. Αν κάποιος κάνει την τοποθέτηση και προκύψει οποιαδήποτε βλάβη, είτε από λάθος εφαρμογή των παρακάτω, είτε και από σωστή εφαρμογή των παρακάτω, ο γράφων φέρει ουδεμία ευθύνη. Ο σκοπός της τοποθέτησης του διακόπτη είναι για να μην αδειάζει η μπαταρία σε σύντομες στάσεις, για όσο ο κινητήρας δεν δουλεύει ή δουλεύει στο ρελαντί ΚΑΙ ΟΧΙ για να σβήνουμε τα φώτα ενώ είμαστε σε κίνηση.
Σε όλη την διαδικασία, πρέπει να προσέχουμε, έτσι ώστε σε κάθε περίπτωση, να ΜΗΝ αγγίξει γυμνό καλώδιο σε οποιοδήποτε μέταλο της μοτοσυκλέτας ή ακόμα χειρότερα σε απόληξη άλλου καλωδίου.
_____________________________________________________________________
Θα χρειαστούμε ένα διακοπτάκη on-off που να ταιριάζει το σχήμα του ώστε να το δέσουμε κάπου, φισάκια για το διακοπτάκι, κολλητήρι+καλάι, θερμοσυστελόμενο κατάλληλου μεγέθους+αναπτήρα, καλής ποιότητας καλώδιο, tie wrap, ένα σταυροκατσάβιδο, μια πένσα ή καλύτερα το ειδικό εργαλείο για το δέσιμο των φις και ένα μαχαίρι για να απογυμνώσουμε καλώδια ή το ειδικό πάλι εργαλείο.
Ξεκινάμε λύνοντας το χειριστήριο, από τις δύο σταυρόβιδες που το συγκρατούν από κάτω του. Παρατηρούμε τον μηχανισμό του επιλογέα μεσσαίας-μεγάλης σκάλας. Σε αυτόν πάνε 3 καλώδια, ένα καφέ, ένα κόκκινο με μαύρη ρίγα και ένα κόκκινο με κίτρινη ρίγα.
Εύκολα διαπιστώνουμε (με ένα πολύμετρο) το καφέ καλώδιο φέρνει την τάση, και την μοιράζει στα δύο κόκκινα που αντιστοιχούν το ένα στην μεσαία και το άλλο στην μεγάλη σκάλα. Η λογική είναι απλή. Αν κόψουμε το καφέ καλώδιο και παρεμβάλουμε ένα διακόπτη on-off τότε θα μπορούμε να ελέγχουμε όχι μόνο σε πια σκάλα πάει το ρεύμα, αλλά και ΑΝ πάει. Δλδ on-off για φώτα.
Λύνουμε τα δύο βιδάκια και το πλαισιάκι που συγκρατούν τα καλώδια και αφαιρούμε τον μηχανισμό του επιλογέα μεσαίας-μεγάλης από την θέση του. Δεν είναι απαραίτητο, αλλά βοηθάει πολύ για να έχουμε καλύτερη προσπέλαση για τις εργασίες στο καλώδιο.
Κόβουμε το καφέ καλώδιο και γυμνώνουμε κατάλληλα.
Κολλάμε το νέο καλώδιο που θα οδηγεί στον διακόπτη που θα εγκαταστήσουμε. Προσέξτε ότι το θερμοσυστελόμενο έχει ήδη φορεθεί ΠΡΙΝ κολλήσουμε, γιατί προφανώς αν κολλήσουμε μετά δεν υπάρχει τρόπος να το βάλουμε.
Φέρνουμε το θερμοσυστελόμενο στην κατάλληλη θέση και το ζεσταίνουμε με τον αναπτήρα να πάρει το στενό σχήμα.
Ξαναδένουμε τα πάντα και τοποθετούμε το χειριστήριο στην θέση του. Διακρίνεται το καλώδιο που προσθέσαμε να βγαίνει από το άνοιγμα που έχει το χειριστήριο και για τα υπόλοιπα καλώδια. Φροντίζουμε κατά το δέσιμο, έτσι ώστε το πρόσθετο καλώδιο να μην πιέζεται, τσακίζει ή γενικότερα ζορίζει το κλείσιμο του χειριστηρίου.
Μετράμε που περίπου θα τοποθετήσουμε τον διακόπτη, κόβουμε ανάλογα το καλώδιο και τοποθετούμε τα φισάκια του διακόπτη.
Λεπτομέροιες: προσωπικά δεν μου αρέσει απλά το σφίξιμο μέταλο με μέταλο, και όπως διακρίνεται στην φωτογραφία, έκανα ΚΑΙ κόλληση με καλάι. Τα φισάκια εδώ είναι τελείως γυμνά, αλλά υπάρχουν και σε έκδοση με λαστιχένιο κάλυμα γύρω γύρω. Εδώ τοποθετήθηκαν γυμνά διότι απλά μου είχαν τελειώσει τα με κάλυμα. Αφού τοποθετήθηκαν τα γυμνά της φωτογραφίας, ντύθηκαν και αυτά με κατάλληλο θερμοσυστελόμενο, έτσι ώστε να μετατραπούν σε καλυμένα. Σε κάθε περίπτωση ΜΗΝ αφήσετε γυμνά τα φισάκια, μια και στιγμιαία επαφή με το μέταλο της μοτοσυκλέτας θα δημιουργήσει πρόβλημα.
Ενώνουμε τα φισάκια στον διακόπτη και τον τοποθετούμε στην θέση που επιλέξαμε. Όπως πάντα η κοινή λογική χρειάζεται παντού: Φροντίζουμε η θέση που θα τον τοποθετήσουμε να είναι ασφαλής, να μην επηρεάζεται από την κίνηση του τιμονιού, να μην τεντώνει-χαλαρώνει το καλώδιο, να μην δημιουργεί γενικότερα πρόβλημα ή εμπόδιο.
Μεγειά, καλορίζικο, οι ουρανοί είναι δικοί σας, και να προσέχετε μην τρέχετε στους δρόμους. Κάντε και μια δοκιμή ΠΡΙΝ βραδιάσει, ε;