dimchris"Όντως έχει ξαναγίνει ακρετές φορές αυτή η κουβέντα. Για Ελλάδα ίσως να κάθονται καλύτερα τα 15/50 λόγω θερμοκρασιών.
Τα 300V της Motul είναι καθαρά αγωνιστικό λάδι και ενώ άκουγα τα καλύτερα από άλλους με supersport μηχανάκια δε τα χρησιμοποίησα ελάχιστα (σε αντίθεση με τα 5100 και 7100). Πάνε και 7-8 χρόνια που τα γλυκοκοιτούσα αλλά από όσο θυμάμαι τότε δεν κάλυπταν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Όπως και να έχει τώρα που τα έβαλες μη τα κρατήσεις πάνω από 3,000 χλμ. Οι περισσότεροι τα άλλαζαν στα 1,500 χλμ. "
300V Factory Line lubricants are especially formulated for the severity of racing applications. Based around the Ester Core® technology, 300V Factory Line lubricants provide the best engine response and protection at very high temperatures and RPM, throttle feedback, clutch feel and ultimate gearbox protection. Six viscosity grades are available for track/road applications with 100 % shear stability and constant oil pressure and two viscosity grades are available for off-road with optimal traction.
Developed in close partnership with Worldwide Factory Teams, the 300V Factory Line range of lubricants are also available to the general public who demand only the best!7100 is Motul’s dedicated 100 % synthetic range of lubricants for modern high performance 4-stroke motorcycle engines. Ester technology and optimized additives ensure clutch compatibility, gearbox durability and power response from the engine. With a variety of viscosity grades to choose from, you can be sure to find the right lube for your bike and your riding style.
5100 is Motul’s Technosynthese® range of lubricants formulated with esters. For the price conscious, you can still be sure that this range of lubricants is certainly not lacking in performance and protection. They are especially formulated for the highest possible reliability for more general everyday use.
For sure, the requirements of a lubricant for normal everyday use of your motorcycle are entirely different from those of the demands of racing.
Αντιγραφω αυτο που ειχα γραψει και στο αλλο τοπικ. Μετα απο 2 αλλαγες με τα 300v, τα λαδια τα κρατησα 7000+ χλμ και ειχανε ακομα τελεια υφη και χρωμα, χωρις προβληματα με τον συμπλεκτη και ΠΟΤΕ δεν εκαψε ουτε σταγονα!!! Δεν συμπληρωσα ποτε, μιας και τα ρεστα απο το 4λιτρο τα εβαλα στο παπι της οικογενειας. Απο αποδοση δεν μπορω να δωσω επιχειρηματα, μιας και σε δυναμομετρο δεν το εχω συγκρινει με αλλα λαδια, αλλα απο λεγομενα και βιντεο αλλων στο youtube, εχει διαφορα.