Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!

Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: voyager1970 στις 07/05/2014 1:29 μμ.

Καλά τα ψηφιακά, αλλά μερικά κλασσικά μηχανικά... είναι πάντα αξιόπιστα!

Το Σάββατο σε μια διαδρομή 20km εντός Αθηνών, η ένδειξη της βεζίνης στην εκκίνηση της διαδρομής μου ήταν στην τελευταία χαμηλή "παύλα" στο κατράν και το πορτοκαλί φωτάκι αναμένο (χαμηλή σταθμη τεπόζιτου).
Επίσεις έχω διαπιστώσει πως και χωρίς καμία ένδειξη (καμία παύλα) το τεπόζιτο έχει ακόμα μια μικρή ποσότητα (1-0,5 λίτρο).
Οπότε περίμενα πως είχα μερικά χιλιόμετρα ακόμη πριν το "σβήσημο".
Ομως, τελικά το μηχανάκι έσβησε ενώ στο στο κατράν έδειχνε να έχει καύσιμο (μια παύλα).

Έκλεισα και άνοιξα τον διακόπτη να δώ μήπως "ξεκολλήσει" η ένδειξη, αλλά αυτό το έκει... κολλημένο!
Όταν έφερα το μπιτονάκι και πριν αρχίσω να γεμίσω, πάλι έκανα δοκιμή να δώ την έδειξη μήπως συνήλθε, αλλά και πάλι έδειχνε τα ίδια.
Αφού έβαλα 3-4 λίτρα, ανοίξα τον διακόπτη και ξεκίνησα το μοτέρ και τότε η ένδειξη της βενζίνης μηδενίστηκε και μετά απο 2-χιλιομετρα πορείας έδειξε πως έχει λίγο καύσιμο.

Αποτέλεσμα. Να μην έχω εμπιστοσίνη στην ένδειξη αλλά στην πατροπαράδοτη και αρχαία μεθοδο - τον μερικό χιλιομετροδείκτη!

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: jimstag στις 07/05/2014 2:50 μμ.

συνάδελφε,
όπως έχει απαντηθεί κ σε παλιότερο post (deiktis-benzinis-t5932.html), στον 800ρη τίγρη η ακριβής ένδειξη στάθμης δεν εμφανίζεται ακαριαία μετά το γέμισμα -όπως πχ στα αυτοκίνητα- αλλά αφού η μηχανή διανύσει μερική απόσταση, όπως λέει και το Manual:
"After refuelling, the fuel gauge and range to
empty information will be updated only while
riding the motorcycle. Depending on the
riding style, updating could take up to five
minutes."

Οπότε είναι λογικό αυτό που περιγράφεις. Γενικότερα πάντως, καλό είναι για την υγεια της αντλίας και του μοτέρ να αποφεύγεις το να κινείσαι με ατμούς.
Ερώτηση: όταν έβαλες λίγη ποσότητα και είδες τον δείκτη ακόμα μηδενισμένο (είπαμε, λογικό) το μοτέρ έδινε ή δεν μπορούσες να κινηθείς? Κάτι τέτοιο θα ήταν παράδοξο...

edit:
αυτό που περιγράφεις (ότι μπορεί να σβήσει και η τελευταία παύλα), πάλι περιγράφεται στο Manual:
When the fuel tank is full all 12 bars are
displayed and when empty, no bars are
displayed. Other gauge markings indicate
intermediate fuel levels between full and
empty.

Όμως, η "καμία μπάρα" υποδηλώνει άδειο ντεπόζιτο και συμβαίνει (υπό ΚΣ) μόλις η μηχανή καταναλώσει κ την τελευταία σταγόνα.. κινείσαι δηλαδή με υπολείμματα - η μηχανή σου δηλώνει ότι κυριολεκτικά από στιγμή σε στιγμή θα μείνεις. Θεωρητικά μένεις την στιγμή που εξαφανίζεται η τελευταία αυτή μπάρα.. πρακτικά, μπορεί και μερικά sec νωρίτερα..
Θέλει προσοχή να μην οδηγείς συστηματικά σε τέτοια επίπεδα στάθμης
Change before you have to!

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: CK1 στις 07/05/2014 5:07 μμ.

jimstag"συνάδελφε,
όπως έχει απαντηθεί κ σε παλιότερο post (deiktis-benzinis-t5932.html), στον 800ρη τίγρη η ακριβής ένδειξη στάθμης δεν εμφανίζεται ακαριαία μετά το γέμισμα -όπως πχ στα αυτοκίνητα- αλλά αφού η μηχανή διανύσει μερική απόσταση, όπως λέει και το Manual:
"After refuelling, the fuel gauge and range to
empty information will be updated only while
riding the motorcycle. Depending on the
riding style, updating could take up to five
minutes."

Οπότε είναι λογικό αυτό που περιγράφεις. Γενικότερα πάντως, καλό είναι για την υγεια της αντλίας και του μοτέρ να αποφεύγεις το να κινείσαι με ατμούς.
Ερώτηση: όταν έβαλες λίγη ποσότητα και είδες τον δείκτη ακόμα μηδενισμένο (είπαμε, λογικό) το μοτέρ έδινε ή δεν μπορούσες να κινηθείς? Κάτι τέτοιο θα ήταν παράδοξο...

edit:
αυτό που περιγράφεις (ότι μπορεί να σβήσει και η τελευταία παύλα), πάλι περιγράφεται στο Manual:
When the fuel tank is full all 12 bars are
displayed and when empty, no bars are
displayed. Other gauge markings indicate
intermediate fuel levels between full and
empty.

Όμως, η "καμία μπάρα" υποδηλώνει άδειο ντεπόζιτο και συμβαίνει (υπό ΚΣ) μόλις η μηχανή καταναλώσει κ την τελευταία σταγόνα.. κινείσαι δηλαδή με υπολείμματα - η μηχανή σου δηλώνει ότι κυριολεκτικά από στιγμή σε στιγμή θα μείνεις. Θεωρητικά μένεις την στιγμή που εξαφανίζεται η τελευταία αυτή μπάρα.. πρακτικά, μπορεί και μερικά sec νωρίτερα..
Θέλει προσοχή να μην οδηγείς συστηματικά σε τέτοια επίπεδα στάθμης "




Σωστός σε όλα. Άραγε αν το ντεπόζιτο είναι 19 λίτρα και έχουμε 12 μπάρες σημαίνει ότι κάθε μπάρα αντιστοιχεί περίπου σε 1,5 λίτρο καυσίμου?

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: PTiger800 στις 07/05/2014 6:13 μμ.

CK1"Άραγε αν το ντεπόζιτο είναι 19 λίτρα και έχουμε 12 μπάρες σημαίνει ότι κάθε μπάρα αντιστοιχεί περίπου σε 1,5 λίτρο καυσίμου?"


Από την μέχρι τώρα συμβίωσή μου με τον τίγρη, απαντώ ναι.

Εξαίρεση είναι η πρώτη μπαρα. Όλοι συνηθίζουμε να γεμίσουμε το ντεπόζιτο μέχρι την τάπα (πράγμα αντίθετο με τις οδηγίες του κατασκευαστή). Ο δείκτης λοιπόν μόλις φτάσει στην θέση που ορίζει ο κατασκευαστής δείχνει 12 μπάρες. Εμείς γεμίζουμε παραπάνω, αλλά ο δεικτης δεν μπορεί να δείξει 13 μπάρες.

Μέχρι τώρα λοιπόν κατά μέσο όρο ο δικός μου τίγρης "καιει" μία μπάρα ανά κάτι λιγότερο από 20km (μέσα στην πόλη). Συνήθως όπως εξήγησα πριν, η πρώτη βαστάει περίπου 40km. Άρα αρχίζει να γκρινιάζει για βενζίνη στα 40+9χ20(παρά κάτι) ~210km. Καμιά φορά λίγο λιγότερα, καμία φορά λίγο περισσότερα...
Με τον όρο γκρινιάζει εννοώ ανάβει το λαμπάκι.

Τώρα ξέροντας αυτό, και ειδικά όταν έχω διαδρομή μπροστά μου, φροντίζω να ανεφοδιάζομαι στο πρώτο βενζινάδικο μετα τα περίπου 150 διανυθέντα χιλιόμετρα. Άρα αυτό σημαίνει ότι στο ταξίδι έχω καβάτζα τουλάχιστον 70km μέχρι να αρχίσω να αγχώνομαι και περίπου 100 μέχρι να με λούσει κρύος ιδρώτας. Στην Ελλαδίτσα μας τόσα είναι συνήθως υπεραρκετά. Για πιο έξω δεν ξέρω.

Επίσης, ειδικά όταν παίζουμε στις χαμηλές στάθμες καυσίμου, καλό είναι οι υπολογισμοί να γίνονται "μετά φόβου", γιατί απλούστατα και ο υπολογιστής κάνει κάποιες πράξεις με κάποια παρελθόντα δεδομένα (πόσο έκαψε μέχρι τώρα, με τι γκάζι πήγαινες μέχρι τώρα, με τι γκάζι πας τωρα κ.λπ., κ.λπ.). Όλα αυτά όμως μπορεί να αλλάξουν στο άμεσο μέλλον.
Π.χ. να σου λέει ότι έχεις μία μπάρα, αλλά μέχρι τώρα να πήγαινες κατηφόρα και ξαφνικά να θες να ανεβείς. Τότε μπορεί να βρεθείς προ εκπλήξεως....
...metal under tension, begging you to touch and go...

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: CK1 στις 08/05/2014 9:34 πμ.

PTiger800"
CK1"Άραγε αν το ντεπόζιτο είναι 19 λίτρα και έχουμε 12 μπάρες σημαίνει ότι κάθε μπάρα αντιστοιχεί περίπου σε 1,5 λίτρο καυσίμου?"


Από την μέχρι τώρα συμβίωσή μου με τον τίγρη, απαντώ ναι.

Εξαίρεση είναι η πρώτη μπαρα. Όλοι συνηθίζουμε να γεμίσουμε το ντεπόζιτο μέχρι την τάπα (πράγμα αντίθετο με τις οδηγίες του κατασκευαστή). Ο δείκτης λοιπόν μόλις φτάσει στην θέση που ορίζει ο κατασκευαστής δείχνει 12 μπάρες. Εμείς γεμίζουμε παραπάνω, αλλά ο δεικτης δεν μπορεί να δείξει 13 μπάρες.

Μέχρι τώρα λοιπόν κατά μέσο όρο ο δικός μου τίγρης "καιει" μία μπάρα ανά κάτι λιγότερο από 20km (μέσα στην πόλη). Συνήθως όπως εξήγησα πριν, η πρώτη βαστάει περίπου 40km. Άρα αρχίζει να γκρινιάζει για βενζίνη στα 40+9χ20(παρά κάτι) ~210km. Καμιά φορά λίγο λιγότερα, καμία φορά λίγο περισσότερα...
Με τον όρο γκρινιάζει εννοώ ανάβει το λαμπάκι.

Τώρα ξέροντας αυτό, και ειδικά όταν έχω διαδρομή μπροστά μου, φροντίζω να ανεφοδιάζομαι στο πρώτο βενζινάδικο μετα τα περίπου 150 διανυθέντα χιλιόμετρα. Άρα αυτό σημαίνει ότι στο ταξίδι έχω καβάτζα τουλάχιστον 70km μέχρι να αρχίσω να αγχώνομαι και περίπου 100 μέχρι να με λούσει κρύος ιδρώτας. Στην Ελλαδίτσα μας τόσα είναι συνήθως υπεραρκετά. Για πιο έξω δεν ξέρω.

Επίσης, ειδικά όταν παίζουμε στις χαμηλές στάθμες καυσίμου, καλό είναι οι υπολογισμοί να γίνονται "μετά φόβου", γιατί απλούστατα και ο υπολογιστής κάνει κάποιες πράξεις με κάποια παρελθόντα δεδομένα (πόσο έκαψε μέχρι τώρα, με τι γκάζι πήγαινες μέχρι τώρα, με τι γκάζι πας τωρα κ.λπ., κ.λπ.). Όλα αυτά όμως μπορεί να αλλάξουν στο άμεσο μέλλον.
Π.χ. να σου λέει ότι έχεις μία μπάρα, αλλά μέχρι τώρα να πήγαινες κατηφόρα και ξαφνικά να θες να ανεβείς. Τότε μπορεί να βρεθείς προ εκπλήξεως...."


Για το τελευταίο που γράφεις δεν είμαι σίγουρος. Η μπάρες δείχνουν μόνο την στάθμη καυσίμου και δεν επηρεάζονται από το στυλ οδήγησης. Αυτό που μάλλον εννοείς είναι η ένδειξη για το υπόλοιπο χλμ μέχρι τον ανεφοδιασμό. Αυτό ναι είναι εντελώς αναξιόπιστο υπό την έννοια οτί εξαρτάται από το πως και που οδηγείς και την τρέχουσα κατανάλωση.

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: PTiger800 στις 08/05/2014 10:22 πμ.

CK1"Για το τελευταίο που γράφεις δεν είμαι σίγουρος. Οι μπάρες δείχνουν μόνο την στάθμη καυσίμου και δεν επηρεάζονται από το στυλ οδήγησης. Αυτό που μάλλον εννοείς είναι η ένδειξη για το υπόλοιπο χλμ μέχρι τον ανεφοδιασμό."


Σωστός, αυτό ακριβώς εννοώ.
...metal under tension, begging you to touch and go...

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: Panos69 στις 10/05/2014 12:36 πμ.

Είναι γνωστό ότι το ντεπόζιτο στο Tiger 800 έχει μια ονομαστική χωρητικότητα (21 λίτρα αν θυμάμαι καλά) αλλά δεν μπορείς να την εξαντλήσεις όλη. Ίσως κατασκευαστικά η λήψη της αντλίας καυσίμου είναι σε τέτοιο σημείο που "ξενερίζει" και αρχίζει να ρουφαει αέρα ενώ ένα χιλιοστό πιο κάτω υπάρχει ίσως 1 - 1,5 λίτρο καυσίμου ακόμα.

Για το λόγο αυτό ακόμα κι αν "μείνεις" δεν πρόκειται να γεμίσεις με την ονομαστική χωρητικότητα αλλά με κάτι λιγότερο.

Γιατί η Triumph δεν αναφέρει την "ωφέλιμη" χωρητικότητα αλλά την ονομαστική, δεν το ξέρω.

Αυτά σχετικά με το πόσο καύσιμο υπάρχει ακόμα παρότι εσύ έχεις μείνει από βενζίνη.

Τώρα, η ένδειξη στάθμης είναι ένα άλλο θέμα.

Συνήθως, για την μέτρηση χρησιμοποιείται ένα ποτενσιόμετρο και ένα φλοτέρ.

Το φλοτέρ ακολουθεί την στάθμη και το ποτενσιόμετρο αναλαμβάνει να στέλνει μια τάση ανάλογη με την στάθμη (προσοχή όχι απαραίτητα ανάλογη με την ποσότητα) που μένει. Εξηγώ παρακάτω γιατί το τονίζω αυτή.

Εδώ χρειάζονται δύο διορθώσεις για να έχεις αξιόπιστη ένδειξη.

1η διόρθωση.
Η στάθμη είναι απόλυτα ανάλογη με την ποσότητα που μένει μόνο αν το ρεζερβουάρ έχει κανονικό σχήμα πράγμα που δεν ισχύει.

Στην πράξη, διαφορά στάθμης 1 Cm σημαίνει Χ ποσότητα στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ (που ειναι φαρδύ) και π.χ. Χ/3 στο κάτω (που είναι στενό). Αυτό πρέπει να το αντισταθμίσει ο κατασκευαστής. Θα το κάνει με επιτυχία;

Στο Transalp 650 π.χ. ξεκινώντας από γεμάτο ρεζερβουάρ, η ένδειξη κατέβαινε απίστευτα αργά στην αρχή και απίστευτα γρήγορα στο τέλος.

Η 2η διόρθωση εχει να κάνει με την σταθερότητα της ένδειξης στάθμης.

Το φλοτέρ, οταν η μηχανή κινείται, ανεβοκατεβαινει τρελλά αφού το καύσιμο κάνει κύματα μέσα στο ρεζερβουάρ.

Κανονικά, αν ο κατασκευαστής δεν παρέμβαλε ένα συγκεκριμένο μηχανισμό, η ένδειξη στάθμης θα ανεβοκατέβαινε σαν τρελή είτε επειδή έπεσες σε μια λακούβα, επειδή σταμάτησες απότομα στο φανάρι, επειδή έφυγες με σούζα (εκεί ειδικά θα έδειχνε μηδέν!).

Για να μην σε τρελάνει λοιπόν το συνεχές πάνω κάτω, υπάρχει κύκλωμα που βάζει "αδράνεια" εξαφανίζοντας τις απότομες αυξομειώσεις. Για το λόγο αυτό, αργεί να ανεβεί η ένδειξη αφού γεμίσεις το ρεζερβουάρ από άδειο.

Αυτές οι δυο διορθώσεις έχουν παρενέργειες στην ακρίβεια της στάθμης. Το ίδιο όμως ισχύει και στα αναλογικά όργανα.

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: voyager1970 στις 12/05/2014 11:51 πμ.

Ολα τα Tiger 800 & Tiger 800XC έχουν 19-λίτρα χωριτικότητα σύμφωνα με τα manual Triumph!!!

Αλλά εάν το γεμίσεις ξεπερνώτας την στάθμη πάνω απο τον προφυλακτήρα για το ακροφύσιο αντλίας βενζίνης, τότε μπορεί να φτάσει περίπου τα 20-λίτρα.

Η "καμία μπάρα" πολλές φορές ενώ θεωριτικά νομιζείς πως είναι άδειο το τεπόζιτο, εξακολουθεί να έχει μια μικρή ποσότητα βενζίνης (0,3- 1 λίτρο). Ο αισθητήρας σε αυτήν την πολύ χαμηλή στάθμη δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά.

Την πάτησα πρώτη αλλά και τελευταία φορά γιατί ενω έδειχνε μια μπάρα υπόλοιπο βενζίνης, τελικά έσβησε και εξακολουθούσε ο αισθητήρας να έχει την ίδια ένδειξη.
Και μην φανταστείται πως ο αισθητήρας είναι κορυφέας ποιότητας και τεχνολογίας! Τα ίδια έχουν συμβεί σε Honda, Yamaha, κλπ.

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: CK1 στις 12/05/2014 4:04 μμ.

Τελικά οι μόνες αξιόπιστες "μπάρες" είναι αυτές που παραγγέλνεις ποτάκι.

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: voyager1970 στις 12/05/2014 4:32 μμ.

CK1"Τελικά οι μόνες αξιόπιστες "μπάρες" είναι αυτές που παραγγέλνεις ποτάκι. "


Δεν Νομίζω... εκεί αν έχει θέμα αξιοπιστίας... από "βενζίνη" ΕΚΟ 95 & diesel στην καλύτερη... έως φωτιστικό πετρέλαιο & μαζούτ!!!

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: CK1 στις 12/05/2014 5:08 μμ.

voyager1970"
CK1"Τελικά οι μόνες αξιόπιστες "μπάρες" είναι αυτές που παραγγέλνεις ποτάκι. "


Δεν Νομίζω... εκεί αν έχει θέμα αξιοπιστίας... από "βενζίνη" ΕΚΟ 95 & diesel στην καλύτερη... έως φωτιστικό πετρέλαιο & μαζούτ!!! "


Αναφερόμουν μονό στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα. Έχεις όσο βλέπεις στο ποτήρι.

Εκτός και αν έχεις πιεί κάτι παραπάνω...

Re: Εσφαλμένη ένδειξη βενζίνης - Αδείο τεπόζιτο!  

  Από: voyager1970 στις 12/05/2014 5:31 μμ.

Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι φίλε Χάρη!