Πίστα και Ασφάλεια ¶
Από: PTiger800 στις 07/08/2013 11:41 πμ.
Έγραψε λοιπόν ο φίλος:
yannnhs"Στο σύνδεσμο του moto.gr για το STARTT, παρέθεσα μια απορία, σχετικά με αυτό που πολύ σωστά αναφέρεις και θα ήθελα να το αναλύαμε κι εδώ λίγο εάν δε σας πειράζει.
http://www.moto.gr/forums/showthread.ph ... ost2359607 "
...το οποίο κοντολογίς συζητά την ευθύνη των διοργανωτών σε ένα trackday, σε περίπτωση ατυχήματος λόγω κακοτεχνίας ή φθοράς της πίστας. Λέει λοιπόν ο φίλος ότι είναι άτοπο να μας βάζουν να υπογράφουμε ότι αποποιούνται κάθε ευθύνη κ.λπ. Για το πλήρες νόημα της σκέψης του Γιάννη, επισκευθείτε το link.
Εγώ θα κάνω λίγο το συνήγορο του ωξαποδώ, για να ανάψει λίγο η κουβέντα.
Πριν μπούμε στην πιστα λοιπόν υπογράφουμε εν ολίγοις ότι φέρουμε ευθύνη για ό,τι συμβεί και ότι δεν θα στραφούμε εναντίον κανενός σε περίπτωση ζημιάς ή/και τραυματισμού μπλα, μπλα μπλα....
Εύλογα λέει ο Γιάννης "και αν φταίει λακούβα στην πίστα;", "αν δεν είναι σωστή η αμμοπαγίδα;". "Η αμμοποιά;" απαντάω εγώ...
Πάμε ένα ένα...
1. Όσον αφορά την κατάσταση της πίστας, αυτή μας είναι λίγο ως πολύ γνωστή. Δηλαδή, αν έχει σκόνη, αν έχει λακούβες ή οτιδήποτε, αν κανείς δεν είναι τρελλός να μπει μαλλιά από το πρώτο session, μάτια έχει και τα βλέπει. Άρα, αν η πίστα έχει σκόνη και γλιστράει, προσέχουμε τον δεξή μας καρπό (όπως θα κάναμε αν έβρεχε π.χ.). Αν κάποιος θεωρεί τώρα ότι τα λεφτά που μας ζητάνε για ασκούπιστη πίστα με λακούβες είναι πολλά, δεν μπορώ να διαφωνήσω, πλην όμως όλα σε αυτή τη ζωή αξίζουν όσο είναι διατεθειμένος κανείς να πληρώσει για να τα αποκτήσει. Αν π.χ. κάποιος είναι διατεθειμένος να δώσει 1000€ για το χρησιμοποιημένο σώβρακο του Rossi, φοβάμαι φίλοι μου ότι το χρησιμοποιημένο σώβρακο του Rossi μόλις ανατιμήθηκε.
2. Αν κάπου θα μπορούσα να προσάψω φταίξιμο στην διοργανώτρια εταιρία κάποιου track day, είναι η τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η επιτήρηση της συμπεριφοράς των αναβατών. Δε μπορώ να δεχτώ ότι επειδή κάποιος φόρεσε δερμάτινα και μπήκε στην πίστα, δικαιούται να θέτει σε κίνδυνο την δική του σωματική ακεραιότητα και των άλλων. Το track day (εξαιρείται το γκρουπ αγωνιζομένων) είναι προπόνηση, δεν είναι αγώνας. Άρα τακτικές του τύπου κλείνω τη γραμμή του άλλου, βάζω ρόδα κ.λπ. πρέπει να βλέπουν μαύρη σημαία. Αν ο διοργανωτής δεν τη δείξει τότε πάμε για αμέλεια με ενδεχόμενο δόλο. Γιατί συμφωνώ ότι δεν γίνεται να στραφείς εναντίον άλλου αναβάτη, ο οποίος από μαλακία του σε πέταξε κάτω. Αν όμως η μαλακία του είναι επαναλαμβανόμενη, τότε κακώς είναι εκεί μέσα.
3. Πλημμελής τεχνικός έλεγχος μοτοσυκλέτας. Ε, εδώ αν δε φταίει ο διοργανωτής ποιός φταίει;
Τέλος, όσον αφορά την ποιότητα της πίστας. Και εμένα θα μου άρεσε να είχαμε ένα Misano ή έστω τις Σέρρες (με την πρώτη άσφαλτο) στην Αθήνα. Θεωρώ όμως ότι δεδομένου ότι οι μόνοι αγώνες που γίνονται είναι του ΣΟΑΜ, έσοδα δεν υπάρχουν. Άρα γιατί να κάνει κανείς τέτοια επένδυση; Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα η αγορά για ποιοτικότερες πίστες.
Υ.Γ. Εκείνο το θέμα με την πίστα στην Πάτρα τι έγινε; Μήπως πάλι ξεχάστηκε;
Υ.Γ.2 Edit 5/11/2013. Και ας δεχτούμε ότι καλώς κλείνουν τα (κακά) Μέγαρα. Η εναλλακτική ποιά είναι; Ο δημόσιος δρόμος;