Πίστα και Ασφάλεια

Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: PTiger800 στις 07/08/2013 11:41 πμ.

Για λόγους, τακτοποίησης του Forum, συνεχίζω εδώ μία συζήτηση που ανοίχτηκε στο Topic "Extreme Trackdays 2013"

Έγραψε λοιπόν ο φίλος:

yannnhs"Στο σύνδεσμο του moto.gr για το STARTT, παρέθεσα μια απορία, σχετικά με αυτό που πολύ σωστά αναφέρεις και θα ήθελα να το αναλύαμε κι εδώ λίγο εάν δε σας πειράζει.

http://www.moto.gr/forums/showthread.ph ... ost2359607 "


...το οποίο κοντολογίς συζητά την ευθύνη των διοργανωτών σε ένα trackday, σε περίπτωση ατυχήματος λόγω κακοτεχνίας ή φθοράς της πίστας. Λέει λοιπόν ο φίλος ότι είναι άτοπο να μας βάζουν να υπογράφουμε ότι αποποιούνται κάθε ευθύνη κ.λπ. Για το πλήρες νόημα της σκέψης του Γιάννη, επισκευθείτε το link.

Εγώ θα κάνω λίγο το συνήγορο του ωξαποδώ, για να ανάψει λίγο η κουβέντα.

Πριν μπούμε στην πιστα λοιπόν υπογράφουμε εν ολίγοις ότι φέρουμε ευθύνη για ό,τι συμβεί και ότι δεν θα στραφούμε εναντίον κανενός σε περίπτωση ζημιάς ή/και τραυματισμού μπλα, μπλα μπλα....
Εύλογα λέει ο Γιάννης "και αν φταίει λακούβα στην πίστα;", "αν δεν είναι σωστή η αμμοπαγίδα;". "Η αμμοποιά;" απαντάω εγώ...

Πάμε ένα ένα...
1. Όσον αφορά την κατάσταση της πίστας, αυτή μας είναι λίγο ως πολύ γνωστή. Δηλαδή, αν έχει σκόνη, αν έχει λακούβες ή οτιδήποτε, αν κανείς δεν είναι τρελλός να μπει μαλλιά από το πρώτο session, μάτια έχει και τα βλέπει. Άρα, αν η πίστα έχει σκόνη και γλιστράει, προσέχουμε τον δεξή μας καρπό (όπως θα κάναμε αν έβρεχε π.χ.). Αν κάποιος θεωρεί τώρα ότι τα λεφτά που μας ζητάνε για ασκούπιστη πίστα με λακούβες είναι πολλά, δεν μπορώ να διαφωνήσω, πλην όμως όλα σε αυτή τη ζωή αξίζουν όσο είναι διατεθειμένος κανείς να πληρώσει για να τα αποκτήσει. Αν π.χ. κάποιος είναι διατεθειμένος να δώσει 1000€ για το χρησιμοποιημένο σώβρακο του Rossi, φοβάμαι φίλοι μου ότι το χρησιμοποιημένο σώβρακο του Rossi μόλις ανατιμήθηκε.

2. Αν κάπου θα μπορούσα να προσάψω φταίξιμο στην διοργανώτρια εταιρία κάποιου track day, είναι η τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η επιτήρηση της συμπεριφοράς των αναβατών. Δε μπορώ να δεχτώ ότι επειδή κάποιος φόρεσε δερμάτινα και μπήκε στην πίστα, δικαιούται να θέτει σε κίνδυνο την δική του σωματική ακεραιότητα και των άλλων. Το track day (εξαιρείται το γκρουπ αγωνιζομένων) είναι προπόνηση, δεν είναι αγώνας. Άρα τακτικές του τύπου κλείνω τη γραμμή του άλλου, βάζω ρόδα κ.λπ. πρέπει να βλέπουν μαύρη σημαία. Αν ο διοργανωτής δεν τη δείξει τότε πάμε για αμέλεια με ενδεχόμενο δόλο. Γιατί συμφωνώ ότι δεν γίνεται να στραφείς εναντίον άλλου αναβάτη, ο οποίος από μαλακία του σε πέταξε κάτω. Αν όμως η μαλακία του είναι επαναλαμβανόμενη, τότε κακώς είναι εκεί μέσα.

3. Πλημμελής τεχνικός έλεγχος μοτοσυκλέτας. Ε, εδώ αν δε φταίει ο διοργανωτής ποιός φταίει;

Τέλος, όσον αφορά την ποιότητα της πίστας. Και εμένα θα μου άρεσε να είχαμε ένα Misano ή έστω τις Σέρρες (με την πρώτη άσφαλτο) στην Αθήνα. Θεωρώ όμως ότι δεδομένου ότι οι μόνοι αγώνες που γίνονται είναι του ΣΟΑΜ, έσοδα δεν υπάρχουν. Άρα γιατί να κάνει κανείς τέτοια επένδυση; Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα η αγορά για ποιοτικότερες πίστες.

Υ.Γ. Εκείνο το θέμα με την πίστα στην Πάτρα τι έγινε; Μήπως πάλι ξεχάστηκε;
Υ.Γ.2 Edit 5/11/2013. Και ας δεχτούμε ότι καλώς κλείνουν τα (κακά) Μέγαρα. Η εναλλακτική ποιά είναι; Ο δημόσιος δρόμος;
...metal under tension, begging you to touch and go...

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: yannnhs στις 06/11/2013 9:04 μμ.

Κατ' αρχήν καλησπέρα και λυπάμαι για την τραγικά καθυστερημένη απάντησή μου, κ. ΡΤτάιγκερ, στο θέμα που ανέβασες.

Κατά πρώτον λοιπόν, να διευκρινίσω ότι δε ζητώ ακριβώς ευθύνες από τους διοργανωτές των τρακ-ντέιζ, για την κατάσταση της πίστας. Θα έλεγα ότι ζήτησα κυρίως (από διοργανωτές και όποιον άλλο ήξερε κάτι περισσότερο) να μου λύσουν τις απορίες που εξέφρασα και επιπλέον ρώτησα εάν θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες ομαδικές ενέργειες, που θα έκαναν το χόμπι μας λιγότερο επικίνδυνο. Άλλωστε, στην πορεία της συζήτησης στο γειτονικό φόρουμ, πιστεύω ότι ξεκαθαρίζεται το γεγονός ότι οι απολύτως υπεύθυνοι για την κατάσταση της πίστας είναι οι ιδιοκτήτες της.

Πιο συγκεκριμένα λοιπόν κι εδώ, με την 1η σου απάντηση θα συμφωνήσω. Άλλωστε και στο έτερο φόρουμ καταλήξαμε (νομίζω), στο ότι εφόσον αγορά=ζήτηση/προσφορά και σε όλη τη χώρα πλέον η μοναδική προσφορά σε πίστες είναι τα Μέγαρα (δηλ. μονοπώλιο), τα χέρια μας είναι δεμένα και όσο και να θέλουμε άλλες επιλογές εκτός των Μεγάρων και του εθνικού οδικού δικτύου δεν υπάρχουν. Παρ' όλ' αυτά, θεωρώ ότι με καλή συνεργασία μοτοσυκλετιστών και διοργανωτών, ίσως κάτι να κατορθώναμε. Επιπρόσθετα, εάν βοηθούσε και αυτός ο τερατώδης και κακάσχημος κρατικός μηχανισμός να προχωρήσει η κατασκευή της πίστας στην Πάτρα ή στο Βοτανικό Αττικής ή και των δύο, θα λυνόταν αυτομάτως το πρόβλημα του μονοπωλίου και ακολούθως και των προϋποθέσεων ασφαλούς χρήσης και λοιπών αδιεξόδων. Από τα ελάχιστα που γνωρίζω, για την Πάτρα έχει κολλήσει το θέμα στην έγκριση άδειας κατασκευής και για το Βοτανικό, ενώ έχουν βρεθεί αρχιτέκτονες, εργολάβοι, εργάτες και λοιπό εργατικό δυναμικό, δε βρίσκονται χρηματοδότες.

Στα επιχειρήματά σου Νο 2 και 3, δεν έχω να προσθέσω (ή να αφαιρέσω ) κάτι, συμφωνώ επίσης με όσα γράφεις.

Για την τελευταία σου παράγραφο, απλά να πω ότι οι ιδιοκτήτες της πίστας δεν έχουν έσοδα μόνο από τους αγώνες του ΣΟΑΜ. Έχουν από τρακ-ντέιζ μοτό και αυτοκινήτων, έχουν από δοκιμές περιοδικών, από δοκιμές αντιπροσωπειών οχημάτων σε νέα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, από λοιπούς αγώνες ότο/μότο και πιστεύω ότι έσοδα έχουν και από άλλες διοργανώσεις που μου διαφεύγουν. Γενικά πιστεύω ότι και τα έσοδά τους είναι αρκετά και τα έξοδα που απαιτούνται για την ασφαλή διαμόρφωση της πίστας δεν είναι υπέρογκα σε σχέση με τα έσοδα. Απλά τείθεται και πάλι το θέμα της αδιαφορίας των ιδιοκτητών λόγω μονοπωλίου.

(... και πάντα χαίρομαι να βλέπω ότι υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται και ευαισθητοποιούνται επί του θέματος. )

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: PTiger800 στις 07/11/2013 9:56 πμ.

yannnhs" εφόσον αγορά=ζήτηση/προσφορά και σε όλη τη χώρα πλέον η μοναδική προσφορά σε πίστες είναι τα Μέγαρα (δηλ. μονοπώλιο), τα χέρια μας είναι δεμένα"


yannnhs"για το Βοτανικό, ενώ έχουν βρεθεί αρχιτέκτονες, εργολάβοι, εργάτες και λοιπό εργατικό δυναμικό, δε βρίσκονται χρηματοδότες."


Τα είπες όλα...
Ό,τι και να κάνει ο (όντως κακάσχημος) κρατικός μηχανισμός...Αν τα προσδοκώμενα εσοδα δεν είναι αρκετά τρέχα γύρευε. Οι αρχιτέκτονες, εργολάβοι κ.λπ. είναι το εύκολο. Από μακέτες άλλο τίποτα. Σε αυτό το χώρο δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά. Όλοι μυγες βαράμε, προσφορές κάνουμε, αλλά από δουλειά τίποτα. Αν δεν έβρισκες και εργολάβο τη σήμερον ημέρα τι θα έβρισκες;

yannnhs"δεν έχουν έσοδα μόνο από τους αγώνες του ΣΟΑΜ. Έχουν από τρακ-ντέιζ μοτό και αυτοκινήτων, έχουν από δοκιμές περιοδικών, από δοκιμές αντιπροσωπειών οχημάτων σε νέα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, από λοιπούς αγώνες ότο/μότο και πιστεύω ότι έσοδα έχουν και από άλλες διοργανώσεις που μου διαφεύγουν"


Δίκιο έχεις σε αυτό. Απλά δεν μπορώ να το ποσοτικοποιήσω για να ξέρω αν είναι τόσα αυτά τα έσοδα που να δικαιολογούν την όποια ενδεχόμενη επένδυση. Θέλει σαφώς πιο λεπτομερή ανάλυση από αυτήν που μας επιτρέπουν οι εδώ γνώσεις μας να κάνουμε. Θεωρώ όμως ότι κάποιο τηλεοπτικά προβεβλημένο γεγονός μηχανοκίνητου αθλητισμού θα αύξανε κατακόρυφα τα έσοδα και το κίνητρο του ενδεχόμενου επενδυτή. Βέβαια θα αύξανε και κατακόρυφα το κόστος του track day...

yannnhs"κ. ΡΤτάιγκερ"

Αυτό το "κ." βάζεις και θα μου κρεμάσουνε κουδούνια οι καλοθελητές του Φόρουμ.
Όλοι φίλοι είμαστε δεν χρειάζεται το "κ."
...metal under tension, begging you to touch and go...

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: nfot στις 10/11/2013 9:57 πμ.

Περι αποποιησης ευτθυνης διοργανωτη και υπογραφη σχετικων εντυπων.

Πριν 5-6 χρονια, εχουμε παει για Rafting. Κλασσικα λοιπον, οι διοργανωτες μας εδωσαν να υπογραψουμε εντυπο αποποιησης ευθυνων και μας το διαβασαν κιολας. Δεν ηξεραν ομως, οτι στην παρεα μας ειχαμε μια εισαγγελεα. Με αρκετα "σκληρο" ονομα στην πιατσα. Κατα τη διαρκεια της αναγνωσης του κειμενου λοιπον, γυρναει και μου λεει, στο περιπου "Αποποιηση ευθυνων και μλκς. Ας μας διαβασουν οτι θελουν κι ας μας βαλουν να υπογραψουμε οτι θελουν. Εμενα αν γινει καμια στραβη σε τετοια φαση και μου τους φερουν να τους δικασω, θα τους χωσω μεσα".
"You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". -Marco Simoncelli R.I.P.

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: yannnhs στις 10/11/2013 11:47 πμ.

Καλημέρα σε όλους!

Εάν μου επιτρέπεις, φίλε νφοτ, το παράδειγμα του ράφτινγκ δεν αντιστοιχεί και πολύ στο δικό μας πρόβλημα. Στο ράφτινγκ ο διοργανωτής-εκπαιδευτής έχει αποκλειστική ευθύνη για την παροχή σωστού εξοπλισμού στους αρχάριους-τουρίστες συμμετέχοντες και την ασφαλή διεξαγωγή της διοργάνωσης, με δεδομένες και απαράλλαχτες τις συνθήκες διαδρομής στο ποτάμι. Δεν πρόκειται να του ζητήσει κανείς ευθύνη για τους βράχους στο βυθό του ποταμού ή τις απότομες καταβάσεις, γιατί αυτήν την <<πίστα>> δεν μπορεί να την αλλάξει κανείς.

Στη δική μας περίπτωση η πίστα μπορεί να αλλάξει και να γίνει πιο ασφαλής, αλλά και πάλι αυτό δεν είναι στο χέρι των διοργανωτών τρακ-ντέι, αλλά μόνο στων ιδιοκτητών. Ξεκαθαρίζει κι ο ΡΤτάιγκερ πολύ σωστά που σταματούν οι ευθύνες των διοργανωτών και ξεκινούν αυτές των ιδιοκτητών.

Κι όσο για την κα εισαγγελέα, εάν πνιγόταν ζωντανή δε θα μπορούσε να χώσει στη φυλακή κανέναν.

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: johnygalan στις 17/03/2014 10:03 μμ.

Τι θα γίνει επιτέλους... αυτή την κ@λ#πίστα θα την ανοίξουν καμιά φορά!
" Ω ΞΕΙΝ, ΑΓΓΕΛΕΙΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΙΣ ΟΤΙ ΤΗΔΕ ΚΕΙΜΕΘΑ ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΠΕΙΘΟΜΕΝΟΙ"

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: dimchrist στις 17/03/2014 11:26 μμ.

Υπομονή καναδυο βδομάδες ακόμα...

Triple Way

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: nfot στις 17/03/2014 11:31 μμ.

dimchris"Υπομονή καναδυο βδομάδες ακόμα...
"


Τι εννοει ο ποιητης; Στρωσανε νεα ασφαλτο;
Γιατι, στην τελευταια νεα, εγω δεν ξαναμπαινω ουτε με το αυτοκινητο. Τη δοκιμασα το Νοεμβριο και "ευχαριστω πολυ, δε θα ξαναπαρω".
"You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". -Marco Simoncelli R.I.P.

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: dimchrist στις 18/03/2014 10:29 πμ.

Ο Γιάννης αν κατάλαβα καλά μιλάει για τα Μέγαρα.

Triple Way

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: PTiger800 στις 18/03/2014 11:07 πμ.

dimchris"Ο Γιάννης αν κατάλαβα καλά μιλάει για τα Μέγαρα."

Νομίζω ότι έχεις δίκιο

dimchris"Υπομονή καναδυο βδομάδες ακόμα..."

Κάτι λέγεται για τον επόμενο μήνα. Παρόλα αυτά κρατάω μικρό καλάθι γιατί εδώ και κάμποσους μήνες "κατι λέγεται για τον επόμενο μήνα" και οι μήνες εντωμεταξύ περνάνε.
Εκεί που βλέπω να συγκλίνουν οι απόψεις είναι ότι για να μπεις στην πίστα θα πρέπει να γραφτείς σε κάποιο σύλλογο, να βγάλεις δελτίο αθλητή κ.λπ. με κάποιο αντίτιμο της τάξης των 20€/έτος.
Όλα τα παραπάνω βέβαια ανεπισημα και σε επίπεδο ράδιο αρβύλας, ελαφρώς διασταυρωμένα.
...metal under tension, begging you to touch and go...

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: coubaros στις 19/03/2014 11:40 μμ.

Δώστε πληροφορίες στο λαό. Τι γίνεται? Που βρισκόμαστε?

(Τελικά όλοι κράζαμε το μέγαρο αλλά πάλι εκεί θέλουμε να γυρίσουμε Κακά τα ψέματα αλλά οι δρόμοι δεν παλεύονται)

Re: Πίστα και Ασφάλεια  

  Από: HelenKoR στις 20/03/2014 2:42 πμ.

coubaros"αλλά πάλι εκεί θέλουμε να γυρίσουμε "


Ναι, διότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτε άλλο εδώ γύρω (αλλά ούτε και πουθενά αλλού...). Δράμα η κατάσταση.
I'm a Supergirl, and Supergirls just ride.