Νέο λάστιχο για όλες τις συνθήκες, χωρίς συμβιβασμούς!
Μέχρι τώρα, στον τομέα των Supersport, των Sport (Νaked, Fun bikes) και των Sport-Touring μοτοσυκλετών, θέλαμε διαφορετικά λάστιχα για χρήση σε πίστα, στην σπορ οδήγηση σε δρόμους με στροφές, για την πόλη, για το ταξίδι.
Η Metzeler με το νέο Sportec M5 Interact, προσπαθεί να συνδυάσει την καλή απόδοση σε όλες αυτές τις συνθήκες, χωρίς να κάνει μεγάλο συμβιβασμό σε κάθε μια από αυτές.
Ίσως πριν μερικά χρόνια, μια τέτοια προσπάθεια να χαρακτηριζόταν ουτοπική, τώρα όμως η τεχνολογία προχωράει και μέσω διαφορετικής τάσης σε 5 ζώνες του σκελετού, σε συνδυασμό με νέα υλικά στη γόμα, αλλά και με τη χάραξη που έχει πάρει το σχήμα από το ελληνικό «π», το σύμβολο μαθηματικής τελειότητας, το 3.14... με τα άπειρα δεκαδικά ψηφία, που είναι ο λόγος της περιφέρειας, προς τη διάμετρο κάθε κύκλου. Σύμφωνα με μια πιο μυστικιστική προσέγγιση, είναι το κλειδί που ερμηνεύει τον κόσμο και τις σχέσεις και ίσως αυτή η διάσταση του «π», να έδωσε την έμπνευση στους Γερμανούς τεχνικούς για την κατασκευή του Μ5.
Έτσι στην τρομερή πίστα του Portimao στα νότια της Πορτογαλίας, το Μ5 μας περίμενε πάνω σε 30 διαφορετικά μοντέλα μοτοσυκλετών, των κατηγοριών που προαναφέραμε. Η δοκιμή ξεκίνησε σε στεγνή πίστα, για 20 λεπτά μόνο και μετά ακολούθησαν ακόμη 7 δοκιμές των 20λεπτών με την πίστα από λίγο έως πάρα πολύ βρεγμένη.
O απεσταλμένος μας Δ.Δ. οδήγησε στο στεγνό την BMW S1000RR, ενώ μετά τις: Yamaha R1, Kawasaki ZX-6R, KTM RC8R, BMW HP2, Suzuki GSX-R750, Honda CBR600RR, πάλι την Suzuki GSX-R750 και τέλος πάλι την BMW S1000RR.
Το Μ5 μας εντυπωσίασε αρχικά με τον πολύ μικρό χρόνο ζεστάματος που θέλει, παρά το ότι η θερμοκρασία ασφάλτου ήταν μόλις στους 16ο Κελσίου.
Δεύτερο πολύ θετικό σημείο είναι ότι ακόμη και στη βροχή το μπροστινό ζεσταινόταν αρκετά και αυτό μεταφραζόταν σε εμπιστοσύνη που μας έδινε για το πλάγιασμα σε τέτοιες συνθήκες.
Τρίτο συν, ο τρόπος που διώχνει το νερό με την «π» χάραξη πίσω, που σου δίνει τη σιγουριά που χρειάζεται για να ανοίξεις το γκάζι γρήγορα στην έξοδο.
Επίσης η σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και στο δυνατό φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο, είναι στοιχεία που λειτουργούν υπέρ του προφίλ του Μ5.
Τελικά με δυο λόγια μπορούμε να πούμε ότι η Metzeler κατάφερε να κατασκευάσει ένα τέλειο λάστιχο για γενική χρήση των Sport και Supersport μοτοσυκλετών.
Σίγουρα στην πίστα δεν θα πάει όσο γρήγορα ένα Racetec K3 ή σε ταξίδι στη βροχή όσο άνετα ένα Roadtec Z6 (για να μιλήσουμε για λάστιχα της ίδιας εταιρίας), αλλά θα καταφέρει να ικανοποιήσει στα track days, (όπως αυτό του Fast & Safe, που θα γίνει στις 15 Μαρτίου) και μάλιστα «βγάζοντας» πολλά 20λεπτα, χωρίς η φθορά να μειώσει την απόδοση σχεδόν μέχρι το τέλος της ζωής του – χάρις στη σύνθεση της γόμας, ενώ στο δρόμο θα δίνει καλό κράτημα και πολύ καλή συμπεριφορά στο βρεγμένο.
Δύσκολα τα βρίσκεις αυτά σε ένα λάστιχο σήμερα!
http://www.motograndprix.gr