Φίλε Μιχάλη
1) Οταν αρχικά γράφεις «δεν καταλαβένει τίποτα...», συγνώμη, αλλά υποδηλώνεις πως ΔΕΝ χρειάστηκε ποτέ να κανεις ΚΑΜΙΑ συντήρηση (λάδια, τσιμούχες ή ελατήρια).
2) Οταν γράφεις 250.000 χλμ, δεν εννοήτε πως αθροίζουμε τα χιλιόμετρα απο 2 ή 3 όμοια μηχανάκια που έχουν περάσει στην κατοχή μας. Αλλά, μιλάμε για ΕΝΑ όχημα. Τώρα, εκεί που γράφεις «ΑΓΝΩΣΤΟ πόσα χιλιόμετρα», εαν αυθαίρετα θεωρείς πως μπορεί να έχει άλλα 100~150.000χλμ, δικαίωμα σου! Αλλά δεν είναι σωστό.
3) Ολα τα ελατήρια (πιρουνιού και πίσω αμορτισέρ) με την χρήση... φθείρονται.
Γενικά ολα τα μεταλλικά υλικά, όταν καταπονούνται από επαναλαμβανόμενες ή χρονικά μεταβαλλόμενες (δυναμικές) τάσεις, μπορούν να αστοχήσουν σε θραύση, ακόμη και όταν οι τιμές των τάσεων αυτών βρίσκονται αρκετά χαμηλότερα από την αντοχή του υλικού σε θραύση. Η αστοχία που εμφανίζεται στα μεταλλικά υλικά λόγω της επίδρασης δυναμικών καταπονήσεων ονομάζεται ΚΟΠΩΣΗ (fatigue).
Χαρακτηριστικά, αυτό το διαπιστώνεις εάν το εξαρμώσεις και μετρήσεις το ελεύθερο μήκος το ελατηρίου σε σχέση με τις προδιαγραφές και τα όρια του κατασκευαστή.
4) Τα δοχεία αζώτου ή λαδιού δεν χρειάζονται συντήρηση;;; Το μεν άζωτο μετά απο μερικά χρόνια λειτουργίας έχει «φύγει» μεγάλος μέρος του, όσο για τα λάδια του αμορτισέρ μετά απο 100,000 χλμ σίγουρα δεν κάνουν σωστά την δουλεία τους. Εαν και εδώ πάλι ενοήτε πως κάνεις συντήρηση.... no problem!
5) Εάν όπως λές έχεις μπεί και πίστα (CBR600F), μόλις αρχίζεις και ζορίσεις το μηχανάκι στις στροφές... το πρώτο πράγμα που θα αρχίζει να τα «παίζει» είναι η αναρτήσεις. Τώρα, εάν είσουν ταλεντάρα και με τις «μαμά» αναρτήσεις έκανες γρήγορους γύρους μπράβο... είσαι η εξαίρεση! Εάν πάλι έκανες χαλαρούς γύρους .. no problem!
6) Οι αναρτήσεις ΓΕΝΙΚΑ... δεν είναι άφθαρτες! Η Honda εν γένει ΕΒΑΖΕ καλές αναρτήσεις ΤΟΤΕ. Οχι όμως πως τα showa είναι αθάνατα! Και εγώ είχα ένα XRV650 ’89 και του είχα μηδενίσει το κοντέρ 3-φορές!!!! Η "μαμίσια" αναρτηση ήταν το πρώτο που άλλαξα με aftermarket, και έγινε τον 2ο χρόνο (42.000χλμ). Απο τότε, το πήγαινα στον Τασούλη για σερβις κάθε 60~70.000χλμ
7) Περιτό να πούμε σε αγώνες οι αναρτήσεις (και όχι μονο) δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που έχουν οι μοτοσυκλέτες του εμπορίου!
Τέλος, δεν υιοθετώ και δεν αναπαράγω κλισέ! Τα άνωθεν τα έχω δεί έμπρακτα σε δικές μου μοτοσυκλέτες μετά την αλλαγή τους με σοβαρή ανάρτηση, όπου είδα ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ αποτελεσματα!
Βεβαια, δέχομαι πως υπάρχουν αναβάτες που είναι ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ – ΤΑΛΕΝΤΑ, οι οποίοι και με σούστες στην μοτοσυκλέτα τους την οδηγούν γρήγορα και χωρίς πρόβλημα!