CARBON ΚΑΠΑΚΙΑ ΚΑΡΤΕΡ μία καινοτομία αιχμής ¶
Από: κωστας κυριακου στις 08/03/2011 8:50 μμ.
κάρτερ αρκετά συχνά. Ετσι έμαθα ότι τό μηχανάκι χτυπάει σχετικά εύκολα όταν πέφτει, τά πλαινά μέρη τού μοτέρ.
Mε δεδομένο ότι ασχολούμαι εδώ καί 40! χρόνια μέ τά σύνθετα υλικά καί 22 μέ τά carbon - kevlar καί άλλα μοντέρνα
υλικά επαγγελματικά ενοείται, είπα ωραία, θά κατασκευάσουμε προστατευτικά carbon καπάκια.
Νά τό μελετήσουμε λοιπόν.
Πώς πρέπει νά είναι ένα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ καπάκι μοτέρ;
Θά πρέπει νά έχει τίς πιό κάτω ιδιότητες.
1- νά είναι πολύ όμορφο.
2-Η τιμή του νά είναι λογική- προσιτή στούς πολλούς.
3Η τοποθέτησή του νά γίνεται μέ ασφάλεια
4- Νά έχει αντιτριβικές ιδιότητες.
5- Νά αντέχει στήν κρούση-πτώση
6- Επειδή είναι καπάκι νά μήν επιβαρύνει θερμικά τόν κινητήρα.
Ας πάρουμε τά πράγματα από τήν αρχή.
Γιά νά είναι όμορφο, αυτό τό πετυχαίνουμε εφαρμόζοντας carbon μέ τήν ανάλογη τεχνική.
Τιμή λογική, μέ τήν χρήση τών απαραίτητων καί σωστών υλικών μέ παραγωγική διαδικασία επαγγελματικού επιπέδου
-όχι χομπίστικα, γίνεται.
Ασφάλεια; αρχίζουν τά δύσκολα . Τά καπάκια συνήθως τά κολλάνε μέ κόλλες.
Σέ αυτό δέν συμφωνούμε. 40 χρόνια φούρναρης, έχω δεί πολλές κόλλες μέ αποκόλληση.
Τυχαίο; Οχι βέβαια.
Κόλλες. Ας κάνουμε μία παρένθεση. Δέν υπάρχουν κακές κόλλες. Αυτό τό λέμε πρός αποφυγή παρεξηγήσεων
γιατί τό θέμα μέ τίς κόλλες είναι τριπλό.
1- Πρέπει νά βρούμε τήν ανάλογη στίς δεκάδες πού κυκλοφορούν στό εμπόριο.
2- Χρειάζεται γιά τήν σωστή εφαρμογή ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ καί 'οχι ένα απλό πασάλειμα, κομματάκι δύσκολο.
3- Αν βάλουμε λίγη κόλλα κινδυνεύει νά φύγει καί άν βάλουμε πολύ επιβαρύνουμε θερμικά τόν κινητήρα λόγω τών
μονωτικών ιδιοτήτων τής κόλλας. Γι΄ αυτό τέρμα οι κόλλες καί πάμε στό βίδωμα.
Στό ιντερνετ κυκλοφορούν διάφορα καπάκια άλλα μέ κόλλα καί άλλα μέ βίδωμα.
Αυτά που βιδώνουν είναι ως εξής: Είναι ένα αντίγραφο της βάσης και το υπόλοιπο είναι "κουρεμένο". Εντάξει, καλώς.
Εμείς όμως είμαστε απαιτητικοί, θέλοντας να είμαστε καλύτεροι από τους άλλους.
Το βιδώνουμε λοιπόν, αλλά πώς;
Η μία λύση είναι να "αντιγραφούν" ΟΛΕΣ οι βίδες που βιδώνει και όταν θέλουμε να το βιδώσουμε ΞΕΒΙΔΩΝΟΥΜΕ ΟΛΕΣ
τις βίδες του καπακιού και μετά αφού βάλουμε το καπάκι ξανά - μανά βιδώνουμε τις βίδες. Σωστό ; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ.
Η άλλη λύση που επιλέχθηκε τελικά είναι η εξής:
Έγινε πιστή αντιγραφή του καπακιού και όλων των βάσεων των βιδών , επιλέγοντας μόνο στις 3 να βιδώνει και
στις ΑΛΛΕΣ οι τρύπες δεν είναι 6 χιλ. αλλά 10 χιλιοστά έτσι με τέτοιο τρόπο ξεπροβάλλουν τα "κεφάλια" από τις
βίδες δίνονταςτην αίσθηση ότι το CARBON είναι βιδωμένο ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΙΔΕΣ του κάρτερ.
Αποτέλεσμα αισθητικά άψογο και ασφάλεια.Πάμε τώρα στις αντιτριβικές ιδιότητες που πρέπει να έχει όταν συρθεί το
μηχανάκι κάτω.
Αυτό το πετύχαμε χρησιμοποιώντας kevlar στο εσωτερικό μέρος.
Το kevlar είναι ένα άριστο αντιτριβικό υλικό , εκτός από τις γνωστές ιδιότητες που έχει για θωρακίσεις, αλεξίσφαιρα κλπ.
Συμβολή στις κρούσεις έχει το εξωτερικό carbon που εκτός από την εμφάνιση επιβάλλεται , γιατί το kevlar δεν πρέπει
να το βλέπει ο ήλιος για τεχνικούς λόγους.
Τέλος πάμε στα δύσκολα.
ΘΕΡΜΙΚΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Πώς ψύχεται ο κινητήρας;
1 - Με το ψυκτικό υγρό - ψυγείο
2 - Με την βοήθεια του λαδιού που κυκλοφορεί μέσα βαθειά στον κινητήρα και έξω ερχόμενο σε επαφή με το ψυγείο
λαδιού αλλά και με το αλουμινένιο κέλυφος που έχει. Το αλουμίνιο χρησιμοποιείται κατά κόρον γιατί εκτός από τις γνωστές ιδιότητες του, μικρό βάρος , εύκολη κατεργασία είναι και πολύ αγώγιμο, συμβάλλοντας σημαντικά στην ψύξη του κινητήρα.
Άμα πάμε εμείς τώρα να καπακώσουμε τον κινητήρα , τί κάνουμε στην ουσία;
Τον ζεσταίνουμε περισσότερο και αν κυκλοφορούμε καλοκαίρι μέσα στην πόλη ακόμα περισσότερο. Άστα να πάνε.
Πώς θα προστατεύσουμε τον κινητήρα από τις πτώσεις χωρίς να τον ζεσταίνουμε;
Ιδου το πρόβλημα, ιδου οι δυσκολίες.
Πάλι στο INTERNET θα δείτε ότι υπάρχουν καπάκια που για να λύσουν αυτό το πρόβλημα θα δείτε τα πιο απίθανα πράγματα. Τρύπες , ανοίγματα και σχισίματα που έχουν φέρει ένα σχετικό αποτέλεσμα αλλά επιτρέψτε μου να
νομίζω ότι το ζητούμενο εδώ είναι η φιγούρα και οι πωλήσεις.
Θα πείτε, τί κάνουμε τώρα;
- 1η λύση είναι να ζεσταίνεται περισσότερο
- 2η να το γεμίσουμε τρύπες
- 3η να μην βάλουμε τίποτα.
Για να μην σας κουράζουμε περισσότερο μετά από πολλές κατασκευές , δοκιμές,σε όλες τις συνθήκες, TRACKDAY,
δοκιμαστικά στον 6ωρο στις Σέρρες , ταξίδια 5ωρα και 6ωρα και 30.000 χιλιόμετρα καταλήξαμε στην κατασκευή που
ονομάσαμε "indirect contact " και θέσαμε σε παραγωγή. Έχουμε λοιπόν ένα προστατευτικό καπάκι με ωραία
΄ εξωτερική carbon εμφάνιση ισχυρή kevlar εσωτερική αντικρουστική - αντιτριβική ιδιότητα , βιδωμένο με ασφάλεια
χωρίς πατέντες. Προσιτό σε τιμή , ΕΛΛΗΝΙΚΟ με άμεση παράδοση (το βλέπεις και το παίρνεις), χωρίς παραγγελίες
από μακρυά δηλ. γουρούνι στο σακκί και τέλος με την τεχνογνωσία " indirect contact " , δεν είναι σε άμεση επαφή με
το αλουμίνιο αλλά μακρύτερα κάποια δέκατα ισόπαχα . Αυτό ήταν το δυσκολότερο στην σχεδίαση του , επιτρέποντας
στον κινητήρα να" αναπνέει " χωρίς πρόβλημα.
Αυτήν την τεχνοτροπία που εφαρμόσαμε στα TRIUMPH πρώτα , συνεχίζουμε και στις άλλες μάρκες.
Είμαστε πολύ υπερήφανοι γι αυτή την λύση που δώσαμε με τόσο κόπο.
Με πολύ φιλικούς χαιρετισμούς
Κώστας Κυριάκου
Μηχανολόγος - Τεχνολόγος σύνθετων υλικών
www.winnersforce.gr