Βελτίωση μοτέρ στο Daytona T595 ¶
Από: T595 στις 07/02/2009 11:35 μμ.
Το μοτέρ αυτό είναι το πρώτο 955κεκ ψεκαστό της Triumph, με ψεκασμό της Sagem και χαρακτηριστικά του από το εργοστάσιο είναι:
engine type DOHC in-line 3 cylinder
maximum power 130 PS (128 bhp) @ 10200 rpm
maximum torque 100.0 Nm @ 8500 rpm
displacement 955 cc
bore x stroke 79 x 65 mm
compression ratio 11.2 : 1
cylinder numbering left to right
firing sequence 1-2-3
fuel system type multipoint sequential electronic fuel injection
injectors twin pencil solenoid operated plate valve
fuel pump submerged electric
fuel pressure 3 Bar
ignition digital inductive via electronic engine management system
rev limiter electronic @ 10,800 rpm
spark plug type NGK DPR 8EA-9
spark plug gap 0.8 - 0.9 mm
transmission 6 speed constant mesh
clutch type wet, multi-plate
Στην μορφή αυτή φορέθηκε στο T595 το 1997 και το 1998. Το 1999-2001 το μοντέλο άλλαξε ονομασία και έγινε 955i αλλά ο κινητήρας παρέμεινε ουσιαστικά ο ίδιος με κάποιες αλλαγές στον χρονισμό των εκκεντροφόρων και κάτι άλλα ψιλά. Από το 2002 και μετά το όνομα παραμένει 955i, αλλά δέχεται εκτεταμένες αλλαγές σε εμφάνιση και μοτέρ που τώρα πια αποδίδει 148 ονομαστικά άλογα.
Η έρευνα έδειξε ότι από το συγκεκριμένο μοτέρ του Τ595 ('97-'98) μπορεί κανείς να πάρει παραπάνω δύναμη βελτιώνοντας τα εξής σημεία:
1) Εισαγωγή μείγματος
Η πολλαπλή της εισαγωγής είναι γενικώς χοντροφτιαγμένη. Η βασική δουλειά που έπρεπε να γίνει εδώ ήταν το καθάρισμα και γυάλισμα των αυλών καθώς και η επεξεργασία των αξόνων των πεταλούδων του γκαζιού που είναι πολύ χοντροί και έτσι όπως βρίσκονται στο μέσο της ροής του αέρα, αποτελούν σημαντικό εμπόδιο.
Πάνω λοιπόν που ήμουν έτοιμος να της επιτεθώ με το πιστό μου dremel, βρήκα μια ήδη φτιαγμένη από την αγωνιστική ομάδα της Jack Liley στο Ebay, η οποία και έγινε δική μου για πολύ λίγα χρήματα.
Πολλαπλή Εισαγωγής 1
Πολλαπλή Εισαγωγής 2
Πολλαπλή Εισαγωγής 3
2) Εκκεντροφόροι
Ο εκκεντροφόρος εξαγωγής του πρώτου μοντέλου δεν είναι απόλυτα σωστά χρονισμένος με αποτέλεσμα να δημιουργεί τρύπα στις μεσαίες. Η Triumph το διέγνωσε το πρόβλημα και το έλυσε στα μοντέλα από το 1999 και μετά και έχει πια τον νέο εκκεντροφόρο στον κατάλογο των performance accessories για το Τ595. Δύσκολα όμως τον βρίσκεις ως μεταχειρισμένο στο EBAY και για καινούργιο δεν το συζητάμε. Η λύση πάντως είναι απλή. Μηχανουργική κατεργασία του γραναζιού έτσι ώστε η τρύπα απ' όπου περνάει η βίδα που στερεώνει το γρανάζι στον εκκεντροφόρο, να γίνει αυλάκι, ώστε να μπορέσει ο εκκεντροφόρος να χρονιστεί σωστά (+5 μοίρες).
Γρανάζι Εκκεντροφόρου
Η όλη διαδικασία έχει βέβαια την φασαρία της και θέλει προσοχή και ειδικά εργαλεία, αλλά ας είναι καλά το ebay.
Μοιρογνωμόνιο
Μικρόμετρο
3) Κεφαλή
Εδώ υπάρχουν πάντα κρυμμένα άλογα σε μοτέρ παραγωγής. Η ροϊκή κατεργασία είναι γενικώς πολύ χρονοβόρος και σε κανέναν κινητήρα παραγωγής δεν γίνεται από το εργοστάσιο, το οποίο φτάνει μέχρι ένα σημείο που να είναι ικανοποιητικός ο λόγος κόστος/αποτέλεσμα. Πρέπει όμως να ξέρεις λίγο τι κάνεις, για να έχεις το σωστό αποτέλεσμα. Εγώ πήρα κατατοπιστικότατες οδηγίες από ένα παλιό site του δημιουργού του Tuneboy, που είχα σώσει στο PC μου (δεν παίζει πια live) καθώς και από τον JD Hord και το διακινδύνευσα. Το αποτέλεσμα θα το δούμε σύντομα...
Οι αυλοί εξαγωγής της κεφαλής δουλεύουν πολύ καλά, αλλά αυτοί της εισαγωγής θέλουν λίγο δουλειά για βελτιστοποιηθεί η ροή του εισερχόμενου μείγματος. Πήρα λοιπόν το dremel και ξεκίνησα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι κάπως έτσι:
Αυλός εισαγωγής - Από την μεριά της πολλαπλής
Αυλός εισαγωγής - Από την μεριά των βαλβίδων
Ακολούθησα και την συμβουλή του JD Hord και "κατέβασα" την κεφαλή 0,4mm, για αύξηση της συμπίεσης.
Πλανισμένη κεφαλή
Τώρα είμαστε σε αναμονή κάποιων πραγμάτων που έχω ψωνίσει για να γίνει η τελική συναρμολόγηση...
Για την τελική ρύθμιση του χάρτη ψεκασμού και αβάνς υπάρχει το Tuneboy καθώς κι ένας wide band lamba sensor με τον ανάλογο controller για να κάνω πλήρες datalogging εν κινήσει και να δω σε ποια σημεία του χάρτη της ανάφλεξης πρέπει να γίνει επέμβαση.
Tuneboy - Tune Edit
Wide Band Controller
Η συνέχεια επί της οθόνης σας...
0 rows returned