Re: αμορτισερ..και ρυθμησεις
¶
Από: Polymhxanos στις 20/01/2011 5:29 μμ.
Στο απλό δεν έχει καμία ρύθμιση, τάπες σκέτες έχει χωρίς κανένα ρυθμιστήρι. Χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν γίνεται ρύθμιση αν κάποιος ξέρει πως.
Προφόρτιση είναι πόσο πιέζεται το ελατήριο. Τα πηρούνια με ρύθμιση προφόρτισης έχουν μια χοντρή βίδα στο πάνω μέρος, που βιδωνοντάς την, πιέζεται περισσότερο το πάνω άκρο του ελατηρίου μέσα στο πηρούνι, ενώ ξεβιδώνοντας πιέζεται λιγότερο.
Απόσβεση επαναφοράς, είναι πόσο φρενάρουν τα υδραυλικά μέσα στο πηρούνι, την κίνηση του πηρουνιού καθώς αυτό επανέρχεται στην αρχική του θέση. Συνήθως είναι ένα μικρό βιδάκι, στην πάνω τάπα του κάθε καλαμιού.
Απόσβεση συμπίεσης, είναι πόσο φρενάρουν τα υδραυλικά μέσα στο πηρούνι, την κίνηση του πηρουνιού καθώς αυτό συμπιέζεται. Συνήθως είναι ένα μικρό βιδάκι στο ΚΑΤΩ μέρος του πηρουνιού, κάτω από την περιοχή του φρένου.
Άλλα πηρούνια δεν έχουν καμία ρύθμιση (όπως το STR) , άλλα έχουν μόνο προφόρτιση (που είναι και η πιο βασική ρύθμιση), μερικά πιο προσεγμένα έχουν προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς, και τα τελευταία χρόνια χαιρόμαστε να βλέπουμε μοντέλα μοτοσυκλετών που έχουν ΚΑΙ ΤΙΣ τρεις ρυθμίσεις.
Αντίστοιχα με το πηρούνι, στο αμορτισέρ πίσω, έχει σε διάφορες θέσεις τα σχετικά βιδάκια ή κοχλίες, συνήθως η απόσβεση επαναφοράς είναι βιδάκι στο κάτω μέρος του αμορισέρ, ενώ το βιδάκι απόσβεσης συμπίεσης είναι κάπου στο πάνω μέρος ή αν υπάρχει, στο ξεχωριστό δοχείο αζώτου-λαδιού.
Η βασική ιδέα από την οποία πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ξεκινήσει μια σωστή ρύθμιση ανάρτησης, είναι ο κανόνας του 1/3. Αυτό σημαίνει ότι με το βάρος σου πάνω στην μοτό, ακίνητος, η μοτοσυκλέτα πρέπει να βυθίζεται στο 1/3 της διαδρομής της ανάρτησης. Και μπροστά και πίσω.
Παράδειγμα: Το πηρούνι έχει 120mm συνολική διαδρομή; E με εσένα επάνω, πρέπει για να είναι ρυθμισμένο στα μέτρα σου, να τρώει 40mm. Αν το πετύχεις αυτό με την ρύθμιση προφόρτισης, έχει πετύχει το 70% της ρύθμισης της ανάρτησης στα μέτρα σου. Από κεί και πέρα, μπαίνουν και ΠΟΛΛΟΙ άλλοι παράγοντες αλλά αρχίζει και ξεφεύγει η απάντησή μου από την ερώτησή σου.
Και τι γίνεται όταν δεν έχει ρυθμίσεις θα ρωτήσεις: Σε αυτήν την περίπτωση, παίζεις με το ιξώδες του λαδιού μέσα στο πηρούνι (για τις αποσβέσεις), με την ποσότητα-στάθμη του λαδιού για την διαδρομή, και με ελατήρια ή αποστάτες για την προφόρτιση. Είναι δλδ αρκετα πιο μπελάς η κατάσταση, γιατί θέλει λύσε-δέσε, αλλά γίνεται αν κάποιος ξέρει.
Δύσκολα θα βρεις απαντήσεις γραπτές, πιο καλά από κοντά, σε κάποια μάζωξη του φόρουμ, ρώτα από κοντά κάποιον που ξέρει, μια εικόνα είναι 1000 λέξεις.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html