Αμορτισέρ και ρυθμίσεις

Αμορτισέρ και ρυθμίσεις  

  Από: devil... στις 19/01/2011 5:01 μμ.

παιδια ανοιγω νεο θεμα. εψαξα λιγακι αλλα δεν βρηκα καπου καποιο θεμα περι πως πρεπει να ειναι ενα μηχανακι σωστα στημενο οσον αφορα τη ρυθμιση αμορτισερ. ειναι ενα περιπλοκο θεμα και ξερω εχει να κανει με το αν το μηχανακι εχει ρυθμιζομενα αμορτισερ ή οχι. street vs street-r ας πουμε...

http://www.youtube.com/watch?v=PZhoRuUoC3k

εδω ας πουμε λεει ο τυπος με λιγα λογια οτι αν εισαι παραπανω κιλα... δεν θα δουλεψει το μηχανακι σωστα. αρα πρεπει να φτιαξεις τα αμορτισερ...ειναι λιγο σπαζοκεφαλια το ολο θεμα... αλλα πιστευω οτι ειναι μια καλη ενοτητα να ασχοληθουμε... δηλαδη ρωταω εγω οσοι εχουν μηχανακια που δεν ρυθμιζουν τι κανουν ωστε να ειναι μια χαρα. αλλαζουν ολο το αμορτισερ μπρος-πισω, ή παιζει να αλλαξουν μονο πισω και μπροστα να βαλουν ελατηρια? η βασικα μου ερωτηση ειναι τι βελτιωσεις μπορεις να του κανεις και ποσο θα ειναι το κοστος περιπου? θα μου πειτε παρε το street -r και εισαι κομπλε. αλλα πραγματικα ασχετα με το μηχανακι θα ηθελα να ξερω τι παιζει με αυτο το θεμα... αν γνωριζεται κατι θα ηταν χαρα μου να μαθω. μ'αρεσει να παιδευομαι...

Re: αμορτισερ..και ρυθμισεις  

  Από: Polymhxanos στις 19/01/2011 6:08 μμ.

Τίποτα το πολύπλοκο. Ένα και ένα κάνουν δύο είναι.

1. Eίναι ''ρυθμίσεις'' όχι ρυθμήσεις Διόρθωσέ το ή έστω ας το διορθώσει κάποιος μοδεράτορας.

2. Υπάρχει αναλυτικός οδηγός για τις αναρτήσεις εδώ στο forum, γραμμένο από την Ελένη, ψάξτο λίγο.

3. Και λογικό διάγραμμα, στα αγγλικά μεν, πλήρες δε.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html
 Ανανεώθηκε στις 30 Απρ 2020 16:46, διορθώθηκε 1 φορά συνολικά.

Re: αμορτισερ..και ρυθμησεις  

  Από: tharis στις 19/01/2011 6:09 μμ.

Δε ρωτας κατι συγκεκριμενο ...

Δες κι εδω που εχουμε βαλει διαφορα αρθρα
uthmisi-anartisis-daytona-675-t2808.html

Αν μπορεις να ρυθμισεις την αναρτηση σου την ρυθμιζεις αναλαγα τη χρηση που θελεις να κανεις. Αν δε μπορεις, την αλλαζεις..
. Εμπειρία είναι αυτό που κερδίζεις, όταν δεν κερδίζεις αυτό που θες ..

Re: αμορτισερ..και ρυθμησεις  

  Από: black_power στις 20/01/2011 5:10 μμ.

στο απλο street triple, τα μπροστινά πηρούνια παίρνουν κάποια ρύθμιση;
γενικά τώρα, η προφόρτιση τι είναι;
το πίσω ελατήριο εχει ρύθμιση που το σφίγγεις ή το χαλαρώνεις... στο daytona και στο triple R τι επιπλέον γίνετε;

Re: αμορτισερ..και ρυθμησεις  

  Από: Polymhxanos στις 20/01/2011 5:29 μμ.

Στο απλό δεν έχει καμία ρύθμιση, τάπες σκέτες έχει χωρίς κανένα ρυθμιστήρι. Χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν γίνεται ρύθμιση αν κάποιος ξέρει πως.

Προφόρτιση είναι πόσο πιέζεται το ελατήριο. Τα πηρούνια με ρύθμιση προφόρτισης έχουν μια χοντρή βίδα στο πάνω μέρος, που βιδωνοντάς την, πιέζεται περισσότερο το πάνω άκρο του ελατηρίου μέσα στο πηρούνι, ενώ ξεβιδώνοντας πιέζεται λιγότερο.

Απόσβεση επαναφοράς, είναι πόσο φρενάρουν τα υδραυλικά μέσα στο πηρούνι, την κίνηση του πηρουνιού καθώς αυτό επανέρχεται στην αρχική του θέση. Συνήθως είναι ένα μικρό βιδάκι, στην πάνω τάπα του κάθε καλαμιού.

Απόσβεση συμπίεσης, είναι πόσο φρενάρουν τα υδραυλικά μέσα στο πηρούνι, την κίνηση του πηρουνιού καθώς αυτό συμπιέζεται. Συνήθως είναι ένα μικρό βιδάκι στο ΚΑΤΩ μέρος του πηρουνιού, κάτω από την περιοχή του φρένου.

Άλλα πηρούνια δεν έχουν καμία ρύθμιση (όπως το STR) , άλλα έχουν μόνο προφόρτιση (που είναι και η πιο βασική ρύθμιση), μερικά πιο προσεγμένα έχουν προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς, και τα τελευταία χρόνια χαιρόμαστε να βλέπουμε μοντέλα μοτοσυκλετών που έχουν ΚΑΙ ΤΙΣ τρεις ρυθμίσεις.

Αντίστοιχα με το πηρούνι, στο αμορτισέρ πίσω, έχει σε διάφορες θέσεις τα σχετικά βιδάκια ή κοχλίες, συνήθως η απόσβεση επαναφοράς είναι βιδάκι στο κάτω μέρος του αμορισέρ, ενώ το βιδάκι απόσβεσης συμπίεσης είναι κάπου στο πάνω μέρος ή αν υπάρχει, στο ξεχωριστό δοχείο αζώτου-λαδιού.

Η βασική ιδέα από την οποία πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ξεκινήσει μια σωστή ρύθμιση ανάρτησης, είναι ο κανόνας του 1/3. Αυτό σημαίνει ότι με το βάρος σου πάνω στην μοτό, ακίνητος, η μοτοσυκλέτα πρέπει να βυθίζεται στο 1/3 της διαδρομής της ανάρτησης. Και μπροστά και πίσω.



Παράδειγμα: Το πηρούνι έχει 120mm συνολική διαδρομή; E με εσένα επάνω, πρέπει για να είναι ρυθμισμένο στα μέτρα σου, να τρώει 40mm. Αν το πετύχεις αυτό με την ρύθμιση προφόρτισης, έχει πετύχει το 70% της ρύθμισης της ανάρτησης στα μέτρα σου. Από κεί και πέρα, μπαίνουν και ΠΟΛΛΟΙ άλλοι παράγοντες αλλά αρχίζει και ξεφεύγει η απάντησή μου από την ερώτησή σου.

Και τι γίνεται όταν δεν έχει ρυθμίσεις θα ρωτήσεις: Σε αυτήν την περίπτωση, παίζεις με το ιξώδες του λαδιού μέσα στο πηρούνι (για τις αποσβέσεις), με την ποσότητα-στάθμη του λαδιού για την διαδρομή, και με ελατήρια ή αποστάτες για την προφόρτιση. Είναι δλδ αρκετα πιο μπελάς η κατάσταση, γιατί θέλει λύσε-δέσε, αλλά γίνεται αν κάποιος ξέρει.

Δύσκολα θα βρεις απαντήσεις γραπτές, πιο καλά από κοντά, σε κάποια μάζωξη του φόρουμ, ρώτα από κοντά κάποιον που ξέρει, μια εικόνα είναι 1000 λέξεις.
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html

Re: Αμορτισέρ και ρυθμίσεις  

  Από: black_power στις 20/01/2011 5:42 μμ.

πολύ ωραία
οταν λέμε οτι καποιος που ξέρει μπορεί να ρυθμίσει τα μπροστινά, εννοείς χωρις να τα ανοίξει και να αλλάξει ελατήρια-λάδια προφανώς ;
και κατι ακομα...εχω στη πολυκατοικία που μένω ενα ktm 660 lc4 . αυτο στη πίσω ανάρτηση έχει ένα ροδάκι που λέει 1-2-3-4... και στα μπροστινα στο πάνω μέρος εκει που εχει το street 2 παξιμάδια εχει κατι σα ροδακια που κατι ρυθμίζεις πάλι.
αυτα είναι η απόσβεση και η προφόρτιση;
(εγκυκλοπαιδικά)

Re: Αμορτισέρ και ρυθμίσεις  

  Από: Polymhxanos στις 20/01/2011 5:45 μμ.

Επειδή δεν βρήσκω στο forum το κείμενο που είχε ποστάρει η Ελένη, το ποστάρω εδώ εκ νέου από το αρχείο μου. Ριχτου μια μελέτη, θα σου λυθούν αρκετές απορίες:

------------------------

edit by dimchrist: Το post της HelenKor (γραμμένο από τον Polymhxano) είναι στην κατηγορία *Motorcycle Wiki* και το link είναι:
topic552.html?hilit=%CE%BE%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%20%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC#p4995
1748 μίλια >>> http://forcev4.blogspot.gr/2017/08/1748-miles.html

Re: Αμορτισέρ και ρυθμίσεις  

  Από: black_power στις 20/01/2011 7:46 μμ.

παρα πολύ ωραία... ελπίζω οταν θα κάνω τις δοκιμές μου στο μηχανάκι , να ναι όλα οπως πρέπει
ευχαριστώ πάντως πολυμήχανε

Re: Αμορτισέρ και ρυθμίσεις  

  Από: Rory στις 09/03/2011 7:54 μμ.

Ποιά είναι η ποσότητα του λαδιού σε ml στο πηρούνι για το tiger 1050 ???
Keep on Rockin

Re: Αμορτισέρ και ρυθμίσεις  

  Από: Sprinter στις 09/03/2011 11:54 μμ.

Καλύτερα να ρωτήσεις για την απόσταση από το πάνω μέρος του καλαμιού.
[size=150:kwyu1eq0]Να βάλω Amsoil στη φρέζα η κάτι με μικρότερο shear strength αλλά υψηλότερο film strength και καλύτερες απορυπαντικές ιδιότητες? Ε? Τι λέτε? Για το χορτοκοπτικό τι συνιστάται?

Σήμερα φταίνε τα χιτώνια για τα πιστόνια. Αύριο βλέπουμε