antonis lironis"... Να έχουν τα καλά δυναμόμετρα 4-5 άλογα
διαφορά να πώ εντάξει 10 άλογα διαφορά μου κάνει εντύπωση!(θεωρώ οτι και τα δύο περιοδικά τα πάνε σε καλά δυναμόμετρα)..."
Τσε Βάαααλε... τα 10 άλογα είναι "σχετικά" μικρή διαφορά. Εδώ στο δικό μου είδα 12...
Πάντως, σχετικά με αυτά που αναφέρει ο Aragorn, οι δυναμομετρήσεις του tiger 1050 σε dynojet (150 και 250) "δείχνουν" από 120 έως 127 άλογα και 10 έως 11 κιλά ροπής.
Να σημειώσω πως το ζητούμενο σε μια δυναμομέτρηση δεν είναι τα απόλυτα νούμερα, αλλά ο τρόπος απόδοσής τους, δηλαδή, οι καμπύλες της ιπποδύναμης και της ροπής.
Για παράδειγμα, στο παρακάτω link, φαίνεται απόδοση 127ps, εντυπωσιακό. Η καμπύλη ροπής όμως;
http://www.grieve.id.au/my_1050_tiger.htmΔείτε παρακάτω τη διαφορά...
http://www.postimage.org/image.php?v=gx1kC_tAΤα παραπάνω έχουν επιτευχθεί με αλλαγή τελικού εξάτμισης, αφαίρεση του snorkel από το φιλτροκούτι, ελεύθερο φίλτρο και τέλος, αλλαγή χαρτογράφησης του εγκεφάλου. Το πρώτο μάλιστα είναι ρυθμισμένο και με Tuneboy.
Επαναλαμβάνω πως, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δούμε τον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται η δύναμη της μοτοσυκλέτας και αν οι παρεμβάσεις που κάναμε είχαν θετικό αποτέλεσμα ή όχι. Είναι τόσοι πολλοί οι παράγοντες που επιρρεάζουν τα νούμερα στο δυναμόμετρο που δεν αξίζει να ασχοληθούμε με συγκρίσεις...
Είναι κλειστό δυναμόμετρο (εσωτερικού χώρου με ελεγχόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας) ή ανοιχτό δυναμόμετρο (στο πίσω μέρος φορτηγού χωρίς ελεγχόμενες συνθήκες); Άλλο να γίνεται η δυναμομέτρηση στους 25 βαθμούς κελσίου με 45% υγρασία και άλλο με 12 βαθμούς κελσίου με υγρασία 12-85%.
Ποιός κατασκεύασε το δυναμόμετρο; Είναι dynojet 150, dynojet 250, Soft Engine? Οι διαφορές τους μπορεί να φτάσουν και το 15%...
Πώς είναι ρυθμισμένο το δυναμόμετρο;
Ποια είναι η κατάσταση της καμπάνας του δυναμόμετρου;
Δέθηκε σωστά η μοτοσυκλέτα, ή το πίσω μέρος της είναι στον "αέρα";
Ακόμα και στο ίδιο δυναμόμετρο με τις ίδιες συνθήκες, δύο μοτοσυκλέτες μπορεί να έχουν διαφορετική απόδοση γιατί τα αλυσιδογράναζα της μιας είναι καινούρια ενώ της άλλης έχουν 10000 χλμ. Οι πιέσεις των ελαστικών διαφέρουν. Οι αλυσίδες δεν είναι γρασσαρισμένες το ίδιο. Οι βενζίνες δεν είναι της ίδιας ποιότητας. Τα αμορτισσέρ δεν είναι στην ίδια κατάσταση κ.ο.κ.
Ακόμα και όλα τα παραπάνω να είναι ίδια, υπάρχει ακόμα η διαφορά κάθε κινητήρα που βγαίνει από το εργοστάσιο, το πως έγινε το στρώσιμο και το πως οδηγεί ο κάθε οδηγός (κάτσε μάστορα να στο ξεκαπνίσω το μηχανάκι...
)
Αυτά από εμένα και κλείνω λέγοντας πως είναι μάταιο να ψάχνουμε την απόλυτη τιμή. Δηλαδή, αν έχω 120 και όχι 127 άλογα από τον τίγρη με χαλάει; Μάλλον έχω πάρει λάθος μηχανή...
ΥΓ: Έχω κάνει συνολικά τρεις δυναμομετρήσεις. Μία σε Soft engine κλειστό δυναμόμετρο ΜΟΝΟ με το τελικό της Scorpion. Μία στο ίδιο Soft engine δυναμόμετρο με τελικό και φίλτρο K&N και αφαίρεση του snorkel και μια σε dynojet 150 κλειστό, με όλα τα παραπάνω και επιλέον το TOR TUNE (χαρτογράφηση της ανοιχτής εξάτμισης της Triumph με κωδικό 20164). Μένει ακόμη μια δυναμομέτρηση στο Soft engine (όπου θα φανούν σταδιακά όλες οι αλλαγές που έχουν γίνει), η οποία θα γίνει μέχρι το τέλος Μαρτίου. Ουφ! γαμ***** να γράφω!